הגרמנים והאמריקאים הם שהגו ושכללו החל מסוף המאה ה-19 את מנהג הכללת קלפי איסוף במוצרי צריכה כדרך לקדם מכירת מוצרים. הקלפים הוכנסו לטבלאות שוקולד, חפיסות סיגריות, קופסאות דגנים וכד' והפכו לפרטי אספנות נחשקים של שחקני בייסבול, תאטרון, קלפי דגלים, חיות וכד.
בארץ אימצו את הטרנד משרדי הפרסום של העולים מגרמניה, בעיקר, שהביאו לארץ בשנות ה-30' שיטות פרסום מתקדמות ומשוכללות מהעולם הגדול וישמו אותן בעיקר בתעשיית הסיגריות בארץ. דובק, מספרו, קדם ואחרות התחרו במרץ על הוצאת קלפים ואלבומי איסוף בעיקר בנושאי עם ישראל, הארץ, חלוציה ובוניה.
כתב: אבי דולמן, יליד בני ברק, בן 60. יועץ לחברות סטארטאפ, פעיל חברתי, מדריך טיולים ברחבי העולם ובעיקר אספן ישראליאנה. אוסף, מצלם וחוקר תוצרת הארץ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה