יום ראשון, 29 ביוני 2014

רשות השילוט

June 28, 2014 at 2:52pm
תיאורטית אני מאד מחבב רשויות ומכל הסוגים. מעשית אני לא מחבב תיאוריות. יש אפילו מדליה די ראשונית בשם רשויות מקומיות אבל אין לזה שום קשר לשורות הבאות. הרשויות פה אופפות את כולנו ואפילו ללא רשות. רשות השידור, רשות הדואר מפעם , רשות המיסים, רשות השיפוט, רשות לניירות ערך, הרשות לבטיחות בדרכים, רשות הטבע והגנים ,רשות העתיקות, הרשות השניה וגם הרשות נתונה.  ויש עוד המון גופים שבחלקם כבר עברו שינוי שמי , משפטי וצורני. בשום מקום לא תמצאו את רשות השילוט ולדעתי יש פה פיספוס בענק  ובכלל.

רשות ממלכתית עם ג'ובים ופנסיות
אם הייתה רשות שילוט ממשלתית ואפילו ממלכתית אז קודם כל היו עוד הרבה ג'ובים ובכלל עבודה להרבה אנשים וזה דבר מאד חשוב בזמנים קשים של אבטלה וחיים קשים. בראש הרשות יעמוד אלוף במיל לפחות, עם רקע הולם ולא חשוב אם זה רקע אדום או כחול. בהמשך יגיעו הפנסיות וככה גם אולי היו נפתרות מספר בעיות למרות שבטוח שנשלם על זה מאד ביוקר כי כל רשות זה עוד כסף אפילו אם הכוונה הייתה הפוכה מלכתחילה. מי זוכר את האיש הרזה שסוחב את השמן?  אז תדעו שהרזה כבר מת. 

סכנת תביעה באגם של ראש העין


כדאי לזכור שהפוטנציאל בתחום הזה הוא כמעט אינסופי. תחשבו שכל שלט קטן כגדול ובכל מקום יזדקק לרישוי ואישור יחד עם אגרה קטנה. תיהיה ועדה עם יושב ראש וסגן אחד לפחות וגם מזכירת ועדה עם מומחה לשפה העברית כמו גם גם לערבית ולאנגלית ובטוח שיהיו גם ממלאי מקום ובכלל מנגנון לא קטן וכולם יחגגו. כמו שאני מכיר את המציאות ההזויה, יש מצב  ובהמשך יחשבו שכל השלטים האלקטרונים למיניהם הם גם בתחום אותה רשות שילוט כולל אלו של המכשירים האלקטרונים כולל טלוויזיה , כבלים , שערים  חשמליים ואולי גם שלטי האזעקה של הרכבים. 


שלט ביפו ובכל השפות


בשנים האחרונות עברתי כמה אירועים עם שלטים בכלל וחלקם אפילו די נחמדים. תמיד יש גם כאלה המראים לך כמה נושא האמור להקל על חיינו הופך לסוג של סיוט. בדרך כלל זה תמיד תלוי באנשים שמאחורי השלטים. אם הייתה רשות שילוט הכל היה נראה אחרת אבל לא ממש בטוח.
לדעתי השילוט בארץ לא משהו למרות שהוא השתפר ונקווה שלא לרעה כפי שיאיר נחמני נוהג לומר. היתרון הגדול מבחינתי שרוב השלטים דוברי עברית.

שלט דרכים בארץ הכי שטוחה 
פעם היה לנו קטע ממש נפלא עם שלט דרכים אבל בהולנד. נסעתי עם אפי שחק שפעם היה אפי סחייק להולנד לתערוכת שטרות בעיירה קטנה בשם ולקנבורג הסמוכה למסטריכט. התערוכה הייתה בשביל התרוץ כי כמה כבר אפשר לראות שטרות וסוחרי שטרות ואספנים מתרוצצים באמוק  ושוב שטרות ואפילו שזה מכל העולם. רק אנשים עם בעיות בלתי פתירות עושים זאת שוב ושוב ואפילו יוצאים משם עם כסף על אמת ואפילו מורווחים. אנחנו היינו ביריד השטרות ובהמשך טיילנו בכל הולנד כי הולנד ארץ קטנה ומכונית שכורה יודעת להגיע לכל מקום וגם לחזור. היה נפלא למרות שלמדתי על בשרי כמה דברים חדשים והבהרתי לאפי שעד שלא ילמד שצריך גם לאכול  ולשתות לעיתים במשך היום אז אני לא חוזר על זה. אנה פרנק אחת זה מספיק בשביל כולנו.


ידידות הולנד ישראל- אדם וטבע מדליה ממלכתית, תשנ"ה 1994 
קשרי הידידות האמיצים בין הולנד לישראל הם עתיקי יומין, וראשיתם עוד בזמן גירוש ספרד. התנהגות ההולנדים בתקופת מלחמת העולם השנייה, מסירות הנפש שגילו בניסיונותיהם להציל יהודים, הותירו רגשי מחויבות וחיבה עמוקים בתודעה הציבורית במדינת ישראל. ב-1947 הצביעה הולנד בעד תכנית החלוקה באו"ם וזמן קצר לאחר קום המדינה כוננה יחסים דיפלומטים עמה. מאז ועד היום קשרי הכלכלה והתרבות בין שתי המדינות טובים מאוד. בעולם הנומיסמטיקה קיימים קשרים יוצאי דופן. רבים ממטבעות הזכרון מוטבעים בהולנד, ואספנים הולנדים מתעניינים באוספי ישראל. שתי המדינות נוקטות פתרונות בלתי שגרתיים לניצול שטחיהן- ישראל בכיבוש המדבר והולנד בייבוש הים. "האדם והטבע" הוא הנושא שנבחר למדליה המשותפת. תאור המדליה פני המדליה צד ישראל- ידיים נוטעות ומפריחות את השממה. בחלק העליון, לאורך ההיקף, הכיתוב "MAN AND NATURE" והנוסח בהולנדית "MENS EN NATUUR" ומתחתיו הכיתוב "אדם וטבע". בחלק התחתון, לאורך ההיקף, סמל המדינה. גב המדליה צד הולנד- סכרים, גלי ים, טחנות רוח, מדגלור, צבעונים ומד מפלס הים. בחלק העליון, לאורך ההיקף, הכיתוב "HOLLAND ISRAEL FRIENDSHIP" והנוסח בהולנדית "HOLLAND ISRAEL VRIENDSCHAP" ומתחתיו הכיתוב "ידידות הולנד ישראל". בחלק התחתון, לאורך ההיקף, סמל בית המלוכה ההולנדי. היקף חלק. מיספור אין. עיצוב ישראל – ראובן נוטלס. הולנד – המיטבעה ההולנדית באוטרכט. גלף המיטבעה ההולנדית באוטרכט. מיטבעה המיטבעה ההולנדית באוטרכט , הולנד. מתוך אתר החברה הישראלית למטבעות ומדליות

שלט מניאק בשם  andere richtingen
אז הסיפור היה כזה שאני הייתי הנהג כי אפי מסתדר עם מפות הרבה יותר טוב ממני ואז לא היו גי.פי.אס ואם היה אז רק על טיל בליסטי וזה עלה יותר מכל המכוניות השכורות ביחד. אז אפי החזיק מפה מעודכנת ואנחנו יוצאים לשיוט שלנו בהולנד היפה שהיא אחלה ארץ עם שילוט ברור. ככה לפחות חשבנו אנחנו הילידים של ישראל המגלים את העולם היפה בחוץ. אפי יודע לנווט כי הוא גם מג"ד בצבא הנותן לי הוראות ימינה שמאלה ובכלל. אני רואה השילוט בעיניים וגם שומע את אפי המסביר לי היטב לאיפה לנסוע. הכל היה בסדר אבל משהו בכל זאת לא עבד. אנחנו היינו צריכים להגיע למקום שדי קשה לי להגיד אותו אבל אני גם לא זוכר אותו ובכל זאת השלט שראינו היה די מתאים כי ככה קראנו וזה  נשמע לנו די דומה בערך. היה כתוב שם andere richtingen  ומבחינתנו אז זה ממש היה בסדר.
אז יצאנו ועקבנו אחרי השלט עם השם שחזר על עצמו ואנחנו בסבבה כי מה יכול להיות טוב יותר מלהסתובב בארץ יפה  ושטוחית עם אנשים טובים, פרות לא רזות, פרחים , המון ירוק ,בחורות עם בלונד וכפכפי עץ  ובכלל החיים יפים. אנחנו בדרך עם מזג אויר קסום והכל נפלא. אחרי קצת יותר מעשרים רגע נעימים אפי מבין שמשהו כנראה דורש עיון מחדש. הוא אומר לי שזה נראה לו קצת מוזר שהשלט הזה חוזר על עצמו ובכל זאת אין לנו שום אינדיקציה של מרחק ורק השם של המקום הזה חוזר על עצמו וכדאי שנבדוק שוב את השם הזה. אני אפילו זוכר אותו אומר משהו כמו השלט המניאק הזה חוזר על עצמו יותר מדי.
עצרנו ליד אחד השלטים עם השם שאחריו עקבנו כל הזמן.  שמתי לב שהיה כתוב שם משהו בהולנדית שמאד הזכיר לי משהו די דומה אבל ביידיש שבורה כאילו משהו כמו "לשאר הכיוונים" וככה הבנו שעקבנו אחרי שלט המוציא אותנו כל פעם לשאר הכיוונים שזה בהחלט מזכיר בהולנדית שם של מקום אבל מעשית נסענו אחרי הרוח ואפילו בסיבובים...
ותודה לקמייל נייקרק יליד אמסטרדם והאח התאום של ברטה  שעזר לי עם ההולנדית וגם צילם את התמונה הבאה דרך דמעה אחת שקופה בתחנה המרכזית של אמסטרדם.

מטוס גדול ממריא דרך דמעה אחת שקופה בתחנה המרכזית של אמסטרדם
 צילם קמיל נייקרק Camille Nykerk

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה