יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

הירושה

אומרים לי שירושות גורמות להרבה דברים. זה קורה בהמון מקומות וכמעט לכולם. אפילו לאנשים ממש בסדר כמו יפי הבלורית והתואר וגם הטוהר. כולנו עם פוטנציאל של יורשים ומורישים. בעבודה שלי יוצא לי לראות כל מיני מצבים של חלוקת ירושות. יש המון סיפורים אבל את רובם שכחתי כי לא היה מה לזכור שם. את הסיפור הבא לא אשכח לעולם.
השורות הבאות כולן אמת ואין פה שום המצאות או דימיון. מכיוון שאין לי רצון לחשוף את מעט העובדות שאני אולי מכיר ומבין, יתכן שבסיפור האמיתי זה היה עם שתי אחיות או עם אחות ואח אבל בכל מקרה הדבר קרה ואני מוכן אפילו להישבע בשבועת הצופים. לא הכל אני יודע אבל גם מהמעט ניתן להבין ולהשלים לפחות חלק מהסיפור כולו ואולי הכי פשוט זה סתם לקרוא וכל אחד יבין את מה שהוא רוצה. 


שני אחים או שתי אחיות וירושה אחת
לפני זמן מה קיבלתי טלפון מאד מוזר. מישהו שאל אותי על ההתחלה אם אני מזהה אותו על פי הקול והבטיח שתוך זמן קצר אני בטוח אזכר בו כי פעם הוא היה אצלי ודיברנו על כל מיני דברים והוא אפילו מכר לי כמה דברים ואכן אחרי חצי דקה פלוס נזכרתי באיש כי יש כאלה שאופן התנהלותם מותיר אצלך משהו כמעט לנצח. זה יכול להיות גם לטובה וגם לפחות מזה וכדאי שלא נרחיב כי עודף מידע יוצר לעיתים אי שקט. 
בקיצור האיש הבהיר לי שיש לו בקשה ממש מיוחדת ואפילו יותר מזה. האמת לא ירדתי לסוף דעתו מרוב ההקדמה שנוצרה. "אני מבקש שמחר כשאני בא עם אחי אליך  לברר כמה דברים ואולי נמכור משהו אל תראה שאנחנו כבר מכירים  מקודם כי יכולה להיות בעיה ואז אני אהיה במצב ממש לא טוב ותראה בזה עניין של פיקוח נפש." בקיצור הייתי אמור לראות מישהו שאני כבר מכיר מקודם ולעשות עצמי כאילו זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים. 
ואכן למחרת הגיעו שני האחים או בעצם שתי האחיות שעשו דרך ארוכה מצפון הארץ עד לחנוק בבן יהודה 18 א'  "ממש באמצע הדרך בין רחוב טרומפלדור ורחוב אידלסון. מספר 18 קרוב גם לאלנבי וגם לבניין אל על המצוי במספר 32" וזה הטקסט שאני משנן כבר עשרות שנים מבלי להתעייף ולא פלא שיש אנשים שבסוף משתגעים. הם נכנסו התיישבו ועשינו הכרות. הם באו להתעניין באוסף המטבעות שהשאיר להם הסבא. ישר קלטתי את הבחור או בעצם הבחורה מפעם. מעולם לא ידעתי שאוכל לשחק ככה למרות שזה היה ממש די קל ואפילו לא ממש קשה. בהמשך גם עשינו משהו מבחינה מסחרית. הייתה בעיה קטנה של רשימת המצאי שלא תאמה את המימצא בפועל. אני לא בטוח שאתם מבינים מה קרה שם בדיוק ולא בטוח שיש מישהו שכן יודע. גם אני רק מנחש ומדמיין ואם אתם חושבים שאתם יודעים מה קרה שם  בדיוק או בערך אז יופי לכם. אני הבנתי אולי עוד משהו קטן וזה רק לגבי עצמי. 

מטבעות זהב תורכיים המחוברים באמצעות תפירה לשרוך. (אין שום קשר לסיפור הירושה או שכן)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה