יום שני, 11 ביוני 2018

טיולי מטבעות והיום מלון ירושלים ביפו

May 30    2018

ניתן לעשות טיולים ממש חמודים (תלוי בעיני מי) בעקבות מטבעות, מדליות ועוד אביזרים טקטיים הנחזים לאמצעי תשלום שונים ומשונים. אם תרצו לעשות סיור ביפו בעקבות האמריקאים והטמפלרים הגרמנים ופיסות המתכת שנשארו מהם, אז יש מצב לסיור נחמד. אותי אל תקחו בחשבון כלל וכלל משום שאין לי את המטבעות והרישיון להדרכה ואני לא בנוי בכלל לקטע של הסברים ודיוקים הדרושים. הכי עדיף סיור וירטואלי.
האסימון של מלון ירושלים ביפו זה יופי של פריט ואני לא יודע לגביו כמעט כלום ובכל זאת משהו בקטנה כמתאבן. הדבר הזה שווה הרבה כסף ואל תשאלו כמה. זה יכול להיות מאות דולרים וגם הרבה יותר ותלוי מי הקונה ואמרו לי שיש קונים מעבר לים שלא אכפת להם המחיר ודרך התשלום ובתנאי שהדבר יגיע אליהם ולא למישהו אחר. מעניין מתי הסינים יתחילו לייצר העתקים זהים למקור. כמה אסימונים כאלה נותרו לדעתכם?


2 אסימוני מתכת של פיאסטר וחצי פיאסטר עם הכיתוב (Jerusalem Hotel) 
מתוך מכירה פומבית של קדם

2 אסימוני מתכת של פיאסטר וחצי פיאסטר עם הכיתוב (Jerusalem Hotel)

נזכרתי בסיפור שכולו אמת. פעם אספן די חסכן הראה לי את הפריט הזה והייתי המום משום שלא האמנתי שהאיש מסוגל לשלוף יותר מחמישים ש"ח שלמים לפריט וזה הרי שווה כמה אלפים. הכיצד קרה הנס? הוא טען להגנתו שמצא זאת אצל סוחר ותיק מעבר לים בדף שפרסם עם הרבה מאד אסימונים ודברים משונים והיו שם שני פריטים כאלה במחיר של פחות מעשרה דולר ליחידה. האיש שלנו החסכן והנבון קנה רק אחד וכשאמרתי לו שזה כלום כסף ושיביא השני, אז התברר שכבר לא היה וחוכמולוג אחר הזדרז ורכש אבל גם ככה עשה עסק טוב. ועל זה נאמר שגם תרנגול חסכן ועיוור מוצא גרגר תירס.
אם בא לכם לבקר במלון ירושלים ביפו אז הניה מליכסון מספרת על השיפוץ במקום. מלון דריסקו (אוארבך 6), לשעבר מלון ירושלים: וגם וילה דריסקו, לשעבר בית נורטון, (אוארבך 4) 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה