יום שני, 9 בספטמבר 2024

אביב מתל אביב וגם חוכמת הקטלוג מנייר וגם המקוון

כתוב בגוגל שהיום (20.3.2024) זהו היום הראשון לאביב. אפילו יעלי רוף הזכירה זאת עם חתולים חמודים והאמת שאני חש זאת באפי מזה כמה ימים. חוצמזה יש היום לאפי שחק יומהולדת ואתונה זה מקום בסדר לחגיגות ותאחלו מזל טוב עם בריאות נחת וגם נעימי בגב.






אני כמעט בטוח שפה באתונה נולד הקטלוג הראשון בעולם ושכחתי איך אומרים את המילה הזו ביוונית ובעברית עתיקה. אפי קשור מאד לנושא כי הוא האיש שממנו הייתי הכי מצפה בעולם להיות ראש וראשון למקטלגים המקוונים ובכלל בכל מה שקשור לפריטי האספנות שלנו מארץ קדם וכנען, אבל זה לא קרה ורק נסייג שאת הקטלוג השלישי והאחרון של החברה הממשלתית למטבעות ומדליות בע"מ אפי הכין בעזרתם של דני רוגובסקי ע"ה וכותב שורות אלו יבדל"א וחייבים להזכיר גם את מי שחתום עליו וזה
ישראל צדקה השומרוני הטוב זכור לטובה ולתמיד.

אני יודע שיש לאפרים מערכת ממוחשבת משלו עם המון מידע נפלא ההולך ומצטבר מדי יום ומהרבה מקורות, אבל כל זה לא שווה גרוש אם ההמון לא משתמש ונהנה מזה. חרטומי מצרים לא לבד.
פנחס בר זאב המנוח עשה בכוחותיו הדלים קטלוג מקוון מדהים ברשת חינם אין כסף בשם הפשוט שקל. לטענת המנוח לא היה לו שמץ של מושג במחשוב ולמד הכל בכוחותיו הדלים. התוצאה נהדרת והנתונים סבבה למרות שזה נראה כמו משהו מתקופת הפרימוס. זה אפילו עלה לו 12 דולר שלמים דמי אחסון לשנה שלמה והוא שילם לכמה שנים מראש והגם כשהוא כבר בעולם הבא. יום אחד כשתמו דמי האחסון לקטלוג המקוון שקל, העסק שבק חיים אבל ברשת כמו גם בחיים עצמם יש ניסים ונפלאות ומישהו מיסתורי העלה אותו שוב לרשת ואין לי מושג מי האיש ולמה עשה זאת, אבל עובדה שזה עובד ואפילו בחינם לכל משתמש וכמות הכניסות לשם מדהימה במושגים שלי ובכלל. אולי גם יעדכנו את המידע עם חומר עכשווי.
פעם ודי מזמן אחד בשם פרידמן מגבעתיים עם שפם וסיגריות אמר בחנות שכדאי לי לעשות קטלוג מסחרי למטבעות. הוא אפילו הציע לי שם חביב וקליט בשם "אביב". באותה נשימה, הראה לי לוגו חמוד שאייר ככה בקטנה מולי ואמר בהגיון רב "אם יש כרמל קטלוג בולים שזה צבי זורע מחיפה אז יהיה אביב קטלוג מטבעות מתל אביב של קובי לידרמן. האמת נשמע בסדר ומאד חכם ומסחרי ואז הקטלוג של צבי פכטר "תחביב" היה בשלבי גסיסה ואולי אפילו מוות מוחלט וסופי ואהרוני מאיר שיחק אותה עם קטלוג בשם "נומיסמטיקה". היום ישראל אשר מפיק קטלוג איכותי בשם המחירון ואני בטוח שזה עוזר לו כמו גם למשתמשיו. קטלוג מסחרי יכול להיות דבר מאד משפיע על שוק ותראו מה היה פעם לוי יצחק למכוניות והיום אני לא שולט בחומר, למרות שאת לוי אני מכיר די מזמן ובשל פרידתו מהעולם הזה אני לא ממשיך ונאמר המנוח עליו השלום וזכור לטוב ופעם אכתוב כמה שורות על האיש החכם הזה שבנה מפעל חיים בעשר אצבעות והצליח לרגש אותי פעם בוידוי אישי על החיים בבולגריה.
קטלוג המביא מידע אודות פריטים וגם מחירי שוק זה דבר מאד מאד בעייתי. לכל אחד יהיה מה להגיד בעניין. אפילו לי יש מה להגיד. יש פה עניין של אתיקה. האם סוחר יכול להיות עורך של דבר כזה מבלי לערב מניעים מסחריים משלו? במסחר כנראה שלא חייבים להיות יותר צדיק מהאפיפיור.
מאז שפרץ האינטרנט לחיים המצב נהיה קל יותר, ויש שיגידו שזה רק הולך ומסתבך והמניפולציות רק נהיות מתוחכמות יותר. עודף מידע רק מבלבל ובכל זאת קטלוגים ממשיכים להתקיים גם בנייר וגם ברשת.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה