יום שבת, 4 ביוני 2016

תיכון עירוני ה' שלי

עירוני ה' זה משהו בלתי נפרד ממני. נדמה לי שגם מהורי המנוחים ואפילו מבני משפחתי שרובם ממש בסדר. יש כאלה האומרים שיש אנשים שנתקעו בנקודת זמן מסוימת ומאז הם שם ולתמיד. בפלמ"ח לא הייתי ואפילו לא בהגנה ואולי עירוני ה' זה התחליף שלי. לעיתים נדמה לי שאני כאילו רוצה לעזוב את זה אבל העירוני ה' הזה לא רוצה לעזוב אותי. יש לי הרבה עדים המבינים שעם הבעיה הזו צריכים להתמודד כנראה ועד הסוף. אני בטוח שאני לא המקרה הכי קשה אבל בהחלט בין הקשים. כן תיכון עירוני ה אצלי יושב חזק ולנצח. 

1973 - 1977 שנים שהיוו נקודת מפנה בישראל. מלחמת יום כיפור ועד למהפך הפוליטי
הצטרפתי לעירוני ה' בשנת 1973. כ"ה שנים למדינת ישראל והמדינה חוגגת את חגיגות החצי יובל. יש אפילו סדרת מטבעות מזהב מאד מיוחדת. שלושה מטבעות זהב עם מגילת העצמאות בקופסת עץ זית מאד מהודרת. יש גם מדליה ממלכתית מפלטינה בפעם הראשונה במדינת ישראל . אז עסקי מטבעות היו רחוקים ממני מאד למרות שכל המדינה כמעט קנתה מטבעות ומדליות באמצעות החברה הממשלתית למטבעות ומדליות בע"מ. גם הבולים היו בשיא תפארתם. נדמה היה לנו וגם לאחרים שמצבנו מעולם לא היה טוב יותר.  הכל היה נפלא עד שפרצה מלחמת יום הכיפורים. בן גוריון הולך לעולמו. בגין הראשון מתקדם לראשות. משהו מתחיל לקרות בחברה הישראלית שיגיע לשיאו במהפך של 17 במאי 1977.
זוהי מסגרת הזמן שהוקצבה לי ולמחזור שלנו  בזמן שהותי במוסד החינוכי עירוני ה' בסוף רחוב בן יהודה. ד"ר לנדא היה שם תמיד.




מורים טובים  ותלמידים מצוינים
היו לנו מורים טובים וכנראה שהרבה למעלה מזה. לא אתחיל למנותם כי בטוח שאחטא ואחסיר. אני יודע שאני לוקח תורה וצידה לחיים  ממורי בית הספר הזה  ובמגוון תחומים. נשאר לי טעם של עוד ולתמיד. היו בעירוני ה' דמויות חינוכיות נהדרות לדעתי. את ערכן למדתי להעריך רק אחרי זמן. גם היום אני מלא תודה להרצלינה יגר המחנכת הכי בעולם. תמיד חשבתי שהיא חינכה אותנו 4 שנים. מסתבר שרק שנתיים וחבל לי על השנתיים החסרות. גם רמי כהן היה מורה מתחיל ומדהים. היום אחרי שעברו כמעט 40 שנה יש לנו קשר ואני תמיד נרגש לדבר ולהיפגש איתם. מינה רעייתי קצת צוחקת אבל לעיתים צחוק הוא גם סימן למבוכה ואפילו יש האומרים קינאה.  
מעולם לא הייתי התלמיד הכי מצטיין. כנראה שגם לא הכי הכי גרוע. מעולם גם לא הייתי בכיתת המחוננים. ברור שגם לא בזאת של החנונים. מגמה חברתית. בנים בנות, ספורט וחיי חברה מעניינים והרבה הורמונים שלא ידעו את מסלולם. אמרנו מגמה חברתית שזה אומר אנשים חברותיים וסוציאליים. גם ד"ר לנדא לא היה רופא וגם לא ד"ר מלצר. ידענו שמריו ליביו גאון. אז מה? ויורם גוטגלט, והד סלע? גם. בעירוני ה' היו הרבה גאונים. אני גאון מהסוף




מניפה אידיאולוגית מבני בגין ועד דב חנין
עירוני ה' היה מקום להכיל המון דעות וחשיבות פוליטיות. היו שם מהמחנה הלאומי הטהור ועד קומוניסטים זכים על שלל הגוונים. מבני בגין ועד דב חנין. האמצע היה רחב ומניפתי. היו גם ניפויי תלמידים. בדרך כלל על רקע משמעתי כמו גם קצת עיוני. מי שסברו שלא יעמוד במבחני הבגרות יאלץ לעלות כיתה אך לא בבית סיפרנו ה'. גישה קצת איך לומר בעדינות יתרה ובמחילה מתנשאת. יש הרבה מפורסמים שסיימו את בית ספרנו. חלקם מצוינים בויקיפדיה ואפילו בחיים עצמם. יש רופאים, משפטנים, פוליטיקאים, סופרים, עיתונאים, טייסים ואנשי צבא, מהנדסים, כלכלנים, אנשי עסקים ואפילו שני סוחרי מטבעות ובולים. המוטו "הצלחה מתחילה ב-ה' ", הגיע אחרינו.

קובי לידרמן למד ואפילו סיים לימודיו בעירוני ה' בשנים 1973 1977 עובד בחנות מטבעות בתל אביב וכותב דברים משונים בבלוג אישי. השורות שלעיל הן חלק מתוך פוסט בשם סליחה ד"ר לנדא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה