יום שבת, 14 בינואר 2017

הילד עם הטרנזיסטור

January 9    2017

 הוא היה יותר מבוגר ממני ובכל זאת מאד ילדותי. לעניות דעתי רוב האספנים ילדותיים. תמיד גם הלך עם טרנזיסטור צמוד לאוזן ולמכנסיים שלו היו מנג'טים מאד גדולים. הוא גר פה בשכונה ממש קרוב ואני מעריך שזה ברדיוס של 200 מטר גג ולכיוון של אלנבי פינסקר. בדרך כלל הוא היה לבוש בסדר וכמעט תמיד עם סוודר, אבל הקטע עם הטרנזיסטור היה שוס אמיתי וככה הוא נחרט לנצח. המון שנים לא ראיתי אותו ומסקרן אותי מה קורה איתו היום, כי בשלב כלשהו עבר למוסד והיה מגיע בסופי שבוע וחגים. תמיד כשראה אותי קרא לעברי קריאת התלהבות ואפילו עם הידיים ומינה יודעת לחקות את זה בול.
 מי זוכר את בארי האדום (ברוך לוי ז"ל) שהיה אוהד שרוף של הפועל תל אביב ורכב על אופניים וידע לחקות נהדר עם קולות מיוחדים ותמיד עם טרנזיסטור אבל ממש גדול? גם לי יש קטע עם טרנזיסטורים ושמתי לב שאני לא לבד ותודה לדוד שלנו מאמריקה רובין ברי שתמיד הביא איתו טרנזיסטורים של ג'נרל אלקטריק וגם פנסוניק וסוני וגם ליהודה פרדיס שהסביר איך לבנות לבד ואני לא הצלחתי.
 הפעם הראשונה שהגיע אלי הבחור עם הטרנזיסטור הייתה ממש מזמן וכנראה סביב שנת 1980 שהייתה בעצם השנה שבה התחלתי לעבוד בחנות. בהמשך תהפך לחנוק וכל הזכויות שמורות. אני לא זוכר מה קרה אז בדיוק, אבל הוא קנה משהו (כנראה מטבע או מדליה) ואפילו שילם ותזכרו שאז עברו מלירות לשקלים ובהמשך לשקל חדש ומחר מי יודע. זה היה ארוע משמים ורגיל שהיה נשכח לגמרי אילמלא הגיעה מישהי למחרת לחנות. היא הציגה בפני פריט ושאלה אותי מה זה, כי אתמול קנו את זה ואפילו אצלי. הסברתי לה מה זה ותבינו שהמחיר היה משהו מאד זניח של שקלים בודדים. רק כשהתחילה לדבר שהיא שכנה והבן שלה קנה את זה פה, חיברתי הפרטים. שאלתי אותה מי זה הבן שלה ואז היא הסבירה לגביו כמה דברים בקצרה וביקשה משהו אישי וכמובן שזה קשור לבן הזקונים שלה. בשביל להיות בטוח שאלתי אותה אם הילד שלה הוא זה עם הטרנזיסטור. היא עשתה כן עם הראש.

טרנזיסטור בחנוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה