יום חמישי, 13 בינואר 2022

חנה שלוסברג ז"ל כתב מארק אילוז 2021

 'דרכו של עולם בשיבה טובה'..

פוסט לזכרה של חנה שלוסברג ז'ל שהלכה אתמול לעולמה בגיל 100!!
נאמר בפרקי אבות על בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם, אבל חנה היקרה לי מאוד, עבדה אצלי שנים רבות כמלצרית הכי צעירה בעולם בבית הקפה של מרקפה marcafe.
ההכרות שלי איתה מתחילה ב-2005 כשהיא בת 84 ואני רוכש את בית קפה אקלייר בבן יהודה 9. חנה כבר עבדה בקפה הזה מספר שנים טובות, ובאמצע השיפוצים, היא באה לבקר ושאלה: מה איתי? והאים אני ממשיכה לעבוד גם אצלך? חוויה שהיתה לי בלתי נשכחת. שאלתי בנימוס רב בת כמה את? והסברתי לה שאנשים בגילה 'צריכים' להיות בבית אבות ולא לעבוד, והיא בעוז רב ענתה לי: אני אהיה פה כל בוקר בחמש בבוקר לפתוח את הקפה, תביא לי עוד עובדת ואתה לא צריך לדאוג לכלום. היה משהו מאוד כובש במבט שלה, ובאנרגיות שלה, וכך החלטתי שהיא תמשיך לעבוד בקפה.

מרק וחנה צעירים וצוחקים

עם השנים, עד גיל 93, חנה סיפרה לי את הסיפור שלה, את מה שהיא חווה בשואה שלוש שנים, וכיצד היא ניצלה ממחנה ריכוז בפולין. מהסיפור שלה הבנתי מה זאת נחישות. לחנה היתה בת אחת שנפטרה בגיל 50 והותירה נכד, ד'ר ציון שלוסברג. כאשר ציון התקשר אליי אתמול וכאשר לא קיבלתי את הטלפון הקבוע ביום שישי מחנה, הבנתי שחנה איננה.
לשמחתי באפריל 2021 הצלחתי לחגוג לחנה יום הולדת 100 עם כל לקוחות הקפה שהיא אהבה. היא לא פספסה שישי אחד להודות לי על המחווה שבחגיגת יום ההולדת ה-100 ועל שהעסקתי אותה מגיל 84 ועד 93. חנהל'ה, כפי שאהבתי לקרוא לה, תחסר לי מאוד ואנחנו, לקוחות מרקפה, נזכור אותה בכל 21.4 ונחגוג לה יום הולדת. דרך צלחה חנה יקירתי. ממני, מרק אילוז שאוהב אותך מאוד.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה