יום ראשון, 18 בדצמבר 2022

מיכאל הגרוזיני ז"ל פרק ראשון

 מיכאל הגרוזיני ז"ל היה יהודי ענק עם לב רחב וראש בגודל של כדורסל תקני. אם לא ראיתם את שרק של דיסני אז מיכאל היה כזה ויוצרי הדמות לא שילמו זכויות יוצרים. למיכאל הייתה מכולת בשכונה שלנו ברחוב טרומפלדור פינת חובבי ציון צמוד לבית החיים של יוסף טרומפלדור. בקומה השניה למעלה הייתה לסמיר מצרי אכסניה לתיירים אבל אז לא הכרתי את סמיר מכפר קרע ואולי טוב שכך.

מבנה לא ברור ליד בית העלמין של יוסף טרומפלדור ולפני המכולת של מיכאל 
עם רחבה יפה ועצי פיקוס ענקיים

אצל מיכאל היה כמעט הכל מהכל והמחירים לא ברורים ודי משתנים בהתאם ללקוח. אם רצית לקנות ולמכור דולרים אז גם בסדר וברור שגם זהב או כסף להתכה. אפילו מרקים מגרמניה היו לו ועל יורו לא שמעו אז ומיכאל הלך לעולמו די מזמן ואולי אפילו לפני רבין. הייתה לו וולבו אמיתית עם מספר לבן ומיכאל לא יכול היה להיכנס לאוטו קטן. אני מכיר בקושי 3 אנשים עם וולבו ואחד מהם גר בראש העין ורוצה להיות ראש ממשלה. מיכאל ומשפחתו גרו ברחובות ומתברר שגרוזינים גרים בכל מקום בארץ ישראל השלמה ולא רק בחולון, אור יהודה, אשדוד ואשקלון. יש אפילו בהרצליה פיתוח ואני מכיר כמה גרוזינים שיכולים לקנות את כל המדינה במזומן. אני לא אחראי על השטרות. מי מכיר את הבדיחה של מס הכנסה ואדון שווילי?

כמה כסף קיבל אולמרט הישר מניניקשוולי כתרומה חוקית שעברה אישור ועדה? פעם מישהו אמר שאין סיפור בישראל עם כסף שאין בו מישהו מגרוזיה.
היום במקום המכולת של מיכאל והאכסניה של סמיר יש בניין חדש שהספיק להתיישן ואפילו רחבה עם ספסלים ואת המשתנה הציבורית המסריחה העלימו. בכל פעם שאני עובר שם כלומר מדי יום אני נזכר בקטע עם הוודקה ומיכאל ואני גם.

היום בניין מודרני בחובבי ציון 14 תל אביב

אני זוכר שבאתי אליו לקנות משהו והיו איתו במכולת חברים שלו מגרוזיה. ישר הבנתי שהם גם גרוזינים לפי השפה והאוכל שמילא את הדלפק וגם חלק מלהקת קולן שהיו הרכב מוזיקלי מדהים ועד היום יש כאלה שיודעים לעשות אותם בכאילו. הסולן שלהם היה משהו מיוחד והיה גם אחד עם בריטון נפלא. אז כולם שם עומדים ליד הדלפק וברור שיש אוכל בשפע ונקניק וזיתיים ובלי וודקה אין חגיגה. ברור שהייתה וודקה והכוסות לא כאלה רזים אחרי דיאטה כי אם כוסות לתה והצבע לבן. תזכרו שאין וודקה בצבע אחר. תזכרו שהכלל הראשון בעניני וודקה הוא הצבע והכלל השני זה שוודקה יכולים לשתות כל כמות והבעיה מתחילה כשאתה קם והולך.

חובבי ציון 14 תחנת טרנספורמציה וגם סכנה מתח גבוה. 
פעם המכולת של מיכאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה