יום חמישי, 27 ביוני 2024

אלכסנדר אלרון (הלפרן) שולח תמונה

1946 היום לפני הרבה שנים
אלכסנדר אלרון (הלפרן) שולח תמונה לאימי ואחיותיה הנמצאות במחנות העקורים באיטליה. את התמונה הכרתי מזמן אבל לא את מה שכתוב מאחור. אימי בזמנו דאגה לשכפלה יחד עם המלל בפולנית ואנחנו לא יחסנו לזה חשיבות וידענו שרואים בה את אלכס הגבוה עם הנוכחות, השפם והקול העבה. נדמה לי שרק כעת אני מפנים שהמקום זה ככר דיזנגוף.
אביו של אלכס ישראל הלפרן היה אחיו של סבי יחיאל שנספה בשואה. אלכסנדר נולד בלובלין שבפולין בשנת 1921, בן בכור לישראל והדסה הלפרן לבית פרסיקו. בשנת 1935 הוא עולה ארצה עם הוריו, אחיו יצחק ואחותו דבורה. גרו ברחוב זמנהוף 13.
לבוש במדי הצבא הבריטי. כיתוב בפולנית ותודה לענת הוכברג שתירגמה.
"לבנות דודי היקרות והאהובות, אני שולח את התמונה שלי אשר צולמה לאחרונה כשהייתי בחופשה בבית. אלכסנדר 19.1.46 הצילום קרוב לבית".



אלכסנדר אלרון היה האלכס הראשון שהכרתי. השם אלכסנדר והקשר שלו ליהדות סיקרן אותי כמו גם אותה חסידות אלכסנדר הגדולה שעליה נמנו בני משפחתה של אימנו. מאז הכרתי הרבה אלכסים אספנים וידענים.
אלכס אלרון שרת בצבא הבריטי 6 שנים 1939-1945 כמטילן פצצות וכתוצאה מכך נפגעה שמיעתו. בצה"ל שרת בחיל האויר והיה מפקד בסיס אספקה בס"א 18 בצריפין בדרגת סגן אלוף. בשנת 1965 נשלח מטעם התעשיה האווירית לאוגנדה ושב ארצה ב 1967 ואז השתחרר ועבר לעבוד בבסיס התעשיה האווירית בח"א 20 בלוד. אלכס נפטר בשנת 1998. הותיר אישה (רבקה) ושני ילדים. אלכסנדר אלרון זכור לטוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה