יום שני, 3 ביוני 2024

מטבע/מדליה

 הרבה אנשים (בקושי מניין) שאלו אותי במשך השנים את השאלה המאד מאד חשובה והיא מה ההבדל בין מטבע למדליה? ואפשר גם להגיד מדליון ועוד כל מיני קישוטים.

אז זה מאד מאד פשוט ותמיד תזכרו שיש יוצאים מן הכלל המעידים דווקא על הכלל ואני יודע שזה טיפלה מרגיז.
מטבע זה משהו שעושה השליט, המדינה באמצעות הבנק המרכזי ויש עוד פטנטים. המטבע בדרך כלל ישא בגאון ערך נקוב כלומר כמה זה שווה ונסחר החל ממיל, אגורה, חמש ואפילו עשר אגורות ויש גם שקל אחד חדש ואפילו מדינות עם מספרים אללה יסתור. בקיצור מטבע זה משהו שמאפשר לך לקנות במכולת בשוק ואפילו מתן בסתר ויש שאומרים שגם שוחד וזיגל האיום שהיה עם אבא במשטרה הסביר פעם למישהו שלקח ואולי נתן שוחד שלא עושים את זה בשיק למוטב בלבד.

25 מיל תש"ח המטבע הראשון של מדינת ישראל

מדליה זה משהו שעקרונית כל אחד יכול לעשות ואפילו את, אתה וכולם פה בפייסבוק וזה יכול לעלות לכם כסף ויהיה לכם יופי של שי לחלק לכל מיני אנשים. אני אגב עד היום לא עשיתי שום מדליה וככה גם אבא שלנו ואולי הגיעה השעה לעשות ולא רק להפנות לצ'חובוי העסק הכי וותיק בתחום ואולי גם בכלל בארצנו הקדושה ויש להם למעלה ממאה שנים בתחום.

עשור לחרות ישראל המדליה הראשונה שעשתה מדינת ישראל 1958

יש שיר פולני נפלא עם סטו לאט וכדאי לכם להכיר וגם לעשות לחיים ותדעו שפולונים יודעים לשתות כמעט כמו רוסים ולא כדאי שאמשיך בכיוון כי כרגע הגיעה הצנזורה המקומית.
אני חושב ורוצה שיום אחד וכדאי לא להגיע לגיל מאה, המדינה תעשה מטבע מיוחד למדליה הראשונה והרשמית של ישראל יחד עם המטבע הראשון משנת תש"ח. מה עמדתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה