יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

למה לא כדאי להחנות בקרן רחוב בתל אביב

יש לימוד תיאורטי ויש לימוד מעשי. לדעתי כמעט תמיד עדיף השיעור המעשי. חבל רק שבדרך כלל זה עם עלויות. יש שיגידו דמי לימוד ויש שיגידו רבה געלט שזה ממש אותו דבר אבל ביידיש. את השיעור שלי בנושא חניה בקרן רחוב למדתי לי ככה סתם ביום בהיר ואפילו בתל אביב ברחוב הירדן פינת רחוב הירקון 54. אם אתם לא ממוקדים אז תחשבו על מגדל האופרה ואתם ממש שם ליד.
מאז המקרה הזה אני לא מחנה את הרכב שלי בקרן רחוב עם סיבוב וככה אני ממליץ גם לכם. בהמשך הפוסט יופיעו מילים לא משהו ואני מתנצל מראש ממי שרגיש לכך אבל זה מה שהיה במציאות ולעיתים מילה גסה זו פרנסה. 

אלכס עם אוסף הפתקים האינסופי
כל הסיפור הזה קרה לפני כמה שנים ספורות ולא הייתה לי שום סיבה לספרו אבל אלכס גולברג הראה לי סדרת פתקים מחרמנים מתקופת המנדט של 10 מיל א"י וגם אחרים של מכולת א. לסמן שהייתה בכתובת שהדליקה אותי. רחוב הירקון 54 פינת רחוב הירדן זה מקום שכמעט כל יום אני עובר שם. הדבר הכמעט יחידי שאני יודע על הבית הזה זה שפעם היה שם בקומה שניה מועדון שחמט ע"ש עמנואל לסקר שעבר מזמן כבר לכתובת שונה בבן יהודה. אם חשבתם שמועדון אספני מטבעות זה מקום משונה אז לכו לראות פעם את מועדון השחמט ואנשיו. נדמה לי שבשניהם לא תמצאו נשים והגברים שם ממש מוזרים. מגדל האופרה זה סיפור בפני עצמו ולא רק משום כינוסה של הכנסת הראשונה וקולנוע קסם ואפילו לא בשל האוליגרכים הרוסים שהצילו את אקירוב בזמן שבנה אותו ואיש לא רצה לגור שם. פעם ראיתי שם את צ'רנוי ומישהו שמאד דומה לאביגדור ליברמן. מאד מסקרן אותי על מה הם דיברו. 

רחוב הירקון 54 והרמזור של רחוב הירדן


צומת הירקון 54 פינת הירדן 8. ברקע מצד שמאל בנין מגדלור בן יהודה 1


א. לסמן תל אביב רח' הירקון 54 מכלת, תוצרת תנובה, פירות וירקות, סיגריות סחורה ב10 מא"י
צילם אלכס גולברג



רחוב הירדן 8 וברקע בנין האופרה והים


חניה בכחול לבן ואחרי התמרור של העיריה
זה התחיל עם עוד בוקר רגיל, כשהגעתי לסביבת העבודה שלי ואני מחפש חניה בכחול לבן. בדרך כלל זה ממש קלי קלות חוץ מיום שישי שחייבים חניון עם כסף. זה לא היה יום שישי ולכן הרכב כבר חונה ברחוב הירדן מספר 8 פינת הירקון 54. זה ממש קרוב למגדל האופרה. הבניין שהרכב שלי חונה בצמוד אליו נראה ממש על הפנים כבר המון שנים ולא יעזור שום שיפוץ חיצוני. יש הרבה בתים שחייבים להרוס ולא רק בעזה. האוטו שלי הוא הראשון אחרי הסיבוב ואני ממש לא על הקצה קצה, כי אם אחרי התמרור העירוני שרק מתי מעט מסוגלים להבינו אותו מבלי לקרוא אותו יותר מפעם אחת. הרכב חונה בסדר ואני מקפל את המראה הפונה לכביש כי ככה אני רגיל ולא בא לי להחליף מראה בגלל שמישהו עבר וניגב אותה ואפילו בשגגה. מתברר שמראה זה לא כל הסיפור. אני כבר בעבודה בחנות והרכב מחכה לי לפחות 10 שעות והוא לבד. היום החניה הזו שמורה לשגרירות אוזבקיסטן שמצויה ברחוב הירקון 52. פרט שולי ולא חשוב.

חרבש וברח פתק על החלון
היום מסתיים ואחרי שבע או שמונה בערב אני רוצה הביתה. סוגרים העסק ואני ניגש לאוטו שזה ממש 6 דקות הליכה מהחנוק ויחד איתי יהודה קונסי המצטרף אלי לטרמפ בדרכו לבית שלו. אנחנו כבר ממש סמוכים לאוטו ומרחוק אני רואה שמישהו שם לי משהו על החלון. תמיד אתה חושב על דו"ח עירוני אבל אין סיבה מיוחדת במקרה שלי ואולי זה סתם עוד דף פרסומת. כשאני כבר ליד האוטו אני מבין שמישהו הניח דף שורות מקופל על המגב עם מספר הטלפון שלו וגם כתב שם סיפור קטן. אני מפנים שמשהו קרה ואז אני גם מבחין לראשונה שהאוטו בעצם קיבל נשיקה מאחור. אני רואה שכל הצד השמאלי בעצם זז קצת קדימה ואין מאחור פנס ובעצם על הריצפה יש שרידי פלסטיק ובקיצור מישהו כנראה עבר בסיבוב מרחוב הירקון ולקח קצת מהאוטו. הפנס שבור ויש פח מכופף בקיצור יש עניין.
אני מבין לפי הפתק שמישהו ראה את הארוע, רשם את המקרה וגם את פרטי הרכב שעשה זאת. כותב הפתק הוא שכן עם עסק ממש ממול ברחוב הירדן 9 בשם גאיה משחקי מחשבה, שמכר משחקי עץ מתוחכמים לאנשים אינטיליגנטים ומעולם לא הצלחתי בהם ולכן אני גם לא מנסה יותר. היום יש שם סוכנות נדל"ן כי עסקי מקרקעין עולים על אינטליגנציה. דיברתי איתו והוא מוכן למסור את שראה אבל הכי חשוב שכולם בריאים, אפילו נהג המשאית שלקח הסיבוב ונישק את הטויוטה שלי מבלי לעצור ולהתעכב. השכן מדווח שהנהג הרגיש בכך ואפילו האט בהמשך אבל לא ירד מהאוטו והמשיך בנסיעה. קוראים לזה חרבש וברח. בספר החוקים יש שם לכל עבירה.
אחרי שפתחתי את תא המטען האחורי ולא יכולתי לסגור הבנתי שיש לי עוד בעיה אבל זה לא סוף העולם. תמיד יכול להיות יותר גרוע.

המשטרה לא נותנת סתם פרטים על מישהו החשוד כנהג פוגע
הבנתי שיש לי כעת גם אוטו קצת פגוע וגם את מספר הרכב הפוגע וגם עד מהימן ולא פחדן. ניגשתי למשטרה וביקשתי למסור תלונה וגם לקבל את פרטי הנהג. במשטרה אמרו לי "חבוב הכל בסדר אבל ככה אנחנו לא מוסרים סתם פרטים של חשוד בפגיעה. סע לשלום המפתחות בפנים! כבודו מתבקש להגיש את בקשתו בכתב עם פירוט וצרוף הפתק  המקורי ובכלל כל מה שאדוני יודע ורוצה מהעולם ואחותו." ואכן ככה עשיתי וזהו.
האוטו נכנס לטיפול אצל עודד רייכמן בע"מ, מוסך טויוטה מורשה בבני ברק עיר הקודש. סידרו אותו מחדש עם פנס, פחחות, צבע ממש דומה וגם שטיפה והכל יופי ואני נפרדתי משתי בלטות פלוס. אם לא הבנתם אז הסיפור נגמר ביותר מאלפיים ש"ח ויש גם השתתפות עצמית לפני שהביטוח טורח לשלם ולא תמיד כדאי כי אז לא תקבל הנחה בשל העדר תביעות ובקיצור קודם תשלם ואז נראה. בינתיים אין לי פרטי הנהג ואין לי את מי לתבוע. אני מחכה.

"אם אתה גבר תבוא פה ונראה מי ישלם למי"
עובר זמן לא רב ובסוף אני מקבל מהמשטרה את פרטי הרכב ובעליו. נדמה לי שאפילו שלחו לי את זה בכתב. אחרי שראיתי את הפרטים וגם עשיתי ברור מקדים מצידי, ידעתי שהבחור שלנו  אינו "למד-ווניק" ואפילו מכיר כמה בתי סוהר מבפנים. טילפנתי אליו בנימוס רב וסיפרתי הסיפור. הבחור לא התרגש ואחרי כמה דקות אמר לי שאם אני כזה גבר ,חכם ופלספן שאבוא אליו ואז הוא יראה לי מה זה לקבל פיצוי וכסף והוא מבטיח לזיין אותי עם כל המשפחה שלי ובסוף מי שישלם זה אני לו והרבה. וחוץ מזה שאני מניאק אחול שרמוטה וגם מזדיין בתחת אחול בלועה ואם אני כבר גבר אז שאבוא אליו עכשיו עכשיו. האמת אמרתי לו שאני גבר גברי מסוקס ובוא נראה איך הוא מזיין אותי אבל קודם אני מתרחץ וגם ניגש למשטרה שירשמו את כל ההבטחות שלו ביומן מיוחד עם לוח זמנים. סגרתי הטלפון והאמת קצת התייבש לי הפה וכנראה שהרגלים שיקשקו אבל בטלפון נשמעתי לפחות כמו ביבי במסיבת עיתונאים ובלי מיצמוץ אחד. אמרתי לעצמי שיש זמן ואני צריך להתכונן לזיון.



"סליחה ומחילה צדיק, ולא צריך סתם משטרה"
בעודי חושב מה עושים כעת כשהפה מיובש וכשבראש עוברות די הרבה מחשבות ותסריטים אפשריים, מצלצל הטלפון. מהצד השני זה שאמור לזיין אותי ואת כל המשפחה שלי. כעת הוא כבר נשמע חוזר בתשובה ומבקש ממני שלא אגש למשטרה וסליחה ומחילה והוא יודע שאני צדיק אבל עבר עליו יום לא טוב וחוצמזה מי שנהג באוטו שלו זה הפועל שלו שהוא מנסה לשקם אותו אחרי שבילה כמה שנים בבית סוהר. הפועל הזה כעת בשיקום ועושה הובלות של פירות וירקות ואם הוא פגע ברכב שלי אז סליחה ובוא נגמור הסיפור בלי משטרה כי ככה הכי טוב לו ושוב סליחה. אמרתי לו שאני ממש מצטער כי הרבה שנים אני מחכה להבטחות כמו שלו והנה שוב זה התפקשש...(אל תאמינו לשום מילה פשוט שתקתי).
הסוף היה שניפגשתי עם הנהג הפוגע במקום ניטראלי. הוא הביא במזומן שתי בלטות ואפילו בקבוק יין. אמרתי לו תודה  וביקשתי שבפעם הבאה שהוא בסביבה שימשיך ישר ולא יקח סיבוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה