יום שלישי, 15 בספטמבר 2015

איחולים ותפוחים

שנת שלום ובטחון לקט שנות טובות מתוך הבלוג של מירב גביש גבישס

איחולים ותפוחים
השנה קיבלתי עד עכשיו 34 (לא כולל מע"מ) ברכות ואיחולים בנוסח הבא בערך "שלושה תפוחים שינו את העולם: אחד של חוה, אחד של ניוטון ואחד של סטיב ג'ובס. אפילו תפוח קטן יכול לעשות שינוי גדול. אז שימו על התפוח שלכם דבש ותיצרו את השינוי שלו אתם מייחלים...שנה טובה בריאות, אהבה ואושר.."
בברכה הראשונה ממש התפעלתי על היצירה. בפעם השניה הופתעתי איך שניים חשבו ממש על אותו דבר, מבלי להכיר ובפעם השלישית צחקתי ואפילו כבר הבנתי את כל שלושת התפוחים ואפילו את הסדר.

התפוח הראשון שאכלתי ביד אליהו היה כנראה המבשר של הגרבר, כלומר משהו מרוכך שגורד על זכוכית עם בליטות ובטוח שאמא שלנו האחראית לזה. בהמשך אבא שלנו נהג לקלף תפוח ממש באומנות של סליל שיכול היה להשתלב בכל סוכה. הייתה גם גירסה בה חולק התפוח לארבעה חלקים זהים ושווים ואפילו ממש סירות כשהגרעינים מסולקים.

רובין ברי הדוד שלנו מאמריקה שחי בתפוח הגדול, תמיד הזהיר אותנו שלא לאכול את הגרעינים שבתפוח, כי יש בהם ארסן מסוכן ואולי ככה התחילה כל הערסיות שבעולם.
דוד גרבלסקי המורה שלנו לאנגלית שככל הנראה גם הגיע מאמריקה הגדולה, שינן את המשפט הממש לא סביר An apple a day keeps the doctor away
צביקה פיק שר על שני תפוחים ושלמה ארצי עם ביאליק גם היו בקטע והכל בשל תפוח. גם לחיפושיות היה קטע עם תפוח.
פעם החרמנים דיברו על התפוחים של הבנות ובהמשך זה עבר לאשכוליות או לא להיות והזייתים בכלל לא נספרו. 
יוסי אפריגן תמיד מדבר על התולעת שבתוך התפוח הרקוב ובטוח שזהו כל העולם. לא בטוח שהוא התכוון לכפר תפוח אבל אני הייתי הולך על זה.
צביקה מלמד המוסכניק שלנו עם הכיפה הסביר לי פעם שגם בפיג'ו 404 קורה שהתפוח של הגלגל מתקלקל. זה נדיר אבל קורה.
ראובן אלון ז"ל שכולם קראו לו צ'רלי, תמיד סיפר את הבדיחה על זה ששכח לברך על התפוח והלך לרב לבקש פתרון. 
יש אפילו מטבע זכרון של בנק ישראל המיועד לאספנות, עם עפר אילים ותפוח והשנה היא 1993. המטבעות עשויים מזהב ואפילו שניים מכסף. 
ניצה מרבאום הדיאטנית הקלינית הסבירה לי כחובב תפוחים ידוע, שמאד רצוי וגם מומלץ לא לאכול יותר משני תפוחים ליום, וגם אחד זה בסדר ודי. 

ואני אומר שאם נמשיך להתעסק בתפוחים ומה שמסביב, אז איך בדיוק יגיע השלום?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה