יום חמישי, 15 באוקטובר 2015

כנסת ישראל ובקשה אישית

הכנסת מדליה ממלכתית, תשל"א 1971 עיצוב יעקב צים

בקשה אישית למתלבטים לפני הבחירות
אם אתם יודעים בבטחון למי אתם מצביעים אל תמשיכו לקרוא את הפוסט הזה. רק מאלה שמתלבטים עד השניה האחרונה אני מתחנן ומבקש אל תצביעו ליאיר לפיד ולציפי לבני. זוהי בקשה אישית וממש מהלב. אל תעשו את הטעות הזו במידה ולא החלטתם.
לבני ולפיד יכנסו לכנסת בלי הטובות של המתלבטים. הם ראויים ומי שנחוש ומצביע עבורם זה בסדר וטוב שיהיו בכנסת אם לא למעלה מזה. הרבה קולות של מתלבטים יכניסו איתם אנשים שאיש לא יודע מה יקרה איתם מחר, כי אתמול ראינו מה קרה למפלגות כאלה ואפילו אצל האבא של לפיד. גם קדימה הניעה את כולנו לאחור. אין צורך בסרט חוזר וכושל. לבני ולפיד שיכנסו בקטנה פלוס , יעבדו קצת ואז נראה אותם. מתלבטים יקרים , מקסימים , יפים וחמודים שכמותכם , בבקשה תצביעו אבל לא להם. אני מאד מודה לכם בשם כולנו.

מכירים את המדליה של הכנסת? לא חייבים להיות ח"כ בשביל להחזיק אחת כזו. יש ממש המון כאלה ובעיקר מארד וגם מכסף ואפילו בגדלים שונים. מזהב יש רק שתיים ומעניין מה קרה לזו שהוענקה לאנואר בירושלים? וזה סיפורה של המדליה כפי שמופיע באתר החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ
הכנסת מדליה ממלכתית, תשל"א 1971
בעיצומה של מלחמת העצמאות נקרא העם לקלפיות לבחור את 120 נציגיו, וב- 14 בפברואר 1949 נפתחה בירושלים הישיבה הראשונה של בית הנבחרים הישראלי במשכן ארעי. בשנת 1958 נורתה אבן הפינה על גבעה נישאה במערב ירושלים למשכן קבוע של הכנסת. ב"חוק יסוד הכנסת, כ"ב שבט תשי"ח" נקבעה ירושלים הבירה כמקום מושבו של בית הנבחרים של המדינה. התפקידים העיקריים של הכנסת נקבעו בחוק: מלאכת החקיקה, אישור הממשלה ופיקוח עליה, בחירת נשיא המדינה, אישור תקציב המדינה ומינוי מבקר המדינה.
פני המדליה
בניין הכנסת המתנשא על גבעה במערב העיר, וכתובת "הכנסת" בעברית ובאנגלית. עיצוב פני המדליות בקוטר 70, 34 מ"מ שונה במקצת מעיצוב יתר הקוטרים.
עיצוב יעקב צים. גלף קרצ'מר – קוטרים 59, 45, 35 מ"מ. משה נוב 70, 34 מ"מ. מיטבעה קרצ'מר: כל המדליות בקוטרים 59, 45, 35, 34 מ"מ.הכט: טומבק 70 מ"מ.      
שתי מדליות הוטבעו בזהב בקוטר של 59 מ"מ. מדליה אחת הוענקה ע"י יו"ר הכנסת לנשיא מצרים בביקורו הראשון בישראל. השנייה שמורה במלאי החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה