יום רביעי, 21 באוקטובר 2015

על גיבורים וכמעט גיבורים



לא יודע למה אני מחבב גיבורים ובהרבה מקומות. כנראה בשל העובדה שמעולם לא פעלתי מעל למצופה ואפילו לא בשק“ם. הגיבור שלי היה סוס עבודה בשם גיבור ובסוף הוא מת. אגב מה הקשר בין גיבור ובור? נדמה לי שלרוב עדיף גיבור בבור כי גיבור חי זה גיחי וככה מתחיל כל גיחוך. מאיפה המילה גיבור מגיעה?

הגיבורים שלנו בארץ ישראל הם כאלה שזכו להכרה. תמיד יהיו גם כמעט גיבורים או בעצם כאלה שלא זכו בהכרת סיפורם כי ככה זה בחיים עצמם. לעיתים התמונה אינה מושלמת. בעצם תמיד. מישהו הסב את תשומת ליבי לסיפור של אמיל בריג גיבור ישראל. היה שם מישהו בשם משה מורגנשטרן שגם היה שם וחלקו בסיפור הגבורה נשכח ולא זכה לאיזכור והכרה ראויים. לפחות ככה טוענים בסביבתו ואני ממש לא שופט וברור לי שמישהו שם חש פגוע.

פעם שמעתי סיפור על רפול הרמטכ“ל שסיפור גבורתו כפלמ“חניק בקרב סן סימון ידוע ומוכר. מישהו שהיה שם ולחם, קרא את הספר ואת מה שהלך שם מנקודת מבטו של הכותב רפאל איתן החייל. האיש שגם היה שם כלוחם, ראה את הדברים ומהזוית שלו, טען שמבחינתו זה היה קצת אחרת ואולי אפילו הרבה אחרת. רפול בדרכו הישירה והפשוטה אמר ”מה הבעיה בכלל? אז את מה שהאיש ראה ועשה שיכתוב בספר משלו..“


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה