יום רביעי, 30 במרץ 2016

פותחים דאר בראש העין 1952


ניר אלזנר הביא לי את המעטפה הזו ועוד אחת כשהסיבה היא ראש העין. ניר חושב שאם אני גר בראש העין אז יש מצב שזה יעניין אותי והאמת שיש צדק בדבריו. זוהי מעטפה שנעשתה על ידי איסידור זימון הבולאי הותיק שלא הכרתי. על הבן שלו שמעתי רבות וטובות.
פעם נהגו לעשות הרבה דברים כאלה כאשר נפתח סניף דאר. מעטפת נייר עם הקשר גרפי למקום. במקרה הזה מבצר אפק אנטיפטריס. התאריך 28.10.1952 ויש מדבקה של דאר רשום וגם מספר 0434 וראש העין בעברית ובאנגלית. 
כנראה שאיסידור זימון היה צריך להגיע לראש העין על מנת להחתים את המעטפה ולקבל מדבקת רשום אבל אני לא חותם על המשפט הזה כי תמיד יש דרכים לקצר פרוצדורות. מעטפות מסוג זה לא באמת נשלחו בדואר בדרך כלל כי אם נעשו והוחתמו לצורך אספנות. הערך המסחרי של זה זניח עד זניח למדי. נראה לי שישמחו לקבל את הפריטים האלה בארכיון ראש העין ונדבר עם יסכה רווה.
הרומן שלנו עם ראש העין החל אי שם בשנת 1983 ואפילו עם החמור מאפק אנטיפטריס


היום הראשון לפתיחת דאר ראש העין תשי"ג 1952.
מי שעשה את המעטפה הזו הוא איסידור זימון מתל אביב בולאי ועורך קטלוג זימון וגם אבא של יאיר. יש כמה ספרים שכתב בנושא בולאות. לא הכרתי אותו.
תודה לניר אלזנר — ארכיון ראש העין‎.‎

תגובה 1:

  1. בתחילת שנות השמונים, יאיר זימון לימד אותי כלכלה באוניברסיטת ת"א. היה צעיר מאד.
    האיש אגדה.
    כל שיעור זה סטנד-אפ, והעברת חומר קשה ומורכב באופן הכי ברור ומובן והכל בכיף.
    גם מי שלא הצליח להירשם אליו היה זונח את המרצה שלו ומגיע ללמוד אצלו אפילו שלא רשום.
    אנשים היו יושבים על אדן החלון בקומה חמישית, או מביאים כיסאות מכיתות אחרות ועושים עוד שורת כסאות ועוד אחת עד שהיה נשאר לו שביל צר להליכה ליד הלוח לצרכי לימוד.

    השבמחק