יום ראשון, 18 בפברואר 2018

י"ג עיקרים שקרו אתמול

February 15   2018

1.על הבוקר מוקדם הבאתי לבן שלי סל מאמא שלו. אין כמו סל מאמא וברור שמדובר על מה שבתוך הסל. רק מי שהפסיק לקבל סלים מההורים יודע ומבין.
2.הגעתי לחנוק וראיתי שוטרים סוגרים את הרחוב מהקטע של בן יהודה אידלסון ועד אלי. הסיבה חפץ חשוד באוטובוס. ברור שלא קרה כלום אבל זה סוג של תזכורת, כמו גם תרגולת לשכונה הכללית של מזרח תיכון ישן ונפיץ.
3.הלכתי למרקפה וראיתי שכולם בסדר והחיים יפים וקרואסון זה לא הכל בחיים ויש גם גבינית וסנדביצ'ים.
4. ע. הגיע ולקח את המטבעות שהכנתי והכל באווירה נינוחה ושקטה. שמתי לב שאנשים רגועים מדברים בשקט וזה עושה טוב לאווירה הכללית ואמרנו שכסף זה לא הכל בחיים אבל עדיף שיהיה.
5. ב. דיבר איתי על מטבעות שיגיעו אליו בצהריים ושאל מה ניתן לקבל עבורם. אז ניסינו בשיחה בטלפון והבנתי שהכי עדיף תמונות בוואטסאפ ואכן 5 תמונות חוסכות לפחות 7 דקות שלמות ואי הבנות. חבל שלא ניתן לעשות שלום בוואטסאפ.
6. זאנה הגיעה עם מירון התינוק וקנתה מטבע לאיגור כי זה יום האהבה ואין בכלל נשים שאני מכיר שקונות מטבעות ובטח לא לבן הזוג. זאנה השוויצה עם מירון המתוק ואני עם תמונות של עלמה הנשמה.
7. חזי צילצל אלי וסיפר שכעת הוא בבית אבל היה הרבה זמן באיכילוב ושאני לא מתעניין. המנתח הערבי שטיפל בו במסירות מיוחדת הוא נוירוכירורג מעולה. מבחינתו זה הרבה יותר טוב מרופא לא ערבי. ברור שגם דיברנו על זה שהאשכנזים מנסים לפרמט את בני הארץ וברור שזה לא יעבוד ובסוף תגיע המהפכה האוניברסלית שפה יהיה מרכזה. אני הקשבתי וחזי דיבר ומפעם לפעם הרמתי לו להנחתה. אם לחזי יש מצב רוח טוב אז כייף לדבר איתו. זה נכון לגבי כל אחד.
8. צילצלו מהוצאת הספרים "קוראים", שמפיצה את ספרו החדש של יגאל ארקין, מזומן בזמן סיפורה של מדינה 70 שנות מטבע בישראל. התחילו להסביר לי ועניתי שאני אוחז בספר עצמו שהביא לי אלון מליס ובאדיבות המחבר עצמו ואין צורך בפגישה מקדימה ואני מבקש 10 עותקים בעברית וגם 10 באנגלית. שאלו איך אני משלם ועניתי איך שרוצים.

מזומן בזמן סיפורה של מדינה.
70 שנות מטבע בישראל. כתב יגאל ארקין.
צילם אפי שחק

9. מישהו צילצל לנייד שלי והזדהה בשם נתן פנץ. זה היה מעט מפתיע אבל מיד עניתי לו שנראה לי שהוא מצפת וקשור לכדורגלן מפעם שעשו לו אנדרטה ממתכת בכיכר ביפו. עורך דין פנץ היה די המום ורצה להגיע ולהראות לי בולים ועניתי לו שברבע לארבע זה בסדר כי בדיוק עכשיו אני יוצא לבחוץ.
10. קבעתי עם יואב איתמר בסינית שבשלום עליכם והגעתי לשם 5 דקות לפני הזמן. יואב הגיע בדיוק בשעה 2 וחצי וגם עם אוזניות גדולות. ציינה קורט מקום בסדר והאקוסטיקה הכי טובה באזור. אכלנו הכל וגם 2 כדורי גלידה לכל אחד. יואב אמר שהוא עובד על ספר משפחתי של משפחת שרון. לא אריאל כי אם 3 דורות של אדריכלים וברור שזה אחלה תל אביב ואפילו עירוני ה' קשור.
11. נתן פנץ הגיע אבל לא מצא חניה זמינה, אז ניגשתי לרכב שלו וראיתי את הבולים וכצפוי לא היה כלום כי אין כלום, אבל התחלנו לדבר ככה בפינה של רחוב טרומפלדור ולמדתי שהוא קרוי על שם אותו כדורגלן ולוחם האצ"ל. במקור הוא ומשפחתו מתל אביב ואפילו מרחוב סוקולוב 41. נתן לא התרגל לקור הצפתי. העבודה והלקוחות שם והוא בצפת מתחילת שנות השישים כי אביו החליט שתפקידו להיות חלק מייהוד הגליל. נתן הבטיח שיגיע אלי ונדבר בנחת למרות שדיברנו על כל אנשי צפת שהכרתי מלבד אבו מאזן. אני גם מאמין וגם מצפה.



נתן פנץ 1948-1917 כיכר ביפו פסל צבי גרא, 2002
מלוחמי האצ"ל* שנפלו במלחמת העצמאות בקרב לשחרור
יפו. נולד בבֶּלָרוּס, עלה לארץ–ישראל ב–1921 עם הוריו, למד
בגימנסיה הרצליה ואחר כך בנורדיה. שיחק כדורגל במכבי
תל–אביב, 1933-1939 ,ומ–1939 - בבית"ר תל–אביב.
והשתתף גם בתחרויות בין–לאומיות בנבחרת הארצית. עבד
בעיריית תל–אביב, היה פעיל באצ"ל ונפל בקרב כשבועיים
לפני הכרזת המדינה. ב–1990 החליטה בית"ר תל–אביב
לקרוא על שמו את בית הספר לכדורגל שלה.
מתוך מדריך הרחובות של עיריית תל אביב יפו

12. מרדכי מטבריה הגיע והבטחתי לו טרמפ לאוטובוס בחזרה. עברנו בכיכר אצל ב. ולקחתי המטבעות. הייתה פגישה בסדר ומרדכי אמר שב. איש מדהים ומיוחד וגם מרשים. לא אמרתי למרדכי שב. היה פעם טייס מיראז'. בדרך לאוטו ראיתי חנות ספרים עם לוגו ירוק. נכנסנו פנימה ורציתי לקנות את ספר הביכורים של הדס מזרחי בשם אולי אלד קשת. המוכרת פתחה עיניים. אחרי שעשתה ברור במחשב, הסבירה שסטימצקי לא מחזיקים את הספר. חבל אבל יש עוד מקומות.
13. מרדכי ירד בדרך נמיר ואני המשכתי הביתה עם וייז והגעתי. מיכלי בבית וזה יופי. שאלתי את מינה מה היא הכינה ליום האהבה והיא צחקה כי הקדמתי אותה בשאלה והיא עוד מחכה לפרחים מארועים קודמים. ראינו טלוויזיה והערכנו שביבי לא יישן בלילה. אני שאלתי אם היא חושבת שביבי עושה אהבה בזמנים האלה. מינה אמרה שלא נראה לה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה