יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

עומר והקסדה

 "שמי עומר שקולניק ואני בן 12. אני אוסף מיליטריה (פריטים צבאיים) כבר שנתיים ומושקע כול כולי בתוך התחום. אני מתמקד בעיקר בקסדות, מדים, מסכות גז וכובעים. פגשתי את קובי בחופשה משפחתית שכללה גם ביקור בתל אביב. הגיחה הספונטנית לחנות הפכה מהר מאוד להיות השיא של החופשה שלי...

כבר זמן רב רציתי לבקר בחנות, קראתי עליה אונליין והיא סומנה כיעד שמור במפות שלי.
כשנכנסתי אליה מיד נסחפתי לעיון ובחינה של הפריטים בחנות. פריט מאוד מסוים צד את עיני אך כאנקדוטה מעניינת, לא חשבתי שאצא איתו משם. הפריט היה קסדה, עוד לא ידעתי לגביה הרבה אבל היא בהחלט תפסה אותי. שאלתי את קובי אם הוא יודע עליה עוד והוא ענה בשלילה ולא זכר מה המקור. דיברנו זמן מה ואז הגיעה ההפתעה! קובי העניק לי אותה כתוספת מכובדת לאוסף!
אז אם אתם בתל אביב, זה ה-מקום לבקר בו לידרמן חנות מטבעות רחוב בן יהודה 18. יש ברקע הרבה דברים מפעם אבל החנות מתמקדת בתחום הנומיסמטי בעיקר.
שלום קובי, אחרי חיפוש קצר מצאתי לגבי הקסדה שהייתה בחנות.
קסדה אמריקאית משנות ה-20, קסדות אלה היו בשירות צבאי אך בגלל השפל הכלכלי נמכרו מספר מועט למגזר הפרטי וזו אחת הקסדות.

עומר אבא והקסדה גם


קסדה ורצועה
על האוסף שלי
האוסף שלי כאמור מצטבר ונאסף כבר שנתיים. את רוב הפריטים שלי אני קונה בטיולים בארץ ובעולם, יש אוצרות בכל פינה! לפעמים מאנשים פרטיים שאני מכיר דרך קבוצות פייסבוק, ולפעמים אני פשוט נתקל בהם..
הפריט הכי מיוחד- קסדה של הבריגדה היהודית, יש שלוש ידועות בארץ
הפריט הראשון שלי - סיכה שקבלתי מדודה שלי, משמר המלכה משנות ה-70 בגיל 8.
הקשר שלי למטבעות
האוסף הראשון שלי (גיל 6-10) היה מטבעות, כל פעם שמישהו היה חוזר מחו"ל הייתי מבקש ממנו מטבע מהמקום בו טייל וכך לאט לאט צברתי מספר רב של מטבעות, היום אוסף זה הוא אוסף צדדי והפריטים החדשים בו קשורים בעיקר למלחמות ולצבא כדוגמת מטבעות גרמנים ממלחמת העולם השנייה, שטרות איטלקים מהמלחמה ועוד...
עוד קצת עלי
אני גר בנס ציונה, כרגע בכיתה ז', התחלתי למכור מיליטריה בחשבון האיביי שלי ויש לי גם חשבון אינסטגרם בו אני משתף תחביב נוסף שלי -חיפוש עם גלאי מתכות! מוזמנים להצטרף ולעקוב - metal_deatecting_il"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה