יום רביעי, 24 במאי 2023

ד"ש מסוחרי עבר

 מפעם לפעם אני מקבל דרישות שלום לא צפויות מעמיתים למקצוע שפעם היו סוחרים בתחום שלנו והלכו לעולמם כי ככה זה בחיים. דור בא ודור הולך והחיים ממשיכים. הדור שאני מכיר הוא ככל הנראה הדור הראשון של סוחרי המטבעות והבולים של מדינת ישראל. אנשים שהחלו בעיסוקם זה אחרי שנת 48 פה בישראל. בטוח שהיו כאלה גם לפני, אבל לא חושב שאני מכיר ובטח לא באופן אישי ואשמח לתוספות והשלמות.

אתמול היה אצלי דורון ל. ופתאום צצה דרישת שלום מעובדיה יהושע הידוע גם כאדמונד משדרות רוטשילד 15 ברור בתל אביב. כרטיס ברכה לשנה החדשה בתוספת אסימון מועדים לשמחה שהחברה הממשלתית שלחה למנויים שלה ויש גם חתימה ידנית. בהחלט משהו אישי מקורי וחמוד.
לפני כמה שבועות הלכתי לאיש נחמד, גבוה וקצת עצבני לצורכי פרנסה. קניתי ממנו כמה פריטים מאד משעממים אבל היו שם שני צ'ופרים חמודים ומפתיעים. פתק אחד בכתב ידו של מרסל הבדלה המאשר שמכר לפלוני אלמוני את הפריטים המצורפים. פעם לפני עידן החשבונית/קבלה ככה היו מתנהלים. בהמשך אני רואה שם אצל אותו עצבני, סט בן גוריון עם אריזה חמודה ואפילו קטיפה אדומה עם פלסטיק שחור. סטים כאלה ראיתי המון פעמים וזהו המטבע הישראלי מזהב שזכה להנפקה הכי גדולה שידעה מדינת ישראל. אפשר לדבר על המטבע הזה המון ומהרבה כיוונים. אם תרצו אני מוכן להתמודד עם המטבע הזה מהכיוון שלי אבל אם נעשה זאת היום הלך עלינו אז בפעם הבאה אולי.
אני פותח את האריזה לבדוק את תוכנה כלומר לוודא שיש בה את מטבע הזהב ולפעמים הוא נמצא שם בדד כלומר רק הוא ולעיתיים עם מטבע כסף נוסף והכי מקובל זה שני מטבעות כסף, מה שידוע כסט בן גוריון וככה היה במקרה שלנו ואז הצ'ופר הכי מתוקי חבוי שם. כרטיס ביקור בסגנון מיוחד עם כתב ידו של חיים שאשא מהגלריה הישראלית למטבעות ומדליות.

מטבע זכרון דוד בן גוריון 1974 זהב ושני כסף
בפנים כרטיס ביקור של הגלריה הישראלית למדליות ולמטבעות 
עם כתב ידו של חיים שאשא

מאשר שמכרתי סט מטבעות בן גוריון מזהב וכסף
הגלריה חנויות מנדלי 2
מזא"ה 4 חיים שאשא

אישור
1. מטבע בן גוריון קשוט 280 לירות
2. מטבע בן גוריון רגיל 140 לירות
3. מטבע פדיון 75 רגיל קשוט 300 לירות
4. חנוכיה 74 רגיל 50 לירות
חנוכיה קשוט 95 לירות
מ. הבדלה בולים לאספנים תל אביב רחוב אלנבי 101

ברגשי כבוד בברכת שנה טובה עובדיה
מטבעות ומדליות לישראל שד רוטשילד 15 תל אביב
טל. 03-653768
israel coins and medals 15 rothschild blvd tel aviv israel




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה