יום שבת, 10 במאי 2014

סבאל'ה סע קדימה בבקשה

May 8, 2014 at 10:46am


רשף לוי במופע או: "סבאל'ה סע קדימה בבקשה"
נדמה לי שכל אחד יכול לעשות סטנד אפ . יש כאלה שזה ממש קבוע ובלי כסף. הם אפילו לא חושבים לגבות כסף בשביל המופע שלהם. מקסימום קפה, בורקס או קולה. צ'רלי היה רק אחד מהם. גם יאיר אבל אצלו זה ממש חינם. רשף לוי לוקח כסף ואפילו מראש. יש לו גם אמרגן ובכלל זו אופרציה שלמה. חוץ מזה רשף לוי עושה עוד הרבה דברים. גם יאיר. גם השוטרת ויקי .

 צ'רלי ז"ל במופע רחוב

רשף - שם של אל כנעני וגם של מגביהי עוף. לוי זה כמו כהן, תמיד הולך חזק בבית כנסת
להסתלבט על עדות זה הכי אוכל. ולמה פולנים לא נעלבים לעולם וגרוזינים תמיד....
שוטרים זה תמיד תחפושת למשהו הפוך. מופע סטרפטיז או סאדו עם אזיקים

אז נסענו לתל אביב כי ידענו שצריך לעמוד בזמנים ולא לאחר כמו שתי הבנות היפות שנתנו כניסה מאוחרת להופעה של רשף. הן היו בלבוש מענין וכל הצופים ראו את האיחור, כי צוותא זה מקום אינטימי וזה מה שנתן לרשף עוד חומר להסתלבט ואחרי שהיפה מהשתיים הסבירה שהיא ממש לא אשמה באיחור הזה!
אז נהיה מעניין ורשף חקר ובסוף, מי שאשם זו הלישכה. אם לא הבנתם אז הלישכה היא לשכת עורכי הדין שעשו בלאגן בקופה עם הכרטיסים. זהו, הבנתם? המאחרת היא עורכת דין וגם יפה וגם מתלבשת מענין. החברה שלה לא. רק היפה היא עורכת דין! החברה שלה רק מלווה ואפילו לא סטאז'רית.

רשף לוי "משחק באש" בצוותא תל אביב
רשף לוי עושה סטנד אפ בצוותא תל אביב אולם 1. יום שישי, 17 באוגוסט, שעה 22:30. ככה קבענו שבועיים וחצי מראש עם אורלי ואורי. סוף סוף יוצאים לראות משהו שונה. מאה שנה לא ראיתי מופע סטנדאפ על אמת. נדמה לי שפעם ראינו את וילוז'ני בבית לסין וזה היה כשרבין עוד היה חי על אמת. סטנד אפ בטלוויזיה זה לא חוכמה וגם מופע שלא שילמת עליו זה לא נחשב. פה שילמנו והתכוננו מראש - 85 ש"ח כולל מע"מ והמקומות הכי טובים. אפשר לראות לרשף את הסתימות שאין לו בפה. חוץ מהשם שלו רשף, הכל אצלו סבבה. גבוה, רזה, שער קצוצקצוץ עם כובע , חכם ויודע את העבודה. עובדה שיש לו 7 ילדים. "פשוט לא יודע לגמור בחוץ" ככה להגנתו עמד וטען במו פיו.

אז מה היה לנו בבקשה
אז מה היה לנו במופע של רשף? היה קצת על גרוזינים שנהפכו לגיאורגים. היה על עיראקים שעירים בכל הגוף והפנים. בחורה נחמדה שאמא שלה מצרית והיא לא! "רק אמא שלי!" . סורים שהם אולי מתאכזרים אבל ממש לא בטוח ואין מה להגיד עליהם. וגם על פולנים שאני ממש לא זוכר. רשף חצי חצי. החצי הטוב זה האמא הפולניה. החצי הפחות זה האבא התימני וגם הרבה אחים ואחיות. זה לא אני אומר זה הכל רשף שמספר איך הוא סופר את הילדים כל פעם שהם יוצאים לבילוי. גם איך בא לו לתת בעיטה למישהו ש.. ועל הבן שעושה תנועות של נרקומן (לא באמת) ועוד ועוד. יאיר שלנו יודע ויכול לא פחות. יאיר בחיים שלו לא לקח על הופעה של החיים. התשלום אצלו בא בדרך שונה ומענינת.


רשף לוי הוא לא שחר חסון וגם לא לני ברוס 
רשף מסתלבט על הצופים אבל ממש בעדינות ובהסכמה כי רשף לוי הוא לא שחר חסון. אתם הבנתם? ואז הוא שאל כל מיני זוגות לגבי המצב שלהם, ולמה ואיך הם התחתנו? וגם אני אמרתי שאשתי לחצה וזו היתה האמת ואפילו סיבה בהחלט הגיונית. היום הצעירים לא מתחתנים כי אף אחד לא לוחץ וזו התוצאה. ואז אורי אמר משהו ואני הוספתי שיש להם או היו להם שכנים גיאורגים כלומר גרוזינים. זו הייתה הרמה להנחתה בלתי צפויה ורשף כיבד אותי בתואר של ההברקה הכי מטומטמת של הערב. זכיתי שוב. אם יאיר היה נוכח, הוא בטח היה יודע מה להשיב. יאיר זה יאיר נחמני ולדעתי ביום טוב הוא משכיב את רשף לוי ואת כל הסטנדאפיסטים בהליכה. עובדה שהוא עשה זאת בניו יורק עם היורש של לני ברוס. אז הוא הציג את עצמו כשריד אותנטי לג'ינגיס חאן מצפון מונגוליה.

איזה שם זה רשף?
אבל השם הזה רשף ממש מקרצץ לי ואפילו טיפה מציק לי. רשף זה שם משפחה דחוק. עובדה רפי רשף שקראו לו בצבא רפי רפף. איך מגיע האל הכנעני הזה לפה איך? רשף מבחינתי זה פיסלון עתיק ממתכת עם כובע כזה מחודד שמוצאים במקומות לא צפויים שרק כנענים היו שם. לאיפה נעלמו כל הכנענים? חשבתם על קשר בין כנעני, פיניקי , פלשתינאי וערבי ישראלי? ויליאם פוקסוול אולברייט מגדולי הארכיאולוגים של ארצנו, דווקא חשב שיש.
אני מבקש מרשף להסביר לי למה רשף בבקשה. לוי זה בסדר ויש גם שימוש בבית כנסת. אני יודע שזה גם אחד מבני אפרים מהתנ"ך. אז מה? רשף זה שם יומרני ובעייתי של כאלה המגביהי טוס. למשל האות ר נעלמת מסיבה לא ברורה, מה עושים? שף לוי? כמו השף ניקולאי. אולי האות א מתחברת ואז זה אש"ף. צריך לעשות עם זה משהו. יאיר זה שם נהדר. יאיר נחמני הוא בהחלט סטנדאפיסט תותח. המופע שלו ברמה של לני ברוס אם לא למעלה מזה. אין כרטיסים וזה הכל ברחוב או בבית קפה. הנה דוגמא עם צארלי 

קפה בדובנוב וסוגרים את המטבח
המופע של רשף נגמר. התפזרנו בשקט. הלכנו לשתות משהו בדובנוב ממול ומיד הזהירו אותנו שהמטבח נסגר עוד מעט. בסדר אז תסגרו מה אתם רוצים אישור סגירה? אז שתינו ודיברנו והיה בסדר. בסוף גם שילמנו גם על הקפה וגם על החניה המאד זולה - 4 ש"ח - ואנחנו כבר בדרך חזרה לראש העין בשדרות רוקח. מינה יושבת מקדימה לידי שלא תברח ומאחור אורי ואורלי. מאד יפה צרוף השמות אורי ואורלי.לדעתי שם מנצח והרבה יותר עדיף מאורי ואורית או אורי ואורה. ואז ראינו שיש ממש המון מכוניות בשדרות רוקח ובעצם שתיים לפנות בוקר והכל מלא מכוניות ובעצם פקק ומחסום שלא משתחרר בכלל.

המשטרה שלנו עיצוב אורה ואליהו שורץ 1977 מתוך אתר התאחדות בולאי ישראל

פקוק בשדרות רוקח בשתיים לפנות בוקר ולמה סבאל'ה תתקדם בבקשה
לאט לאט, אוטו אחרי אוטו וזה כבר יותר מרבע שעה ובקושי זזנו ואני כבר רואה את צמד השוטרים שזה בעצם שוטר ושוטרת עם המדים החדשים והכהים ולה יש קוקו והיא די חתיכה ואפילו מאד מזכירה את מיכל אמדורסקי ואני כבר מתחיל לדמיין אותה רוקדת ואפילו מבחין בחלק התחתון שלה שמעיד על יכולת תנועה בסיבוב וחושב מה אני אומר לה על הפקק הזה ואיך היא לא יודעת לעשות בכלל מחסום ולמה כולם צריכים להתעכב בגללה ואולי שתלך לרקוד. ואני כבר מכין את המשפט שאגיד ברגע שאגיע לנקודת המעבר הכי איטית בעולם והזמן לא זז וכולנו די בקריזה ואז אני כבר לידה והיא מסמנת לפתוח את החלון מסתכלת פנימה ואומרת לי ככה בלי שום בילבול והיסוס: "סבאל'ה סע בבקשה. סבאל'ה תתקדם כבר". על זה נאמר פצצה לפנים ולגבות ואין תגובה.
אני נחנקתי וכל התיכנונים על מה אגיד ומה אומר ואיך היא תגיב עפו בשניה. צחקתי במבוכה וכמובן שלא אמרתי כלום. ואכן התקדמתי ונסעתי חרישית כמו סבאל'ה אמיתי. כולם באוטו צחקו ועשינו דיון על ענין הסבאל'ה סע בבקשה.

השוטרת ויקי הכי חזקה בסטנד אפ
את היום שבו זכיתי להיות אבא לא אשכח. אז זה היה עם קבלות ועל אמת. אתמול זכיתי לתואר סבאל'ה ולא סתם כי אם בזכות שוטרת צעירה בשם ויקי , בשעה שתיים לפנות בוקר, ואין לי עדיין שום נכד. "סבאל'ה סע קדימה בבקשה" ככה היא אמרה.
ויקי זה שם מנצח לשוטרת אמיתית בלי ביריות. ויקי השוטרת יותר חזקה מרשף לוי ויאיר נחמני ביחד.

Like ·  · 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה