יום ראשון, 11 במאי 2014

על מגדלורים וכאלה שחושבים שהם כאלה

תל כודאדי המגדלור ותחנת הכוח שנות הארבעים מתוך אתר VTLV


אני בקושי מכיר מגדלור אחד על אמת. יש ברדינג מגדלור ואני מכיר את סביבתו הקרובה. אם הגעתם לצד השני של הירקון ממש על תל כודאדי וליד עמוד ההנצחה של הבריטים לחציית הירקון וליד המפלים של הטורבינות תראו את המגדלור של רידינג. זה המגדלור היחידי שאני מכיר מידע אישי. אני בטוח שיש עוד. לדעתי יש גם כאלה מפוברקים אבל הם מזן אחר. אני לא מכיר מגדלור ג'ינג'י. 
מגדלור אנושי
יש בעולמנו גם מגדלורים אנושיים. אני לא מכיר כאלה באופן אישי אבל נדמה לי שאלו אנשים המשמשים כדוגמא אישית במיקומם וזקיפות קומתם. הם לא עושים לביתם כי אם לסביבתם הכללית , לחברה ולכלל. הם לא קבעו לעצמם  תואר, חברה ואפילו לא תנועה. הסביבה הבחינה באורם והתנהגותם. דרכם והתנהלותם האישית הם פועלם והאישור למעשיהם. אין להם מלכ"רים, תנועות, פרסים ואותות לחלוקה. המגדלורים האנושיים פשוט שם וקצב התנהלותם, לא מושפע מהחשמל המסופק אליהם, כי אם  מאופיים וטבעם האנושי. נדמה לי שהאישים הבאים מתאימים לתפיסה שלי את המגדלורים המהלכים. חיים לסקוב, מאיר זורע, נלסון מנדלה ויש עוד לא מעט שזרחו מפרחוני. אני מציע לכם לפקפק במגדלורים ג'ינג'ים, או כאלה הנחזים להיות כאלה ובמיוחד כאלה המחלקים פרסים.  

המגדלור של הבולים מגרמניה 
כשמוזכרת המילה מגדלור, צצים לי באוטומט המחשבתי שני  מגדלורים. הראשון כאמור זה של רידינג וגם מגדלור אחר לגמרי מעולם האספנות. בגרמניה יש חברה בשם LIGHTHOUSE  ורבים יעדיפו את המילה בגרמנית LEUCHTTURM כי ככה מזוהה הפדנטיות הגרמנית. יש להם מיגוון אינסופי של אלבומים ואביזרי אספנות כמעט לכל מה שתעלו בדעתכם. אפילו אלבום מיוחד לבולי ישראל עם תוספות מעודכנות כל שנה. אלבום לאיסוף סמלים נאצים לא תימצאו ככל הנראה כי הדבר אסור בגרמניה אבל בטוח שניתן למצוא אילתור כלשהו. גם אם תירקו באמת על האלבום החריג הזה כפי שנהג אבא שלנו לעשות בכל פעם שראה דברים כאלה, אני מבטיח לכם שלא יקרה כלום למוצרי חברת המגדלור האיכותיים ביותר. יש להם אפילו נציג בארץ וקוראים לו מוטי ברש והוא יושב בדיזינגוף סנטר 

ליבוביץ המגדלור
 נדמה לי שהמגדלור האנושי הכי מיוחד שהיה בארצנו היה ליבוביץ. לא בארי הכדורסלן הפנטסטי של הפועל תל אביב. ישעיהו ליבוביץ הזהיר את כולנו כשעוד היינו זחוחים ושיכורי כוח. המגדלור הזה לא עשה חשבון לאיש ועמד ואמר את שעל ליבו ומחשבתו. פרסים ואותות לא דיברו אליו. ליבוביץ  לא היה ג'ינג'י.   

טנק מתחת לקולנוע מגדלור בן יהודה 1 אתר נוסטלגיה און ליין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה