יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

שמעון פרס מחפש עבודה - שם זמני בהחלט

הרבה מאד אנשים התלהבו כשעלה הסרטון עם שמעון פרס הנשיא בדימוס המחפש עבודה. אנשים נפעמו מהרעיון הנפלא, מהביצוע המקצועי ובכלל. בעבר היו רבים שטענו שפרס הוא סוג של שחקן גדול ומישהו פעם אפילו אמר משהו לגבי יכולת החתירה שלו לעבר המטרה. נדמה לי שרבים ממש ראו בקליפ הזה חשיבה מחוץ לקופסא, רוח נעורים ובכלל אחלה רעיון וביצוע נהדר. מצטער שאני לא שם אבל אין לי שליטה ברגשות ובתחושות שלי ואולי שוב חייבים להתייעץ עם מישהו מקצועי מה ניתן לעשות בנושא. לא כל דבר נפתר בכדורים. 

מתוך אתר  http://psc-cuny.org/


אין לי שום בעיה עם שמעון פרס ואני אפילו חש כלפיו סימפטיה והערכה רבה והתחושה האישית שלי איננה בגללו אבל כמו שאומרים היום במקומותינו הוא הציף לי את הבעיה והנה שוב חזרנו לנושא החתירה והמים. הקליפ הזה בא לי ממש לא טוב ושוב מר פרס אינו אשם, למרות שבטוח שיש לו חלק מינורי בזה, אבל לא הוא עיקר הסיפור כאמור. נדמה לי שזה יותר קשור לבחור המבטיח שפעם דיבר על האיש הרזה הסוחב את האיש השמן ובינתיים בעצמו מאד השמין ומכל הבחינות. מי יודע כמה שוקל ביבי? 

כמה ישראל אתם מכירים?
ישראל של היום מונה הרבה קבוצות ולא נתחיל למנותן. בשנים האחרונות נדמה לי שישנה קבוצה ההולכת וגדלה של אנשים שאינם צעירים ואפילו לא ממש זקנים המצויים כשהם עם פנסיה מהמדינה. ניתן גם להגיד גימלאות עם תגמול נאה בצד באופן קבוע שאינו תלוי בכלום. אני מכוון בעיקר לאלה המתוגמלים ממש טוב וזה אומר לעיתים פי עשרה מפנסיות ממש צנועות. כן יש דברים כאלה והכל משולם מהמדינה עצמה ולא חשוב הכיס המדויק.
הסרט הזה מופסק רק כשהחיים נגמרים ממש לגמרי, ואז אם בן או בת הזוג נשארים איתנו, החגיגה נמשכת. רובם אינם קשורים בעשייה היומיומית מבחינת תפקידם בעבר, אולם ממשיכים להיות מפונקים בפנסיות אדירות ויש גם ניספחים שמעטים מכירים על אמת. האם זה סביר שראש מטה כללי בדימוס יקבל פי חמישים לפחות, לעומת טוראי ראשון הנזקק לתמיכת הוריו במשך השירות הצבאי כי לצה"ל אין כסף לחיילים פשוטים אבל בשביל פנסיות ענקיות יש גם יש ושלא תעיזו לגעת בקודש הקודשים.

עו"ד אמנון לורך מנסה מזה זמן רב להגדיל את שכר החיילים הפשוטים בסדיר. לטענתו חלה שחיקה גדולה בשכר הבסיסי של אותם חיילים סדירים לעומת השכר שלהם לפני כעשרים שנה כמדומני. לורך עשה זאת באמצעות פניות לבג"ץ וחלה התקדמות מועטה אבל מעולם לא הוגש בג"ץ בנושא של פנסיה של רמטכ"ל מפכ"ל ואפילו לא שופטי בית המשפט העליון ודומיהם. 
מי יודע כמה מתקציב הצבא הולך לפנסיות הענק? אני לא. 
אין לי מושג מתי זה החל, אבל נדמה לי שאני מסוגל להעריך זאת. מדובר על אנשים בתפקידים ציבוריים המקבלים עשרות אלפים לחודש והם כבר ממש יצאו לבחוץ. זה מתחיל מאנשי צבא, משטרה וחלק מהפקידות הבכירה בתפקידים מגוונים. את הפנסיות והניספחים הם מקבלים כחוק אולם לדעתי ממש לא בהתאם לצרכים שלהם ושל החברה הישראלית שברובה בקושי נושמת.

לדעתי הכסף הזה המגיע מדי חודש אינו עבור המחייה שלהם בהווה כי אם עבור הדור הבא שלהם ואולי גם מעבר לזה. פנסיית ענק זה חלום נפלא והלוואי על כולנו ואז הכל נראה נפלא ומעודד. אם נדמה לכם שזה לא על חשבון משהו ומישהו, אז כנראה שלא הבנתם דבר ותמשיכו להתלהב מקליפים מדליקים על נשיא המחפש עבודה.  
כן והדמיון בין האיור שמצאתי ברשת לבין הכותרת מקרי בהחלט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה