יום שלישי, 13 בדצמבר 2016

GOOD TIME JAZZ

December 10   2016

פסטיבל הג'אז תל-אביב, 9 בדצמבר 2016 סינמטק. הנגנים ז'אק סאני - סקסופון סופרן. אמנון בן-ארצי - טרומבון. דימה שכטר - פסנתר. אורן שגיא - קונטראבאס. רמי האן - תופים.

אהבנו ונהנו ותודה

 והנה קישור לסרטון מההופעה


תמונת הסיום של ההופעה אמש: כולם מרוצים. 
מימין לשמאל: אמנון בן-ארצי (טרומבון), ז'אק סאני (סקסופון סופרן ושירה), רמי האן (תופים), דימה שכטר (פסנתר), אורן שגיא (קונטרבאס).


להלן מידע על ההרכב
רשם רמי האן.

גוד טיים ג'אז – הרכב הג'אז האותנטי ביותר בישראל
ההרכב המוסיקלי הייחודיGood Time Jazz  הוקם בשנת 1990 על-ידי שני מוסיקאים ותיקים שהם גם אספנים וחובבי ג'אז נלהבים: נגן הסקסופון/קלרינט ז'אק סאני והמתופף רמי האן. ההרכב מתמחה בסגנונות המוקדמים של הג'אז ("דיקסילנד" ו-"סווינג"). ההרכב מופיע ומפיץ את בשורת הג'אז בכל רחבי הארץ ועד כה צבר "רקורד" מרשים של הופעות אומנותיות ומסחריות.
במהלך שנות קיומו הופיע ההרכב במיטב ההפקות האומנותיות, מופעי החוצות, הפסטיבלים ואירועי התרבות בארץ. דוגמאות: פסטיבל הג'אז הבינלאומי בשפיים, פסטיבל "ג'אז, בלוז ווידאוטייפ" (שהפך בהמשך ל-"פסטיבל ג'אז תל-אביב" – תשע פעמים), פסטיבל עין-גב (פעמיים), פסטיבל "ימי מוסיקה וטבע בגליל" (פעמיים), פסטיבל "עיר הבירה בנמל ת"א" (פעמיים), "לילות הטיילת" (מספר פעמים), "לילות יפו" (פעמיים), פסטיבל הסרטים בחיפה (ארבע פעמים), פסטיבל הג'אז הבינלאומי ברחובות (פעמיים), סדרת הקונצרטים הקיצית ב-"טיילת לואי" בחיפה (שלוש פעמים), סדרת קונצרטים לחובבי מוסיקה קאמרית בסינמטק חיפה, סדרת הקונצרטים הקיצית ב-"אחוזת יערות הכרמל" (פעמיים), אירועי "יום המוסיקה" בסינמטק תל-אביב, פסטיבל "אביב קלאסי", "חג היין" ואירועי שבוע הספר בראשון לציון.
הופעות מצולמות של ההרכב הוקרנו בערוץ השני מספר פעמים. ההרכב הופיע במקומות הנחשבים ביותר בארץ, כולל המשכן לאומנויות הבמה בתל-אביב, היכל התרבות בתל-אביב, היכל התרבות בנתניה, היכל התרבות בראשון לציון, היכל התרבות בפתח-תקווה, מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון תל-אביב, מכון וייצמן, מיטב המלונות ומועדוני הג'אז בכל רחבי הארץ. כמו כן הופיע ההרכב באירועי פתיחה והשקה, אירועי קידום מכירות ואירועים פרטיים רבים מספור, כולל אירועים יוקרתיים במיוחד.
במסגרת ההרכב מתקיים שילוב מעניין, פורה ומפרגן בין מוסיקאים ותיקים האמונים על הסגנונות המסורתיים והמוקדמים של הג'אז לבין מוסיקאים צעירים יותר, שנטייתם הטבעית היא לכיוון הסגנונות המודרניים יותר של הז'אנר. למעשה, בהרכב מיוצגים כיום שלושה דורות של נגני ג'אז: ז'אק סאני (86) מייצג את דור הוותיקים; המתופף רמי האן (61) מייצג את דור הביניים (הדור שהגיע אל הג'אז מעולם הפופ והרוק); ואילו יתר הנגנים מייצגים דורות צעירים יותר של מוסיקאים שלמדו והשתלמו בארץ ובחו"ל ברמה האקדמית הגבוהה ביותר.
ההרכב Good Time Jazz הוא, ככל הנראה, הרכב הג'אז היחיד בארץ המצליח לפעול בהצלחה הן בזירה ה-"אומנותית" (פסטיבלים, קונצרטים וכדומה) והן בזירת האירועים (הפרטיים והעסקיים) לאורך יותר משני עשורים ברציפות. המוסיקה של ההרכב מייצגת תקופה בה מוסיקת הג'אז היתה המוסיקה הפופולרית של העולם. אהבתם של חברי ההרכב לסגנון המוסיקלי הייחודי בו מתמחה ההרכב, הכימיה ביניהם, ההתלהבות שלהם והרוח הסנטימנטלית של המוסיקה עוברות תמיד גם אל הקהל. בהופעות של ההרכב, הקהל אינו נשאר אדיש: גם המאזינים הקפואים ביותר מקישים באצבעות ורוקעים ברגליים והנועזים אף יוצאים במחול...
ההרכב מונה, בדרך כלל, חמישה נגנים: קלידן, נגן קונטרבאס, מתופף  ושני נגני כלי-נשיפה.
המוסיקה המקפיצה וההופעה הססגונית של ההרכב מוסיפות נופך מרענן, תוסס וקוסמופוליטי ו-"טעם של פעם" לכל מקום בילוי, כינוס ואירוע, ללא כל קשר להרכב החברתי של הקהל. למובילי ההרכב חשוב לנגן ג'אז ולגרום הנאה גם (ובעיקר) לאנשים שאינם "מבינים בג'אז", ללא התנשאות וללא מסר של אליטיזם. חברי ההרכב מקפידים על הופעה סולידית ונאה ונגינה בעוצמת-קול סבירה ובמתכונת רצינית והולמת - עם יותר מקורטוב של הומור.
ז'אק סאני
ההרכב Good Time Jazz בנוי סביב אישיותו הכריזמטית של ז'אק סאני. ז'אק (יליד 1930), אחד מנגני הג'אז הוותיקים בישראל, גורם כבר שנים רבות הנאה רבה לקהל שוחרי הג'אז בכל רחבי הארץ, בעיקר בזכות ביצועיו המרגשים לקטעים מקוריים או כאלה שהתפרסמו בביצועו של ענק הג'אז המנוח סידני בשה. ז'אק מופיע הן במסגרת ההרכב Good Time Jazz והן כנגן אורח או "שחקן חיזוק" בהרכבים אחרים.
אישיותו הכובשת של ז'אק, אהבתו למוסיקה, הטמפרמנט שלו והאותנטיות של נגינתו "עוברים" אל הקהל בכל אחת מן ההופעות שלו והתוצאה – חיוכים של עונג, נקישות אצבע, תשואות נלהבות, זוגות היוצאים במחול אפילו במהלך קונצרטים (!) ובקשות להדרנים.
ז'אק מוכר לקהל חובבי הג'אז בארץ בעיקר כ-"שומר הגחלת" של סגנון הג'אז המקורי של ניו-אורלינס, בו הוא מתמחה, וכנגן סקסופון סופרן, אך הוא מיומן לא פחות גם בנגינה בסקסופון טנור. ז'אק ביקר בניו-אורלינס, עיר הולדתו של הג'אז, שלוש פעמים והופיע עם מיטב ההרכבים המקומיים.
כמו כן הוזמן ז'אק לנגן עם טובי הנגנים בסצנת הג'אז האמריקנית והבינלאומית בשני קונצרטים של "אגודת סידני בשה" הבינלאומית שבסיסה בניו-יורק (The Sidney Bechet Society).

בפברואר 2008 זכה ז'אק לכבוד נדיר – קונצרט מחווה לכבודו, שהתקיים במסגרת פסטיבל ג'אז תל-אביב 2008 ביוזמת הוועדה האומנותית של הפסטיבל. במופע השתתפו כאורחים אחדים מנגני הג'אז הבולטים והמובילים בישראל, ולדעת כל הנוכחים הוא היה מוצלח ומרגש במיוחד.

תגובה 1:

  1. קובי תודה על העלאת המידע בבלוג שלך!
    רמי

    השבמחק