יום ראשון, 26 במאי 2024

צמד נוכלים

פעם ראיתי בבית קפה באלנבי שנות השמונים מישהו שמאד מאד מבין במטבעות וגם אספן גדול מאד וגם נוכל לא קטן שישב בכלא בארצות הברית וגורש ממנה לארץ הקודש אחרי שהשלטונות שם החרימו לו אוסף מיוחד ונדיר של הרבה דברים. פה בתל אביב התגורר מול בית החייל ואפילו עם כיסוי ראש. ראיתי ושמעתי אותו אומר למישהו שבא לבדוק מטבע כאילו נדיר שהוא חייב לתת ביס קטן ולבדוק את המטבע כי משהו שם מסריח. לפני זה הוא לקח את המטבע והריח אותו. זה היה קטע די מוזר ומפתיע אבל האיש הזה היה סיפור גדול בתחום שלנו. אני זוכר ממנו כמה ארועים די מיוחדים וחריגים. מטען חריג שווה פוסט.

קראו לו בהרבה שמות בעולם ואחד השמות היה גרנדה מוזס. ראיתי לו את הלבן בעיניים בדי הרבה מקרים והוא לא הבין למה נרתעתי ממנו ולא עשיתי איתו עסקים, למרות שכמעט תמיד צחקתי כלפי חוץ ופנימה הבנתי שזה גם עצוב וברור שזו מחלת נפש די חמורה. הוא הבין מאד בתחומנו אבל לא ניתן היה לסמוך עליו להבנתי, משום שלא ידעת מתי הוא דובר אמת או סתם מטעה את הסביבה.
בפעם האחרונה שראיתי אותו זה היה בקו ארבע בתחנה של מגדלור בן יהודה 1, יושב ומחכה לאוטובוס עם סוודר גדול ולא היה חורף, שמן מאד ועל הרגל מורכב משהו המעיד על סכרת כנראה.
הוא מת בסוף והשותף שלו לחלק ממעלליו מת אחריו כמדומני. לשותף קראו פלאטו שרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה