יום שבת, 11 במאי 2024

דבר אלי בפרחים ובתל אביב

מינה תמיד מבקשת ממני להביא לה פרחים ליום ההולדת וימי מועד שבינינו. פרחים לשבת וסתם זה לא אני. נראה לי סידור בסדר ואפילו זול לעומת אפשרויות נוספות ואני רק מבצע הוראות ופקודות חוקיות בעליל.

מזה שנים הרבה, שאני קונה את פרחי אצל רונן בפרחי גורדון פינת בן יהודה בזו הבקשה. "שלום פרחי גורדון. תגידו לרונן שזה קובי מהמטבעות ושיכין לי בבקשה משהו יפה במאה ש"ח שלמים. כן זר ליום הולדת/ נישואין עם צבעים עדינים ובלי צהוב. תודה".
רונן קידם עסק משפחתי יפה שהחל עם אביו המנוח ורואה ברכה בעמלו ובפרחיו. אני זוכר אותו כנער צעיר המתעניין בתחום האספנות וטוב שנגמל מזה ממש מוקדם. רונן סוחר דינמי, חייכן וגם מתוחכם ובדרך כלל מציעים לי שני זרים לבחירה והם יודעים שיש סיכוי שאשלם בשביל שנים הטובים מהאחד. פעם גם סיפר לי איך קיבל לשלם עשרות אלפי שקלים חדשים כאגרת שילוט שנתית. רונן לא פראייר וידע איך לצאת מזה.



מזה זמן חשבתי לכתוב במשהו על חנויות פרחים אבל רק בגלל/הודות לבעז סתר זה קרה. בעז סיפר לי על כמה חנויות פרחים מפעם וגם קצת על זה שהיה עושה שליחויות כנער מתבגר. האם פרחנים אוהבים פרחים? שמתי לב מסביבתי הקרובה שיש הרבה פרסים בביזנס הזה. מסקרן אותי איך איראן של היום בקטע של הפרחים.
בין יתר הפנטזיות העיסקיות שלי, קיים חצי חלום של חנות פרחים עם בית קפה ואני יודע שזה לא מקורי, אבל מי אמר שחייבים להיות מקוריים? פרחים מפלסטיק זה מזעזע. אגב במקום הזה ניתן יהיה לשלם בכל מטבע וגם בכאלה ישנים ואפילו בחפצים ישנים כלומר אלטע זאכן. תודו שזה קצת מקורי.
הרבה בנים עשו שליחויות פרחים בחגים וגם אני וזה כסף בסדר. אני זוכר רק בעל חנות אחת בדיזינגוף של פרחים. השם פרחי לימור וזו החנות של אבא של לימור ספרדי שלמדה איתי גם ביסודי וגם בתיכון והייתה מאד שקדנית ותלמידה מצטיינת ועדינה. החנות הייתה ליד המשטרה וליד החנות של אתא. ברור שהיו עוד חנויות.
כשהתחתנו בפעם הראשונה ובשנת 84 בל"ג בעומר, היה צריך זר לכלה. מוזר שאין זרים לחתן. זהר ברנט הצלם אירגן שפרחי קהלני ברחוב יהודה הלוי יעשו זר עדין וידידותי לסביבה וככה היה.
מה עמדתכם לגבי קקטוסים ודברים דומים? פעם הייתה לי חיבה לנושא עד שמישהי נתנה לי תיאוריה מרתיעה שלקחה אותי כמה צעדים לאחור. מדובר שם על אנרגיות ומה שכל מיני חכמים סינים ודומיהם אמרו בנושא. לסינים תמיד יש מה להגיד על המון דברים ושווה להכיר ולא חובה להפנים.
יש אנשים המצליחים לגדל עציצים פורחים בבית ויש כאלה שלא. המרפסת בסוקולוב פרחה אצל אמא שלנו. אני יודע שצריך תנאים אבל גם בתנאים זהים יש תוצאות שונות. האם פרחים חשים אהבה? האם חיבקתם עץ? מתוך הנסיך הקטן כי פרחים הם בני חלוף. ...בני חלוף פרושו דברים שעלולים להעלם בקרוב"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה