יום שלישי, 15 באפריל 2014

יוסי אפריגן האחראי על האחריות

April 13, 2014 at 6:46pm



אני מכיר את יוסי אפריגן יותר מחמישים שנה. אם לדייק אז משנת 1962 ואולי טעיתי בשנה אבל לא יותר מזה. כשעברנו לגור בסוקולוב 93 בשנת 1962 הוא כבר גר עם משפחתו (חמישה ילדים וזוג הורים) בסוקולוב 91 וכמובן שבתל אביב. נולדנו ב 1958 ויוסי גדול ממני בחודשיים שלמים.  היום שנינו לא גרים בתל אביב אבל עובדים בה ויש לנו קשר ואפילו נפגשים מדי פעם כי ככה זה. עם עובדות קשה לריב וזו עובדה. היום יוסי מגדיר עצמו כאחראי על האחריות בחברת אחזקות ואם תרצו מישהו לפינוי או תיקונים שונים אז תדעו שהכל יעשה באחריות. 

יוסי היה שובב אמיתי עם לב ענק , שתמיד חיפש דרכים מקוריות בדרכי החיים. ככה גם הגענו לזה שמכרנו סברס , תירס והשיא היה עם האבטיחים. גולת הכותרת היה עסק עם סוס ועגלה עם אבטיחים ירוק בחוץ ואדום בפנים והכל על הסכין ועל אמת.

הרעיון והחזון היו תמיד של יוסי ואני גם הפועל והעוזר ואפילו הספונסר בקטע של הסוס והעגלה. לא בטוח שסגרנו חשבון עד היום ומעולם לא רבנו, כי לא היה בינתיים על מה. כשיגיע הכסף הגדול כנראה שזה יקרה. אם זה קרה וקורה לרבים וטובים, אזי אין סיבה שזה יפסח עלינו. כסף יודע לעשות צרות גם כשיש וגם כשאין. לא יודע מי אמר את המשפט "הייתי עני וגם עשיר והשני עם העשיר יותר עדיף".

יוסי תמיד היה משהו מיוחד. אוהב לדבר ותמיד יש לו תשובה מוכנה אפילו אם היא לא משהו. בהמשך ישלים עם חיוך והצחוק שלו כובש אותך וככה גם העיניים הירוקות. המילה האחרונה היא שלו ופעם ידע גם להפעיל את הידיים למרות שמעולם לא היה ממש ג'באר. למה בשנים האחרונות המוטו החינוכי במשפחה הוא חינוך עם הפה ולא באמצעות הידים ולמה נדמה לנו שערבים מבינים רק כוח ויש מצב שאותו כנ"ל גם יהודים ואפילו קתולים בכל מיני מקומות ומי אמר פוטין ולא קיבל?  תגידו מה נסגר בסוף עם הציטוט של ההוא עם  "חושך שבטו שונא בנו !?" 

זכרון נעורים- יש לי זכרון נעורים מאד חזק מיוסי השכן שלי ואפילו בתפקיד השריף. זה היה אמור להיות משהו חינוכי אבל בעזרת כוח הזרוע ואפילו זרוע נטויה כנגד שכן לשכונה שעשה משהו לא בסדר ואין לי מושג מה. קראו לו אבי שחור ולמשפחה שלו היה דוכן פלאפל הקיים עד היום. פלאפל שלמה ובניו נמצא בבן יהודה פינת שדרות נורדאו. אבי שחור הוא הבן של שלמה  לוי ז"ל עם עוד 3 בנים ושתי בנות  וכולם היו שכנים בסוקולוב ואני זוכר אותם מילדות. קראו לו אבי שחור וכנראה בגלל הצבע למרות שגם האחים שלו היו די דומים. אני חושב שאבי שחור פתח מקום לפלאפל באבן גבירול ליד ז'בוטינסקי ויש לבקרו. 

אז יום אחד יוסי רצה להעניש את אבי שחור שמרד בגבורה ולא בטוח שיש על זה פרוטוקול מסודר. הוא תפס את אבי שחור על הכביש בסוקולוב וביקש ממני לעמוד לא הרחק ואם יבואו רכבים אז לעצור אותם לכמה דקות חינוכיות, כי חייבים ללמד את אבי שחור לקח ושיעור, וזאת יעשה כשדופקים לו את הראש במכסה המתכת שבכביש. "אולי גם יכנס לו משהו לראש סוף סוף" אומר יוסי. אני יודע שזה נשמע נורא אבל היה פה יותר סוג של ענישה חינוכית למען יראו ויראו וזה לא מה שאתם חושבים שדופקים בכוח עד שמשהו מתפרק. אגב הצליל ממש לא משהו מיוחד. זה יותר דאויין והמושג הזה של לדפוק את הראש במכסה הביוב באמצע הרחוב ועוד בסוקולוב מול רחוב עמוס זה ממש עלבון במיוחד אם נעצרו כמה מכוניות והשכנים רואים איך דופקים לך את הראש. מאז אני יודע שמכסי ביוב משמשים לכמה דברים חינוכים ולא רק למה שאתם חושבים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה