יום שני, 7 באפריל 2014

עליתו ונפילתו של א. א.

April 5, 2014 at 11:13am


בוחרים לפי הריח?
בני אדם אוהבים לבחור מנהיג באופן משונה. לעיתים המנהיג בוחר את הקבוצה ולעיתים הקבוצה בוחרת את המנהיג. גם כלבים זקוקים למנהיג ויש מצב שכולנו זקוקים לדמות סמכותית שתוביל אותנו בדרך חכמה ונבונה. איך כלבים בוחרים את הראש? לא בטוח שאני זוכר כי הפעם האחרונה שקראו לי "יא כלב" הייתה ממש מזמן אבל נדמה שיש משהו עם הריח מאחור. נדמה שגם דמוקרטיות לעיתים בוחרות בדרך דומה, אבל לנו יש בשמים ומטהרי אויר. אני מכיר את ישראל במידה מסוימת ונדמה לי שהבוחרים בישראל ממש זקוקים להכוונה ראויה. האם בשיעורי אזרחות וחברה יש הסבר סביר מיהו מנהיג ראוי? האם יש דבר כזה חוש ריח במובן הפוליטי? מי לא מריח לכם בפוליטיקה שלנו? דמוקרטיות לעיתים בוחרות דברים ממש לא ברורים. 
עליתו ונפילתו
אומרים שגרמניה בחרה את אדולף היטלר כי יש שם משהו דפוק בגנים הבסיסים עוד משלב השבטים הברברים.עליתו ונפילתו של הרייך השלישי היה ספר נפוץ בהרבה בתים בשנות השישים והשבעים והכריכה האדומה שחורה נחקקה בראשי מבלי צורך לקרוא את הדברים הכתובים. לפחות מבחינתי. 

1977 ישראל עושה מהפך ובוחרת בדמות הכי צנועה שידעה מימיה. מנחם בגין היה בהחלט דמות מופת בחייו האישיים ובנושא כסף וממון. נדמה לי שלא היה ראש ממשלה שכזה. זה לא מבטיח כלום לגבי תיפקודו המאד מאכזב , אבל מנהיג צנוע זה דבר מומלץ. מתברר שלצידו ומאחוריו ואפילו מלפניו התחבאו ופעלו דמויות ממש אחרות. הוא הצנוע והם ממש בסרט אחר. כיסוי זה לא רק במיטה. האם ראש ממשלה חייב להיות צנוע או במילים של יוסי שריד "לא נהנתן"?
חבר שלי טוען שכולנו מושחתים בבסיס, אבל לא לכולם ישנה האפשרות לעשות זאת. האם יש בטענה הזו משהו?

פעם נהגו למכור סחורה טובה ולקרוא לה אלף אלף ולא בטוח שאני מכיר את המקור אבל אלף אלף אמר שזה בסדר גמור ואולי הכי טוב. גם טריפל A זה בסדר.  סוג ב' גם היה תמיד ואולי אפילו סוג ז' ותמיד ניתן למכור כל דבר וידוע לכל שזה רק שאלה של מחיר. 
יש המון אנשים שבטוחים וטוענים שאהוד אולמרט היה אלף אלף. הם טוענים כי היה ראש ממשלה טוב ואפילו מעולה. יש הטוענים ככה גם כלפי שרון אריאל. האנשים האלה ממש מוזרים בעיני. רובם ודאי שמעו משהו מעברם והמוערבות שלהם בדברים שונים ומשונים ומפרשיות כאלה ואחרות עוד הרבה לפני שנבחרו לראשות הממשלה,  ובכל זאת האנשים האלה נבחרו כחוק ולעיתים אפילו בנצחון נוק אאוט. כל מי שבחר אולמרט או שרון ראוי לדעתי לסטירה חינוכית. מי שמעונין בחינוך מתקן שיקח מספר כי הרשימה ארוכה והתור ממש ארוך ולא בטוח שאוכל לעשות זאת בעצמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה