יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

קוראים לה מינה

קוראים לה מינה , כי זה השם  שנתנו לה הוריה כשנולדה ואנחנו ביחד מאז המלחמה בלבנון 1982. מינה לא הייתה בלבנון מעולם וככה גם הוריה והיא בכלל לא ערביה למי שאולי חושב ככה. נדמה לי שהכרתי רק שלוש מינות במשך כל חיי. מינה ברוטמן, מינה צמח ומינה וייסנר המיוחדת במינה. את הבדיחה על השם הזה  עם הדיונים , המיונים ועוד, תעזבו כרגע ותנסו להיות רציניים בבקשה.
אם נדמה לכם  שזה סיפור אהבה של ערביה  וישראלי אז תדעו שמינה היא אכן זוגתי. האמת  שהכרנו בזמן שהמלחמה פרצה, אבל אין לזה שום קשר. תמיד אהבה ומלחמה עושים אחלה כותרת. חוץ מזה,  היום הוא יום הולדתה ,אז בבקשה תיהיו נחמדים ותאחלו לה את כל הטוב שאפשר כי יש מצב שכולנו זקוקים לזה ותמיד. אני כבר ברכתי מחצות הלילה על מנת שלא יהיו בעיות. 




מלחמה זה רע ואהבה זה טוב
אז כשפרצה המלחמה לא ידענו שככה היא תסתיים, למרות שמלחמות תמיד מסתיימות רע  במיוחד לאלו שמתו , נפצעו וגם כאלה שסתם נדפק להם הראש והחיים שבדרך.  אנחנו נשארנו בחיים , אבל השנה הזו פתחה לי את הראש למרות שלא ראיתי שום דם וגם לא הרגתי שום ערבי ואיש גם לא הרג אותי ואפילו  לא  בטעות.
חוץ מזה מינה לעיתים לא מבינה מה היא עושה איתי ואני די מסכים איתה. בינינו מה כבר היה לה רע עם משה פרופושה. 
כמעט כל אשה חופשיה עושה את החשבון על ההוא שהיה לפני הנוכחי. האם שוב החלפנו סוס בחמור או שמא נפלאות דרכי השם והזיווגים?


שקרים מלחמות ותחבולות
מלחמת לבנון הייתה המלחמה הראשונה שהבנתי באיחור מה  את נפלאות השקר ואי אמירת האמת. נדמה לי שגם בגין הראשון הבין זאת לראשונה,  אבל זה כבר היה מאוחר בשבילו. לכאורה אריק שרון הוא כנראה השקרן הכי גדול שחי בישראל החדשה. לכאורה כבר דוד בן גוריון הראשון לכולם , עמד על התכונה הנהדרת הזו של אי אמירת האמת בה התמיד שנים רבות. מלחמת לבנון  והשלום  של הגליל  היו  המפעל הכי גדול שלו.
אז גם אני הבנתי את עוצמת השקר של האיש הזה  בעל השם המקורי איש יפה . לכאורה אם רפול היה הרמטכ"ל הכי גרוע שידעה ישראל,  אז אריק שרון הוא השקרן האולטימטיבי והכל כמובן לכאורה. בבחירות של 1977 הייתי אמור להצביע לשלומציון של אריק שרון ותקלה בפנקס הבוחרים מנעה זאת ממני. אם 1982 הייתה קודמת ל 1977 אז לסבתא של יאנוש היו גלגלים. אולי גם בגין הראשון לא היה שב וחוזר לדיפרסיה ההרסנית. תמיד לפני שאתם חושבים להתחיל מלחמה תזכרו שזה תמיד נגמר לא טוב. תמיד אהבה יותר עדיפה.

ונוס משוחזרת במוזיאון ישראל , מאן ריי (עמנואל רדניצקי) 1936 / עותק ממהדורת 1971 הֶצרֵף; יציקת גבס וחבל     

2 תגובות:

  1. מינה כולה אהבה, אז למה לשלב כאן מלחמה ?! אתמהה

    השבמחק
  2. למה? ככה ודי למלחמות וגם לשחיתות והלאה הכיבוש ובוז למתחסדים

    השבמחק