יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

על פרה לבנה ושחורה וגם על 2 כבשים ואחד קדישמן

יש סיפור מאד ידוע, ובעצם זה משהו שלומדים ממנו איך החיים עובדים על אמת. אולי זה בכלל משהו שהמציאו אותו, אבל בכל זאת נראה לי שזה מהחיים עצמם ולא רק בפולניה. לא מזמן שמתי לב שיש כמה, שממש לא מכירים זאת, ונראה לי חבל כי גם סיפור נחמד גם בעלי חיים וגם דרך לגלות איך העולם שלנו עובד וכנראה עבד בעבר וסביר להניח שככה בעתיד. אנשי מכירות זה תמיד דבר שמלווה אותנו.


בשוק בקרקוב
אחד חקלאי מנוסה ומיומן בשם סטפן הביא שתי פרות לשוק בקרקוב והציען למכירה. יחד איתו העוזרת שלו שקוראים לה ונדה ויש מצב שהיא גם המאהבת שלו אבל זה בכלל לא קשור לסיפור עם הפרות. פרה אחת הייתה שחורה והשניה לבנה או בעצם הפוך הראשונה לבנה והשניה שחורה. אגב יש גם גירסה עם חומה ואפילו מנוקדת אבל נתמקד עם הלבנה והשחורה.



בקר בראש העין וליד הבית

החקלאי מציג למתעניינים את הלבנה ומשבח אותה ואת תפוקת החלב שלה ואומר "הפרה פשוט נהדרת. הרבה חלב וחלב טוב, לעולם לא כועסת ולא בועטת ואפילו מחייכת מתי שבאים. היא אוכלת בסדר ולא מגזימה בכלל בקיצור פרה נפלאה" ואז כששואלים אותה "ומה לגבי הפרה השחורה?"  הוא מקצר ואומר מילה אחת "גם" כלומר גם אותו דבר בדיוק. ככה נמשך לו ההסבר לפני כל מי שמגלה עניין. בסוף העוזרת שלו נהייתה מבולבלת והחליטה לשאול את הבוס שלה למה הוא כל הזמן משבח את הפרה הלבנה ובסוף אומר אותו דבר לגבי השחורה. אז סטפן הסתכל עליה ככה במבט משתאה ואמר לונדה ככה "כי את הלבנה אני רוצה למכור!" "ומה לגבי השחורה?" שאלה ונדה.  "גם..."




קדישמן בבר כוכבא 
בעיר תל אביב חי צייר ואמן מאד מוכשר בשם קדישמן יחיאל, שלאחרונה נפרד מהשכונה שלנו ואפילו מרחוב בר כוכבא שם נולד ואפילו הוריו גרו שם בצריף עם שטח לא קטן. פעם אפילו ראיתי אותו על חי ועם חולצה לבנה ענקית באולמי הנוצץ ברחוב המסגר שבתל אביב. זו הייתה חתונה שגם אני וזוגתי שתחיה הוזמנו לשם. היו שם הרבה אחמ"ים ואין צורך להרחיב כי לא תמיד חייבים לספר הכל ויש מצב שמינה תכסח אותי ולכן בואו נגיד שהיה יופי ואכלנו ושתינו ורקדנו באולמי הנוצץ ואפילו על הגג למעלה. מה שקשור לסיפור שלנו הוא זה שהזוג הצעיר קיבל כבר אז מתנה בדמות תמונה נהדרת של קדישמן ואפילו של כבשה.
אומרים שקדישמן צייר המון כבשים ואני תוהה כמה באמת. מסקרן אותי כמה כבשים חיות ואמיתיות יש בישראל כולל בחווה של משפחת שרון. האם יש קשר בין שני הנתונים האלה? אין שום מדליה של קדישמן. 
אומרים שיש אפילו זיופים של אותן כבשים של קדישמן ואני אומר שזיוף זה סוג של מחמאה לאותו יוצר ורק מישהו רציני ונחשק זוכה שיזייפו אותו. 
פעם מישהו סיפר לי שהציעו לו שתי תמונות של קדישמן מאד יפות. המחיר 1200 דולר ליחידה. הוא ממש התלבט כי שתי העבודות היו נהדרות ובצבעים שונים. ברור שזה היה כבשים. הוא החליט לשחק אותה ושאל "ואם לוקחים את שתי הכבשים אז כמה משלמים?" שתי כבשים זה ביחד רק 2000 דולר ויש כבר הנחה. העיסקה התבצעה וכולם היו מבסוטין לאללה. 
עברו כמה ימים ומישהו אמר לקונה שהכבשים האלה כנראה לא אמיתיות. הוא לא התרגש ומשך ככה בכתפיים ואמר "אז מה. גם הדולרים שנתתי לא היו משהו..." 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה