יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

אבא של בני

לפני כמה ימים הייתי במופע חינמי עם המון אנשים ובתל אביב. מוזר היה שאני לא מזהה איש וככה גם הם לא מכירים אותי. בסוף הוא הגיע וישר ידעתי שזה אבא של בני ואני לא זוכר את שמו אבל אבא של בני זה מספיק מבחינתי.
50 שנה לתיאטרון הקאמרי מדליה להענקה רשמית, תשנ"ד 1994 
עיצוב: שמעון זנדהאוז. הטבעה: קרצ'מר.

עיר קטנה ואנשים בה מעט?
מבחינתי המשפט של קהלת והספר של נחום גוטמן הצייר והסופר על תל אביב "עיר קטנה ואנשים בה מעט" הוא ממש נכון ואפילו חי וקיים. האנשים בה מבחינתי נחלקים לשתי קבוצות עיקריות וראשיות. הקבוצה הראשונה והקטנה היא כאלה שהכרתי והשניה היא כאלה שלא הכרתי. יש גם תמיד קבוצה שלישית אבל היא לא קשורה ולכן נרפה ממנה ודי. אבא של בני שייך לקבוצת האנשים שהכרתי, למרות שאני כמעט ולא יודע לגביו שום דבר אבל יש מצב שזה ישתנה יום אחד. כן יש לו כזה שפם וגם הליכה יחודית.

אבא של בני דמות תל אביבית ידועה ומוכרת, לפחות מבחינתי. הרבה זמן לא ראיתיו למרות שאנחנו מסתובבים באותה טריטוריה שכונתית מורחבת בערך. אפילו את בית הכנסת שבו הם מתפללים אני מכיר. אפילו את אחיו הבנקאי לשעבר אני מכיר. לפני כמה ימים ראיתי אותו ממש בקטנה בטלביזיה. זה היה לפרק זמן קצר בתוכנית על הזמרת חנה אהרוני, שחיה באמריקה ושורשיה פה ואפילו בכרם התימנים. פעם הייתי רואה את אבא של בני הרבה יותר, וככה גם את בני ומשפחתו אבל החיים זורמים ולא כל דבר בשליטה ותמיד יש עוד גורמים משפיעים ומשתנים בסיפור הזה. לא בטוח שאבא של בני יזהה אותי ככה סתם ברחוב אבל אני לא חותם על הקביעה האחרונה.

אבא של בני היה סדרן בתאטרון הקאמרי הישן שפעם היה בפסז' של קולנוע הוד תל אביב. כשהקאמרי עברו למשכן החדש נדמה לי שאבא של בני בחר להישאר עם התיאטרון החדש של בית לסין שעשו שידרוג והגיעו לפסאז'. פעם גם החנות של חודורוב ומרימוביץ' הייתה שם, ואני לא קניתי בה מעולם ואין לי שום תרוץ טוב, אבל אולי זה היה מקום טיפונת יקר בשבילי ובשדרות ירושלים ביפו הכל היה יותר זול. את חודורוב השוער אני בכלל לא זוכר שם בפסז' ורק כשהייתי בא לשדה התעופה לוד, הייתי רואה אותו עם משקפיים גדולים ושיער מלא ומשוך לאחור. חודורוב היה מדריך תיירים עם רכב תיירות שאסף למונית המיוחדת אורחים חשובים של קרן היסוד ואולי עוד גופים. נעלי חביב של ההורים של אורלי מצויים שם ואפילו עד היום. היום בפסז' הוד יש כל מיני דברים אחרים ואפילו פרוון אחד בשם חיים אלסקה שפעם היה בבן יהודה. פעם נעשה שם סיבוב מצולם. מי מכיר את הסיפור של המדליות של הקאמרי שנמצאו בפח זבל או נכון יותר במכולה? תודה לעוזרים. 
לוגו של בית"ר תל אביב ויקיפדיה אדם אדום

בית"ר תל אביב בכדורסל על גדות הירקון ולפני שבגין עלה לשלטון טון טון
בני שיחק כדורסל בקבוצת הנוער או משהו דומה של בית"ר תל אביב במגרש הישן על גדות הירקון ולמאמן שלו קראו פיני גרשון ואפילו היה שם אחד מנהל קבוצה כזה עצבני ומתוח בשם נאג'י שתמיד היה איתו בלאגנים צעקות וכנראה גם מכות ותדעו שבית"ר תל אביב זה ממש לא בית"ר ירושלים שתמיד אבל תמיד היו חריגים ומעולם לא טופלו בכלים הנכונים כי פשוט אין כאלה עבורם. מי אמר על יהודים דברים כאלה הקושרים אותם לאותם גרמנים מפעם ואפילו מהשואה?
גם רוני שלמד בתל נורדוי שיחק שם ובהמשך אפילו התחתן עם איה מהתיכון. היום רוני בבאר שבע ואפילו פרופסור לרפואה. היו שם עוד שחקנים ממש בסדר ונדמה לי שבקישור הבא תפגשו את רובם 

המגרש של בית"ר תל אביב על גדות הירקון הסרט עיניים גדולות עם אריק איינשטיין
 ובתמונה רואים גם את צביקה גרינבוים שלמד בתיכון ה'.
מתוך אתר אידיבי מאגר הידע לקולנוע edb.co.il

אם אתם לא יודעים איפה היה ממוקם מגרש הבלטות הישן של בית"ר תל אביב שעל גדות נחל הירקון, אז תסתכלו בסרט של אורי זוהר "עיניים גדולות" עם בני פורמן ואולי תדעו. היום אין מגרש כזה ואני זוכר משם גם את זה שהיה מחליף מספרים בשילוט הידני של התוצאה לקהל ותמיד היה שם בלגאן, כי זה היה די פרימיטיבי וכאמור ידני, ומסתבר שלא כל אחד יודע לעשות טוב ביד ושגם יהיה מסודר.
כשפיני גרשון רצה להקניט מישהו מעט עצלן ומסורבל הוא קרא לו סדרן. לא הבנתי למה הכוונה בדיוק אבל בערך כן. מי מכיר את אחותו של פיני? 

בני שיחק כדורסל די בסדר. הוא לא היה כוכב כמו גידי לקס אבל בסדר שזה אומר לעיתים שחקן בחמישיה וגם לא תמיד. לדעתי רוני מתל נורדוי היה יותר בסדר ואני לא זוכר מי היה שם הכי כוכב, אבל יש מצב שזה היה אחד בשם ישי מור שגם למד בעירוני ה' וגם בהמשך היה באנטבה ואפילו באותו מחזור של אחד בשם צחי הבן של גאולה שלא היה באנטבה אבל היה בימית על האנדרטה ומבחינתי חבל שלא נשאר שם ויש מצב שבקרוב יהיה משהו מאד מאד חשוב בבוליטיקה. אם אולמרט נבחר והיה ראש ממשלה בישראל אזי הכל אפשרי ודבר לא בטוח ועובדה שכבר אין עיתון דבר ולאיש זה לא מזיז. גם לא לי. 

לבני יש שני אחים לפחות. הגדול יותר היה מורה בתיכון ה' אבל לא בזמן שלנו. לגבי אחיו הצעיר אני לא בדיוק יודע אבל ראיתי אותו באיזה תוכנית טלוויזיה כיועץ כלשהו וזה בכלל לא קשור לכדורסל. יש מצב שהם באותו תחום. מה התחום שהכי מגלגל כסף בישראל?

לבני הייתה חברה שקוראים לה דלית והיא אפילו למדה איתי באותה כיתה בתיכון בחלק מהזמן, כי כשמחלקים למגמות אז מתפצלים. בני לא למד איתנו וכרגע אני גם לא זוכר איפה וכנראה שמעולם לא ידעתי. דלית גרה ברחוב הירדן שזה ממש ליד החנות ואבא שלה היה מציל מאד בכיר בים של תל אביב ואפילו יותר מזה. היה לו זקן וכובע די גדול להגנה מפני השמש ואפילו משקפיים גדולים וכהים ונדמה לי שגם סיגריות היו שם. להיות מציל ולגור ליד החוף פחות ממאה וחמישים מטר זה הדבר הכי קל"ב שיש. גם דלית המשיכה הלאה בתפקידי חינוך וניהול והגיעה למעלה למעלה . 

דלית ובני היו חברים מאד צמודים וזה נראה ממש בטוח שהם בסוף גם יתחתנו, כי ככה זה היה נראה ובסוף זה לא קרה כי בני התחתן עם מישהי אחרת וגם דלית התחתנה עם מישהו אחר וזהו. את הבעל של דלית אני לא מכיר למרות שפעם אחת וחצי ראיתי אותו. את אשתו של בני אני מכיר ממש מזמן והרבה לפני בני. הם אפילו הזמינו אותי ולא רק אותי לחתונה שלהם ולעוד כמה דברים בהמשך וזהו זה. איך אומרים בפולנית מתורגמת ועממית, בת דודה שלי?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה