יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

הצוללת דקר



חיל הים חשף את התחקיר לגבי הדקר בפני המשפחות השכולות. זה לקח אותי לאספן-סוחר בשם וילי, שהעדיף את השם וילוש. וילי היה בגיל של אבא שלי ואולי יותר. הוא דיבר יידיש וגם אנגלית ואני לא מכיר את ההיסטוריה שלו רק את זה שאהב מטבעות ודברים מזהב וגם עשה עסקים מעסקים שונים פה בישראל וגם באמריקה הגדולה והיה רץ ממקום למקום ולא מצא רגע מנוחה.
נדמה לי שחי שם וגם כאן. המון זמן לא ראיתי אותו וגם לא נזכרתי בו. אני מסוגל לצייר בדימיוני את הקלסתרון שלו במלואו, גם את האקצנט האמריקאי מעורבב ביידיש אני משחזר.

פעם סאלק הסוחר והחלפן סיפר לי שהבן של וילוש היה בדקר ומאז הוא לא מוצא מנוח לנפשו והחיפוש והמסחר משכיחים לו את הארוע לאותו זמן. 

לימים הכרתי מישהי בשם גילי וזה היה בקשר לחברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ ועניין ההפרטה. לימים הבנתי שאבא של גילי היה מפקד הדקר.
רוב המדליות מציינות דברים לא שמחים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה