יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

יקירי תל אביב - יפו


הזמנה תמימה ואפילו עם חלודה משנת תשמ"ג הצליחה לעורר אותי ככה על הדרך וללא שום הכנה וכוונה. להיות יקיר העיר תל אביב מצריך כמה דברים מהמועמד ולא אמרתי מילה אחת על קשרים. פעם אפילו הייתי בטקס כזה והיה מאד נחמד ואני הייתי רק מוזמן ביציע ואפילו עם מינה. 



סיכה של יקיר תל-אביב-יפו מהאוסף של אלכס בקרמן

מההזמנה שפה יצא לי להכיר לפחות שני אנשים על חי. הראשון זה הרב של בית הכנסת שלנו יעקב רוזנטל זצ"ל. השני זה יהודה גבאי ז"ל שבא לחנוק עם הכובע בנושא מטבעות ופעם גם ביקרנו אותו במוזיאון התאטרון ששכן ליד כיכר המלך אלברט. נדמה לי שזו הייתה פעם הדירה של מאניה ביאליק אשת המשורר ברחוב מלצ'ט. הגעתי לשם עם אבי שמואל ודוד רובין ברי שאהב תאטרון וגם היה שחקן חובב. רובין הבטיח לשלוח תמונות מהתיאטרון היהודי של מחנות העקורים באיטליה שאחרי המלחמה. את העובדה שבתיה לישנסקי גרה בשכונה המורחבת שלנו ברחוב נחום, ידעתי רק לימים.


מישהו סיפר לי על אחד מהתקשורת שמציע את עצמו מדי שנה בשנה כמועמד ליקיר תל-אביב יפו ואולי הכל בגלל שמקבלים תו חניה. 


תודה לאלכס בקרמן ולמיה ברתל



עירית תל אביב יפו המחלקה לאירועים הזמנה



יהודה גבאי

ג'ניה ברגר

בבית זה חיו ויצרו שחקן ה"אהל" ומייסד ארכיון התאטרון יהודה גבאי 1905-1994
ורעייתו הציירת ומעצבת תפאורות ג'ניה ברגר 1910-2000
דב הוז 23 תל אביב‎.‎

הרב רוזנטל זצ"ל בחתונה שלנו 1984


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה