יום רביעי, 23 בנובמבר 2016

מי פנוי בקסטל? או מוניות לא מה שחשבתם

November 16   2016

בשיחה טלפונית קבענו בשעה 6 כלומר 18:00 בחנוק. הוא רוצה למכור אבל קודם לברר כמה כסף יש לו מכל המטבעות והמדליות שאסף במשך השנים. אמרתי לו את שאני נוהג להגיד לאחרים. "אצלי בחנות אתה מקבל במקום שווי של הפריטים להיום. זה לא עולה כסף אך שווה זהב כמאמר המשפט מפעם ולהגיע הביתה אליך אני גובה כסף ולכן עדיף שאתה תגיע עם האמבטיה קומפלט כולל הפס כסף". הוא מיד הבין אותי והוסיף שיש לו הרבה מאד דברים וזה כמה ארגזים ואלבומים והכל מסודר. אמרתי "לא נורא ההובלה עליך והשמאות עלי. כמה יותר ככה יותר כסף ". אם לא הבנתם אז הבחור רוצה לקבל הערכה כספית מבלי להוציא כסף ואני מוכן לסידור שכזה כי ככה אני מבין שזה עוזר לכולנו וכנראה שגם לי. קשה להוציא אותי מהחנוק בעבור שתיה ועוגיה ואולי גם סכום זניח לכיסוי הדלק. ביקורי בית עולים כסף ואני לא נערת ליווי. מי יודע מה התעריף הממוצע?

בשעה חמש מופיע גבר ממש בסדר ואפילו בגילי בערך. "הקדמתי בשעה ואני מברר לפני שאחנה אם זה בסדר?" עניתי "יופי ואפילו מצויין. ברוכים המקדימים".
עוברות כמה דקות ומגיעים שנים. בחורונצ'יק צעיר יחד עם הגבר שזה אביו ויחדיו נושאים עגלה עם כמה ארגזי ארכיב חומים ובתוכם האוצר. פורקים הכל ומתחילים בעבודה.
האבא אומר לי שהוא הקדים כי לא רצה שנגיע לחצות. הרגעתי אותו ואמרתי לו שאם זה תלוי בי אז חצי שעה והוא יודע את השורה התחתונה. הוצאנו ארגז ארגז ועשיתי חשבון מכולת והחזרנו הדברים למקומם לפי הפס כסף ומכיוון שהכל היה מסודר פיקסלה בוחטה אז אחרי רבע שעה אמרתי לו את השורה התחתונה. הבחור היה כאילו מופתע אבל לא בשוק. סכום מכובד כי היה שם זהב אבל הרבה פחות ממיליון דולר וגם לא מיליון שקל וגם לא רבע מזה ואל תתחילו בניחושים כי חבל על הזמן ורק כעת הכל מתחיל הסיפור האמיתי מבחינתי. 

ידעתי שהיום לא תתקיים עיסקה כי האיש לא מוכן לזה נפשית ובכלל. שמעתי גם במהלך הבדיקה שלי, כמה שיחות רקע שניהל בפלאפון והבנתי שהוא בעיסקי נסיעות. לא ידעתי בדיוק מה ולכן שאלתי אותו למעשיו כלומר מה עבודתו. האיש סיפר שהוא עובד בהסעות כלומר מונית אבל לא רגילה כי אם משהו יותר גדול מהרגיל כולל מישלוחים. הבנתי בערך וגיליתי עניין כי כשנולדתי אבא שלי היה נהג מונית. הבחור החל מדבר ומספר על עבודה עם מוסד די גדול ופרנסה קבועה ובטוחה, אבל בתקופה האחרונה משהו כבר ממש לא מתפקד והעסק לא עסק. הוא מספר לי שהיום מוניות זה ביזנס שונה ויש שינויים ורק מי שבתוך הענף מכיר זאת. יש כבר כמה גופים המחזיקים מאות מספרים ומוניות ומעסיקים נהגים שכירים אבל לא בדיוק. יש מישהו שפעם היה עורך דין עם עוד שני שותפים שיש להם 400 מספרים ומוניות מרצדס. כן רק מרצדס ואפילו מוסך משלהם וגם סוכנות ביטוח משלהם. הם לא הכי גדולים בשוק ויש כנראה שני גופים יותר גדולים. את המספר והמונית הם משכירים כולל הכל בסכום של 7000 ש"ח. דלק על הנהג ואולי גם ברקסים כי לך תדע איך הם נוהגים. כעת הנהגים עובדים לפרנסתם והם צריכים להחזיר כל יום 250 ש"ח והשאר שלהם. ככה הם מורידים מחירים ונסיעה של 400 ש"ח יורדת לפעמיים לחצי והעסק משתנה מול העיניים ולך תדע לאיפה זה הולך. 

הוא מספר לי על עיסקי המוניות ואני כבר מחשב כמה כסף זה 400 מספרים ירוקים של מוניות וכמה זה 400 מרצדסים ואפילו באשראי. המספרים רצים ומתבלבלים לי בראש והרבה יותר קל לי לעשות חשבון בירוקים כי שם זה רק רבע אבל מספר בניו יורק עולה מיליון ירוקים ואולי אני לא מדייק. ואז כשכל הראש שלי סלט של שקלים ודולרים אני מבין שאולי הגבר עם האוסף חושב למכור את המטבעות ולקנות מספר ולהתחיל להיות אספן של מוניות. שווי המטבעות שלו ממש דומה למחיר של מספר של מונית.

טוב לנהוג בעד ארצנו
מוניות טרומפלדור פינת בן יהודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה