יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

חתונה במושב

 June 3

תמיד ידעתי מה זה מושב מנקודת מבט של עירוני והכל בשל משפחת גרינר ממושב חרות שהם ממש משפחה שלנו מהצד של אמא. אם אתם רוצים הסבר טלגרפי אז חיה ברקוביץ' הייתה דודה של אמא שלנו ואפילו אחות של סבתא שלנו שנספתה בשואה. חיה נולדה בסקרז'יסקו שבפולין והתחתנה עם יצחק גרינר וביחד עלו ארצה בשנת 1932 והתיישבו ברעננה. בהמשך יגיעו למושב חרות שבגוש תל מונד וזו המשפחה שלנו במושב. לחיה ויצחק גרינר ובהמשך גורן, נולדו שני בנים עמיחי ואליעזר. אנחנו קראנו להם עמי ואלי.

שרה ועמיחי גורן נישאים. אני על הברכים של עמיחי. 
ליד עמיחי שכולם קראו לו עמי יושבת אמא שלו חיה שהייתה הדודה של אמא שלנו. 
"התאריך 29.6.1965. המקום חרות איפה שהיום מגרש הכדורסל, היו 1200 אורחים מחרות וממשמרת"

אלונה גורן פרידריך הבת הקטנה של עמי ושרה מוסיפה:
"אבא היה מספר שאחרי הפגישה הראשונה עם אמא הוא הגיע בלילה לחבר שלו אריק עם בקבוק יין והודיע לו שהכיר את אשתו... את ההכנות לחתונה ההורים של אבא עשו, המושב כמו תמיד היה פעיל באירוע. אבא שכר בימאי מתל אביב ונסע לקחת אותו למושב ולהחזירו. ילדי המושב רקדו וגם המבוגרים. החברים של אבא רקדו, והיה שמח. הייתה מסורת להעביר מזוג לזוג גביע- כל זוג שהתחתן קיבל מהזוג שהתחתן לפניו וכך עבר לו הגביע עד היום שבו הפסיקו להזמין את כל המושב וכל עניין החתונות הפך לאישיו שהוא היום. זהו. היה גם שיר שדוד אלי (אליעזר האח הצעיר של עמיחי) כתב והמושב הציג. אמא שלי שרה ומשפחתה עלו באניה אקסודוס לארץ, סבא היה ספר שהסתובב תמיד עם התיק והמספריים ולכן אף פעם לא היתה לא בעיה להסתדר. הפגישה הראשונה של אבא ואמא התקיימה בביתם בחולון ואנחנו חוזרים להתחלה..."

מושב זה מושג ואל תערבבו זאת עם מושב ליצים או תחום המושב. להיות מושבניק זה דבר מאד מחייב ואני מקווה שלא תכנסו להתחייבויות לא בריאות. 
אבא שלנו נולד במושבה חקלאית בווהלין ונדמה לי שיש סיכוי לא רע שבזמנים סבירים ורגילים היה בוחר בחיים של אדמה וחקלאות יחד עם מסחר, ממש בדומה למשפחתו וגם היום זה המקובל בארצנו ובתוספת צימריים. האם ניתן לומר שרוב המושבניקים חושבים יותר ימין משמאל? לדעתי כן ואולי החיבור לאדמה יוצר את הקשר הבלתי מתפשר וזו התרשמות אישית ואם יש לכם נתונים שונים אז בבקשה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה