יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

עוד על רצח רבין וגם על הצלם רוני קמפלר

החזיר הכשר עם הכיפה רצח את רבין. אומרים שזה הולך טוב עם עקדת יצחק מפרשת השבוע. זה קרה בכיכר מלכי ישראל אחרי שהשבת יצאה. אסור לרצוח בשבת כי יש עם זה בעיה הלכתית של טילטול ונשיאת נשק, לחיצה וסחיטה של ההדק, אבל יש מצב שדין רודף מבטל הכל וחייבים לבדוק זאת שוב, כי ההלכה היהודית בלתי מתפשרת לגבי דברים מוקצים בשבת. פיקוח נפש דוחה הכל. אסור לצלם בשבת וזה מוקצה. הפוסט הזה שינה את כותרתו. בעבר קראתי לו רצח רבין ורוני קמפלר אבל צחי לין נזעק וטען לכותרת מבלבלת ומרתיעה ואני מתפשר ורוצה בשלום בית. הרצח של רבין שינה פה המון דברים ולנצח, אז מה אם נשנה כותרת של פוסט ממש זניח. אגב מה דעתכם לגבי האפשרות שהרוצח יביע חרטה והיא תהיה כנה ואמיתית?
  
פרט מתוך ציור הקיר ׳רצח רבין׳ של יגאל שתיים, שדרות וושינגטון, תל אביב

הכי מוקצה זה לפתח תיאוריות הזויות וגם לצלם בשבת
מוקצה לצלם בשבת ואת זה אפילו אני יודע למרות שפה ושם צילמתי בשבת עם היתר מהרב הרפורמי ג'ו כפרה. רפורמים אורגינאליים, לא כל כך מהר רוצחים אבל בשביל כמה ירוקים תוכל לקבל כמה אישורים חתומים ומקוריים לגבי היהדות של הכלב שלך. מי חושב שיגאל החזיר הוא יהודי וככה גם משפחתו? אולי הם חלק מאותו ערב רב של יציאת מצרים שכולם אגב שמאלנים עוכרי ישראל וזה בדוק וידוע לכל. רק מאמינים אמיתיים מוכנים ללכת רחוק ולשלם את המחיר ויש גם תג לפני החג. רוני קמפלר לא צילם בשבת קודש את רצח רבין ואני מניח שהוא גם לא שומר שבת על אמת, כי החומר המצולם שלו החל אולי כבר קודם, במצלמה שלא הייתה שלו בכלל (דרוש מקור). אגב נדמה לי שלנו הייתה מצלמה ממש דומה כי הבנתי שאת מצלמת הרצח החזיר רוני והיא נמכרה בפרוטות וזה ממש לא נורא חברים. רפליקה זה לא מושג זול ורע.

ארוע מס או פטור גמור?
רוני קמפלר הצלם של רצח רבין מהגג של גן העיר, אזרח נאמן, שומר חוק, וממלא את חובותיו במובן הכי מלא של המילה. בחור עדין, שקט , נראה לי ישר יותר מסרגל מתכת ואולי מהבודדים ששיחק אותה מהרצח ועשה בוחטה. יש מצב שהוידאו הזה הביא לו דירה ככה בקטנה והכל בצורה חוקית וכשרה. לא בטוח שהיה שם ניכוי במקור כי זה היה ארוע חד פעמי הדורש אולי דיווח אבל בנושא המס נראה לי שיש פה פטור. אם שולם מס על עניין הקלטת של רוני קמפלר האם זה חלק מאותה תיאוריית הקונספירציה. כמה כסף באמת הפסידה המדינה מאותו רצח? האם יש לה גם הכנסות מזה? בטוח שכן ושתדעו שהמדליות של רבין כמו גם המטבע היו ממש סחורה חמה. ככה גם טלכרדים מסוגים שונים ויש עוד. מי שתרם בוחטה למרכז רבין קיבל גם מדליות ואפילו מזהב. אני גם מכיר סיפור אחר של הפסד כסף בבית משפט בגין שימוש בתמונה של רבין במדליה ופגיעה בזכויות יוצרים. אם זה מאד מעניין מישהו, אז שיחפש פסיקה של בית המשפט העליון בענינם של האדונים אמיר ויינברג הצלם כנגד אליעזר ויסהוף האמן.
אישית אני מאד בעד הבוחטה של רוני קמפלר, ומישהו שאל אותי למה לא הרסו את הבית של יגאל החזיר ולמה שאני אוכל להשיב בכלל. אם ערבי דתי היה יורה ברבין מה לדעתכם היה קורה לבית שלו? מתי הורסים בית? האם החזיר היהודי הרס את הבית שלו ושל הוריו ומשפחתו לנצח? קראתי שרוני קמפלר עובד במשרד מבקר המדינה והוא בהכשרתו רואה חשבון. הכרתי אותו לפרק זמן לא קצר במיוחד בשירותי הצבאי. אני זוכר את השם והתמונה שלו בפייסבוק לא מותירה ספק. אני לא חושב שהוא חייב לזכור אותי. היינו קבוצה של ג'ובניקים בנים בקורס במרכז הארץ. למי שחייב לדעת אז כן היו גם בנות. יש מופרעים שיראו בזה כבר התחלה של מזימה כלשהי. אני זוכר בחור לבנבנצ'יק, אולי אפילו טיפונת בלונד ג'ינג'י כזה עם משקפיים די גדולים ותמיד מקפיד במשמעתו. חגורה צבאית מתוחה עם בגדי ב' שעברו כביסה צבאית ונראים כמו עודפים של הצבא האמריקאי למרות שזה ממש לא בטוח.

רצח רבין מתכת

קורס עם סרט פלסטיק וריח של בנים
היינו חיילים מכל הארץ עם סרט פלסטיק כתום וצהוב בכותפת, ללמדך שהם כלומר אנחנו בקורס ואפילו בצנטרום של המדינה. היו שם עופר בן ארי מחיפה, מישל מעפולה, עופר כהן מרמת גן, גדעון יונה מהרצליה, עמוס שטיבי מאולגה שליד חדרה, אחד מוראד מחיפה, גדי שוב עמי מנתניה, דני אוסטר מירושלים ואם השם הזה עושה לכם אז כן הוא מהמשפחה של ההוא שהיה ראש העיר ממש מפעם. היה מדריך אחד בשם ביכלר שהיה חובב איך לומר אכיפת משמעת באופן מתחכם והייתה לו בטן כמו ליודלה מאסקימו לימון. היה גם מפקד בשם בני גלעד שהיה דמות מרשימה, חכמה ואנושית. לא כל אנשי המודיעין חכמים בלשון המעטה. היו עוד ואת רובם שכחתי כי אחרי הקורס התפזרנו וגם כי לא כולם היו עם כולם. היה דני גלבוע וגם אחד בשם רוני קמפלר מתל אביב. היום יגידו לפלפון אמיתי ואולי חנון. כן היו לו גם חצ'קונים כמו לעוד הרבה ואני בתוכם, אבל קצת יותר. מצטער על התיאור הפיזי אבל אני מנסה לתת עדות מהימנה משנת 1978 לערך ואולי קצת קודם. ככה אני זוכר אותו ממסדרי בוקר ליד מיטות קפואות ,יתושים עקשנים וריח של בנים אחרי לילה. תזכרו שלכל ריח מתרגלים אחרי חצי שעה גג. ניתן לשחזר ריחות ותדעו שפייסבוק עובדים על זה וזה פרויקט סודי ואולי שוב זו קונספירציה. השם הזמני הוא smile and smell חשבתם על זה שבאמצעות ריח ניתן לגרש המון דברים?
  
קורס של בנים במרכז הארץ ואיפה רוני?

תמונה מזימתית
אני כמעט בטוח במיליון אחוזים שרוני קמפלר הצלם של רצח רבין הוא אותו אחד שהיה איתנו. אם טעיתי אני מתנצל ויורד לירוחם לעבודות התנדבות כמו מצנע. יש לי תמונה מאז אותו קורס ורוני קמפלר לא כל כך מופיע שם, אבל בעצם יש מצב נהדר שהוא כן שם ואפילו מוסתר על ידי אחד שהוציא יד וככה רוני קמפלר הצלם של רצח רבין מוסתר והנה שוב חגיגה למופרעי המזימה של רצח רבין, הלובשת צורות כל הזמן ומרחיבה את פרישתה. בעצם אולי סתם לא בא לו להצטלם ואני סתם מקשקש כמו כל אותם הוזים וחוזים בקונספירציות. אולי רוני קמפלר הוא הצלם ואני פשוט לא זוכר זאת? הדבר הזה חי כבר המון זמן ויש על זה ספרים, סרטים ובקרוב האפליקציה לחובבי הקונספירציות הפוליטיות. משחק טלוויזיה עם רציחות פוליטיות כשמנגד אתה מנסה להציל את קנדי, רבין, יוליוס, לינקולן יכול להיות שוס אדיר. מי מרים לי הפקה חגיגית דמו? אם רוני קמפלר הוא חלק מהקונספירציה של מוטרפי המזימה, אז אני סוחר מטבעות מקופסל ומדורג באריזה שקופה, ברמה הכי גבוהה ותדעו שאני לא!

כיכר רבין או כיכר מלכי ישראל וכיצד מזהים הזדהות עם הרצח?
היום אני יודע שיש המון אנשים בישראל שממש מרוצים מהסידור הזה של רצח רבין. חלקם גם ימשיכו לקרוא לכיכר בשם הקודם כי כיכר רבין זה מגעיל אותם. גם לאה רבין מגעילה אותם. גם הנכדה עם הספר והכסף. גם הפסטיבל של ההנצחה. גם המדליות הבזויות ואפילו הבולים המטבעות וחס וחלילה אם תגידו שיעשו שטר עם 500 ש"ח. עם הזמן הבנתי באופן פיזי כמה שינאה צבר הנושא הטעון הזה ויש המון אנשים כאילו נורמטיבים הרואים ברצח רבין דבר טוב וסוג של נקמה בסיפור אוסלו, אלטלנה והתותח הקדוש, אורי מילשטיין ויציאותיו המחורבנות בכל מה שמתחבר לרבין והעסק אפילו לא החל להתניע.
  
השטר של רבין שלא היה

תומכי הרצח יש התומכים ברצח רבין באופן גלוי וללא הסתר. יש ביניהם חופשיים גמורים כמו גם אדוקים חרדים, עם טיעונים הלכתיים הנשמרים צמוד צמוד. יש כאלה שלא יראו זאת חיצונית אבל פנימה ועוד איך. ויכוחון קטן ויצא המרצעון והנה עוד אחד. הנתונים האמיתיים הם כנראה מפחידים לפחות לטעמי. אם רבין ופרס היו נרצחים ביחד איך היו קוראים לכיכר? האם רוני קמפלר היה מקבל שכר כפול או שהגזמתי הפעם? האם רצח פוליטי שכזה אפשרי גם היום? לדעתי ממש כן. האם זה יקרה? ממש לא בטוח אבל אולי. אולי זו התשובה הכי טובה ותמיד זה אוכל.



 רוני הצופה עם הסבלנות ועם החוש השישי וגם החוש האומנותי 
היינו שם חיילים ממש פשוטים ואם תרצו תקראו לזה ג'ובניקים שלעיתים נשלחו לשרת במקומות שכוחי אל וחורים אמיתיים. אני חושב שרוני נשלח לחור שכזה ואולי שם רכש את המיומנות לחכות ולצפות שמשהו יקרה ואז בום להגיב בדרך שלנו וכעת בינגו. רבים יראו בו חלק מינורי מאותה מזימה. איך דווקא הוא היה שם? ואיך דווקא הוא צילם מזווית כזו? ואיך לא שמו לב אליו?, ואיך זה שההקלטה שלו צצה אחרי פרק זמן שכאילו לא היה כלום? ועוד זיוני שכל. לצערי אני אחד המאבחנים הגדולים של תומכי קונספירציות ברחוב בן יהודה ובמיוחד בצד המספרים הזוגיים. האמת ברצח רבין אינה אחת אבל ברור לכל שהיה שם חידלון אדיר, כי ככה זה בהרבה מקומות נורמאלים עד שקורה משהו אחר, ואז נערכים גם לאחר. רצח רבין יצר קו שבר להמון דברים בישראל ואין לי כוח וחשק להיכנס לזה בכלל. אפילו בתחום הנומיסמטי זה קו, אבל בבקשה לא היום.

חובבי המזימות בעולם התאחדו
יש המון אנשים בעולם ובמגוון תחומים הרואים בארועים רבים מזימה. זה מתחיל מתישהו וצובר תאוצה ותמיד יהיו תוספות לזה עם תימוכים מדעיים ובדיקות ובכלל. מופרעות למזימות היא דבר בלתי נשלט. אני בטוח שיש לזה שם מדעי עם אבחנות שונות וברמות שונות. לחלק מאותם אנשים יש תעודה מפסיכיאטר על היותם לא בסדר. לדעתי אין ארוע מורכב וחריג שצץ לפתע שלא ניתן לבנות לו תיאורית קונספירציה מדליקה. ברגעים אלה אני עובד על משהו מזימתי חדש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה