יום שני, 3 בנובמבר 2014

יוסי שריד ואני


יוסי והמלחמה בלבנון
יש לי יותר מסימפטיה ליוסי שריד ויש לי יותר משתי סיבות לכך וזה שיוסי אוהב את עצמו בכלל לא מפריע לי. אנשים השונאים את עצמם זה הרבה יותר גרוע. לדעתי יוסי שריד הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לנו פה ובכלל לא איכפת לי אם אתם מסכימים איתי, כי בטוח שהרוב חושב אחרת וככה זה בדמוקרטיה ובעיקר בארץ.

הצמד יוסי ואהוד מתפצל
רק לחשוב שפעם יוסי ואולמרט ממש מזמן היו צמד צמוד, מוביל אותי למחשבה על אנשים שהצביעו עבור אולמרט אספן העטים ועבור שרון חובב הכבשים בלפה. אם זה היה היה תלוי בי הייתי מונע מאנשים אלה זכות הצבעה למשך הרבה זמן וכעבודות שרות הייתי נותן להם לעבוד בבחירות בהכוונת מצביעים מבולבלים בכל יום בחירות שיהיה ובשכר זעיר וסמלי אבל עם אוכל. בהמשך היה גם שאלון אמריקאי.
פעם גם אני לא ממש חשבתי שיוסי הוא כזה ילד מוצלח, אבל הייתה לי סיבה די טובה כי 1982 הייתה שנה די מיוחדת בה הבנתי שלא הבנתי דבר עד אז. יוסי שריד היה שם והמלחמה ההיא ממש לא הייתה משוש חייו והוא גם אמר זאת בניגוד להרבה אחרים שראו את האורז והארזים היפים. בהמשך הבנתי כמה שצדק וככה הכרתי אותו לראשונה במובן הכי משמעותי וכל השאר היסטוריה.

משחק שש בש בחוף הים והולך באלנבי
מעולם לא באמת נפגשתי איתו אבל ראיתיו פיזית פעמיים וגם זה למספר שניות או אם תרצו אולי כמה דקות בודדות. פעם אחת ראיתיו משחק שש בש עם בומה המציל בחוף הים ופעם שניה הולך חבוש בכובע ומשקפיים יחד עם דורית באלנבי פינת ביאליק מול גאולה.
פעם אחת כתבתי לו משהו עם מכתב נייר עם בול כשהיה השר לאיכות הסביבה וזו הייתה התשובה והטיפול הכי בסדר שזכור לי מעולם על ידי גוף ממשלתי. רציתי לדעת מה ההשפעה של שנאי חברת החשמל הקרוב לביתנו, והאם יש פה חריגה מהמקובל ובכלל. קיבלתי תשובה חתומה ממנו אישית עם הבטחה שהנושא יטופל על ידי איש מקצוע מהטכניון וככה היה. יש גם מטבע יום עצמאות שהוקדש לאיכות הסביבה מהזמן שיוסי היה שם.
מאז מלחמת לבנון אני מצביע מרצ ומעולם לא התחרטתי לרגע ויוסי שריד הוא חלק מזה אבל חלק חשוב.

יוסי ילד שלי מוצלח כותב הכי יפה בכיתה ולמה אסור לבחור באספן למשרה פוליטית
הכתיבה של יוסי שריד היא הסיבה העיקרית לשורות האלו. יוסי כותב בהארץ ואני משתדל להגיע לזה למרות שאין לי מנוי על הארץ ותמיד אני משתמש בקלישאה מפעם שהשירותים אצלנו קטנים ואי אפשר לפתוח שם את העיתון הגדול הזה בכל המובנים, למרות שכבר הרבה זמן הגודל של העיתון התכווץ ובכל המובנים. בדרך כלל גם חלק מהכתבות שלו פתוחות במהדורה הדיגיטלית. יש לו כמה כתבות שאני מאוהב בהן. חוץ מזה הספרים שלו נהדרים לטעמי ונדמה לי שיש לי את כולם כולל השירה ונדמה לי שהכל ביחד עלה לי לא הרבה יותר מ 300 ש"ח ואולי אפילו קצת יותר ממאתיים וזו ממש מציאה ובכל המובנים. בספרו "לפיכך נתכנסנו" יש פרק כאילו נכתב על אבא שלנו למרות שהם מעולם לא נפגשו. בספרו על ניתוח הראש שלו עם גידול דומה לזה שהיה לאמא שלנו למדתי כמה דברים ומאד התרגשתי ואהבתי. נדמה לי שגם נתקלתי לראשונה במילה ארוכה (גלד-ריפוי של פצע)  בשימוש  ולא רק במדליה של הדסה. 
חוצמזה אני כמעט בטוח במאה אחוז שיוסי שריד אינו אספן וזה כבר מכניס אותו למועדון של אנשים בסדר. תזכרו שאסור אבל ממש אסור להצביע בבחירות פוליטיות לאנשים עם רקע אספני. היה אחד שאסף סביבונים ובסוף משהו הסתובב לו. זה כמעט תמיד ייגמר רע כי יש מצב שהם יאספו גם משהו לעצמם. וזה היה חמש שניות למה אסור לבחור באספנים וכמובן שאספני מצוות זה סיפור שונה. 

  
איכות הסביבה  מטבע יום העצמאות תשנ"ד, מ"ו למדינה, 1994
ממשלת ישראל הכריזה על שנת התשנ"ד כעל "שנת איכות הסביבה". לאורך שנה זו התקיימה בארץ פעילות ענפה מעשית וחינוכית, למען שמירת איכות הסביבה, והגברת המודעות לצורך לשמור על הטבע, ועל אוויר ומים נקיים.
ברוח זו, הוחלט להקדיש את מטבע יום העצמאות התשנ"ד, בשנת המ"ו למדינה, ל"איכות הסביבה". מדינת ישראל מכירה בחשיבות הלאומית של הנושא, ונרתמה למאמץ הבינלאומי להגנה על כדור הארץ. מפעלים נפלאים כבר נעשו: ניקוי חופים, שיקום נחלים, מיחזור פסולת, מניעת זיהום אוויר, שמירה על ערכי הטבע והנוף, תוכניות הדרכה בבתי ספר בנושא איכות הסביבה ושמירת הניקיון ועוד.
המטבע היפה, שעיצובו מתאר את כדור הארץ כמרכזו של פרח, וסביבו עלי כותרת, מסמל את פגיעותו של עולמנו ואת הצורך לשמור עליו.
גב המטבע: כדור הארץ כמרכזו של פרח, וסביבו עלי כותרת, מסמל את פגיעותו של עולמנו ואת הצורך לשמור עליו. בחלק העליון, לאורך ההיקף, הכיתוב "איכות הסביבה". בחלק התחתון, לאורך ההיקף, הכיתוב "FOR A BETTER ENVIRONMENT". עיצוב: נעמי ומאיר אשל. דגמי גבס: תדהר דגן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה