יום שישי, 14 בנובמבר 2014

האח של ראש הממשלה לשעבר

למה אני לא מאמין לאולמרט או האח של ראש הממשלה לשעבר
אני לא מאמין לאהוד אולמרט. נקודה. פשוט לא מאמין. זה קורה לי באופן בלתי נשלט. פשוט לא מסוגל להאמין לבחור הבנימיני הזה שהצליח לשטות בעם שלם ואולי רק בחצי ממנו וטוען שאהוד הנמוך, קיבל שוחד במיליונים ואפילו יודע בלחש איפה הכסף הזה מוסלק. האם שולה זקן היא התיקון של אולמרט בעולם הזה?
אל תאמינו לו ואל תאמינו לאח שלו שבאמריקה, שסיבך הרבה אנשים עם כספים שלווה, אבל במיוחד את אחיו הגבוה. זהו אגב הדבר היחידי בו אהוד א. גובר על אהוד השני או אם תרצו אהוד הנמוך. חוצמזה הכרתי ממש במעט את אחיו הגאון שפעם לימד באוניברסיטת תל אביב, ובהמשך קיפל זנב והמריא לארה"ב של אמריקה מבלי שוב. כמה עולה כרטיס בכיוון אחד לארהב הברית?

מחשבות טורדניות
מישהו מאמין שאולמרט יעשה מעשה אובדני? האם אולמרט היה בין המתלוננים כנגד שר השיכון עופר שהתאבד? והכל כמובן לכאורה ולכאורה, ואולמרט זכאי עד שיוכח אחרת במשפטים ובעירעורים שאחרי ובעירעורים על העירעורים. האם אולמרט מסוגל בכלל לשלם לאבא של גיא החמוד שכר טירחה על הגנתו? מה חושב מר לפיד המזוקן על הסיפור הזה ומה חושבת אמו? למה שוחד ובקשיש תמיד מיוחסים לעולם המזרחי? האם שחיתות יכולה להפיל מדינה במהלך של ימים בודדים? איך מתקנים זאת? סתם מחשבות טורדניות, חולפות ובלתי נשלטות. אני נגד שימוש בכדורים ממכרים דוקטור.


תולדות הערבים במזרח התיכון שמעון שמיר - פרקים בתולדות הערבים והאסלאם חוה לצרוס-יפה
פעם וזה היה באמצע שנות השמונים וכל הנאמר פה הוא מנקודת מבטי והבנתי ואם אתם חושבים, מעריכים, סוברים אחרת אז בסדר. אני מספר את סיפורי והספרים שנותרו לי מאז הם עדיי היחידים. אם תרצו תעשו ליוסי האח תיחקור משלכם ממש כמו בטלנסקי. שמתי לב שהוא לא חכם גדול אבל בסופו של דבר בחור הגון הנוטה לדבר אמת וזה באופן יחסי. תזכרו שבחיים הכל יחסי.
המקום בניין גילמן אוניברסיטת תל אביב בשיח מוניס והקורס הוא משהו בנושא ארץ ישראל והשלטון המצרי של איזה אחד מוחמד עלי ולא המתאגרף שהביא לפה כושים סודנים ג'בארים וחסונים כעובדים זרים, בלי תנאים סוציאלים, שהחליטו אפילו להישאר בחלקם פה עד עצם היום הזה. זה היה קורס השלמה כמו הרבה קורסים בהם לומדים מחוגים אחרים המשיקים וסובבים את הנושא העיקרי שלך. המרצה הראשי היה אמור להיות פרופסור שמעון שמיר אבל רצה הגורל שהשלום טרף את הקלפים ושמיר כרגע מקים משהו כמו מרכז אקדמי במצרים ובהמשך יהיה שגריר ופה באוניברסיטת תל אביב מוצאים לו מחליף ואחד המתרגלים או אפילו המרצה עצמו בחלק מהשיעורים הוא ד"ר יוסי אולמרט הידוע כאוהד בית"ר ירושלים, מזרחן גאון, חוקר וראש גדול באמ"ן בנושאי סוריה ובמיוחד אסד העלווי מקרדחה, פרשן פוליטי ספורטיזי ובכלל אחלה בחור מהמשפחה הלוחמת וכידוע האח של אהוד שאז היה הרבה דברים אבל בטח לא ראש ממשלה עתידי ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכל אפשרי. אגב לרקטום קראו פרופסור איתמר רבינוביץ ואני כמעט בטוח שהוא לא התלהב מאותו אוהד בית"ר, אבל אולי אני סתם משמיץ. האם במגדלי השן של האוניברסיטה התל אביבית יש בחישות פוליטיות? קשה לי להאמין אבל בטוח שכן.

אמרתי לכם
הרבה אני לא זוכר משיעוריו היהירים וזו כנראה בעיה שלי. אני זוכר את שפת גופו, המשקפיים, הריש הכאילו רומנית ארגנטינאית או השד יודע מאיפה מביאים דבר כזה, והלהט בו הוא מדבר על הערכותיו הוא עצמו. יש המון פרשנים המלאים מעצמם על מה שאמרו וצדקו, או מה שאחרים אמרו וטעו. זה משהו החוזר על עצמו ללא הפסק וקוראים לזה בקיצור אגו מניאקיות. לי יש עוד שם לזה אבל לא היום בבקשה. כנראה שיש לזה עוד שמות וכנראה גם תרופות עם מינון מאד מוקפד. נדמה לי שמניסיון זה לא עובד תמיד. בעצם לעולם לא. ראה מקרה גיא ולא הינוקא.
הדבר שהכי נחרט לי משיעוריו היה מקרה בו הוא שאל סטודנטים על החומר שהיו אמורים לקרוא בבית כלומר להכין ולגלות בקיאות כאילו אוניברסיטה זה סוג של בית ספר יסודי. הוא שאל אם כולם קראו כי אחרת אין טעם להתקדם באם אין שיתוף פעולה מלא. המרצה מרצה אבל הסטודנטים חייבים לקרוא ולהשלים כי אחרת זה זמן מבוזבז. הוא אפילו אמר משהו וזה חרוט במוחי הדל לנצח נצחים, משהו בסגנון הזה "אם פרופסור שמיר היה פה הוא היה שואל ככה פנים אל פנים סטודנט סטודנט אם הוא קרא את החומר בבית ומתקיל אותו בשאלות ספציפיות הבודקות אם אכן הילד קרא והכין". בקיצור אני הבנתי שהשמיר הזה שעכשיו הוא במצרים ואפילו בקהיר, לא לוקח שבויים ויודע להביך אנשים וסטודנטים תמימים הבאים ללמוד היסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה ויש לו שאלות קשות ובלי בושה. האמת תופעה חריגה בלימודי מדעי הרוח בשייח' מוניס של שנות השמונים.

שיחת טלפון עם קול מוכר
הזמן חולף ושכחתי מהאוניברסיטה בכלל למרות שתמיד נעים להיזכר בדברים נחמדים ובמיוחד שהיכרתי שם את המיוחדת במינה שהיא זוגתי שתחיה ותמשיך לבשל, לגהץ ובכלל יש המון דברים והיא מינה טוענת "שיש עיסקאות מוצלחות יותר" ובכל זאת שם הכרנו ויש חילוקי דעות מי התחיל עם מי. אני טוען שהשאלה החשובה היא אחרת אבל בואו לא נערב סקס מזדמן עם דברים ממש חשובים כמו שיחת טלפון שמגיעה אלי יום אחד.
"שלום מדבר שמעון שמיר ואני רוצה להתעניין במכירה של מטבעות מדליות ובולים". לא הייתי צריך את השם הזה על מנת לזהות את האיש שקולו וחיתוך דיבורו היה מוכר בבתים רבים מהרדיו, טמבלוויזיה ובכלל. ידעתי מיד שזה אותו פרופסור שמעון שמיר המזרחן והמומחה לכל מיני דברים ערבים ובכלל. באוטומט נזכרתי גם באותו תיאור מפליל לכאורה של האח של אולמרט.

אבא שעושה חלונות בולים בתפזורת
אני זוכר שהוא הגיע לחנות וזה היה בשעות אחר הצהריים ואפילו אבא שלנו היה שם והייתה יופי של שיחה ופגישה ואפילו עיסקה. אפילו הגעתי לבית הוריו המנוחים שהיה ברחוב פינקס ליד בית החייל בתל אביב וניפגשתי עם אחיו הירושלמי שגם הוא דוקטור. אביהם המנוח אסף דברים ואפילו נהג לעשות מארזי בולים של ישראל בכמויות מה שקרוי 'חלונות' גם כעיסוק נוסף וגם כהכנסה נוספת ואז בשנות החמישים והשישים וגם קצת אחרי זה היה מאד מקובל ואפילו עם שליטה של יוצאי רומניה וטרנסילבניה בתחום הפילטלי. בקיצור גם הנאה וגם הכנסה נוספת והנה עוד הוכחה שיש אנשים צנועים החוסכים בצורה צנועה ומכובדת שקל לשקל ובול לבול ויש אחרים האוספים עטים , סיגרים ומעטפות תפוחות ומרשרשות.
אני זוכר איש מקסים, נעים שיחה, פתוח ולבבי. ככה גם אחיו. אני זוכר שדיברנו לא מעט באותה מסגרת זמן והכל היה בסבבה ומעולם לא הזכרתי במילה את מה שאמר אותו אח של אולמרט.

2 תגובות:

  1. שאלה : האם אולמרט יתאבד כמו עופר ?
    תשובה : חחחחחחחחחחחחחח
    הטיפוס הזה לא מסוג האנשים שיש להם מצפון או בושה.
    זה איש עם עור של פיל.
    אנשים כאלה לא מתאבדים.
    רק גנבים שמעדו פעם אחת וחיים וחיים בחברה של לא מושחתים סביבם מתאבדים.
    אולמרט הוא מושחת סידרתי. שכל המיליה החברתית שלו עשויה מאותה מקשה מושחתת, נהנתנית, נצלנית, צינית ווחסרת מעצורים וגבולות.
    מסקנה: אין לצפות להתאבדות.
    מ.ש.ל

    השבמחק
  2. נחיה ונראה או נתאבד ונראה. תודה אנונימי ולמה כולם אנונימים וזה שם כזה לא רגיל אנונימי

    השבמחק