יום שני, 13 במרץ 2023

טרמינל לא מה שחשבתי

אתמול לפני 19 שנה נפרדנו ממאיר אריאל ז"ל. בכל פעם שאני שומע את השיר הנהדר של מאיר אריאל עם טרמינל לומינלט ומטוס ממריא דרך דמעה שקופה, אני נזכר גם במאיר שהיה פעם שכן בשכונה שלנו והתגורר ויצר ברחוב הירקון 70 כמעט מול השניצל של ציון בקולנוע דן ומעולם לא דיברתי איתו וגם במשהו על זמניות החיים ומושגים רפואיים מבלבלים בהם החיובי זה לא משהו והשלילי פשוט נהדר.

שרים מאיר אריאל 2014

פעם היה לנו ידיד מאד יקר שהורי מאד אהבו וגם אני. הוא נכנס לניתוח עם המון חששות מההרדמה ובעיקר מזה שיתעורר בעולם אחר. הניתוח עצמו לא היה משהו מאד מורכב, לפחות להבנתנו אבל הפחד מאותה הרדמה, גרם לנו פשוטי העם לנסות ולעזור. מכיוון שאני לא רופא ואפילו לא בן של רופא או אחות פנינו לחבר טוב שלנו שהוא גם רופא ואפילו רופא מרדים בכיר מאד. ביקשנו את עצתו ומעורבותו ככל שיכול לפעול. הוא הבטיח לעשות ככל יכולתו ואפילו להיות נוכח בפרוצדורה עצמה. פרוצדורה מילה נהדרת.

הירקון 70 תל אביב בבית הזה גר ויצר מאיר אריאל
הפזמונאי, המלחין והזמר תש"ב -תשנ"ט 1942-1999
The songwriter composer and singer MEIR ARIEL
 lived & worked in this house 70 HaYarkon St — ‏ב-‏‏‏הירקון 70



הניתוח עבר בשלום והחולה שלנו נרדם בסדר ואפילו התעורר נפלא וכולנו היינו מאושרים מלבד הרופא שלנו שפניו הביעו הכל. שאלתי אותו בהמשך להבעת פניו. הוא אמר לי בעברית החלשה שלו שהניתוח עבר בהצלחה והחולה לא מת כפי שרואים, אבל (ותמיד יש אבל) זה מצב טרמינלי. לא הבנתי מה זה טרמינלי ברגע הראשון והרופא לא הוסיף, רק הביט לי בעיניים ובסוף הבנתי שיש סוף לכל דבר.

אצל ציון שניצלים. רחוב הירקון 61 תל אביב

אצל ציון / מאיר אריאל

מילים ולחן: מאיר אריאל

אצל ציון הירקון פינת טרומפלדור

בין הדואר וקולנוע דן

שמים הרבה הרבה לב בצלחת

בשביל מעט מעט כסף קטן

שמים הרבה אהבה בפיתה

בשביל הרבה פחות מרבע זמן

אצל ציון רק חושבים איך להשביע

את רצון הלקוחות

לכן זה תענוג להגיע

רעב צמא באפיסת כוחות

ולפני שאתה מזמין הוא מציע

ולא נותן לך לחכות

אצל ציון תמיד הכל על האש

כל שניה בתפקיד - שלא תתייבש

אצל ציון אני מעיד - תענוג להתייאש

אתה לא מתפלא שאצלו תמיד מלא

חובבי ציון עם חיבת ציון

פועלי ציון שמאל פועלי ציון ימין

ציונים כלליים רומנים בוסנוסרביים

טריטוריאליסטים טרוריסטים כבויים

גימלאים שלומעלייכמיסטים

בוגרשוביסטים בן-יהודאים גאים

ואפילו נס ציונאים

כולם אצל ציון בשביל כולם על האש

ואף אחד אצל ציון לא מתייבש

ואף אחד אצל ציון לא מתבייש

והיית חושב שאצל ציון

זה מעוז של תימנים

כי רק לשמעון החבני נותן ציון

להכנס לפני ולפנים

אך כשמישהו צועק למישהי שווילי

יודעים טוב מי שולט בעניינים

אצל ציון תמיד הכל על האש

כל שניה בתפקיד - שלא תתייבש

אצל ציון אני מעיד - תענוג להתייאש

כי אף אחד לא מתייבש

ואף אחד לא מתבייש

מילים לשיר אצל ציון - ברנרד ולואיז - מאיר אריאל

ברנרד ולואיז

(1997)

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה