יום רביעי, 8 במרץ 2023

מה עושים עם מקרר ישן ומה זה עפ"ק?

היום על הבוקר התקשרתי לעירייה בעירי ללא הפסקה. שלום מוקד 106 אמרתי וענתה לי מישהי הכי אדיבה וחמודה בעולם ואני יכול לנחש את גילה (סבתוש כמעט בטוח) ואולי אפילו לצייר את פניה ויש מצב למשקפיים.

קול של בן אדם זה המון והטון עושה את המוזיקה. בטוח שניתן לעשות עם קול המון דברים ולא רק האזנות סתר ופוליגרף. אברהם יוסף מנהריה ידע לזהות קולות של אנשים מסוריה גם כשאלו לא הזדהו בשמם המקורי. כששאלו אותו איך ולמה ענה עפ"ק יעני על פי הקול. היו לי בעברי כמה ארועי עפ"ק די מרשימים להבנתי וזו רשימה חלקית בלבד אבשלום קור, אילנה רובינא, חנה מרון, מני פאר, אמנון רובינשטיין, עודד סלע ואפילו אוריאל לין שזה פרק מדליק. בטוח שכחתי כמה טובים.
האם אתם מסוגלים לזהות קול של מישהו מלפני 50 שנה? מה לגבי 40 שנה, בהנחה שלא נפגשתם בשום דרך ואפילו לא ברשת.
אמרתי למוקדנית שמישהו הוציא לבחוץ, מקרר ישן וזה פה על המדרכה ואפילו צמוד בהטיה לעץ וכבר עבר שבוע כמדומני כי זה היה לפני פורים.
מקררים נטושים עושים לי רע ולא יודע אם זה סיפור הילדים מפעם שהיו נלכדים במקררים עם אותה ידית בלתי פתיחה. גם סיפור הפיצוץ בכיכר ציון ירושלים 1975, יושב לי בראש ובקיצור מקרר ברחוב ממש לא טוב בכלל בכלל.
כמה זמן לדעתכם צריך להחזיק מקרר ממוצע בבית ממוצע?



המוקדנית הנשמה אומרת לי שהיא כבר מטפלת בזה ותוך 16 שעות זה יטופל. לא מבין מה זה הקטע של 16 אבל אולי זה ה-24 החדש ואולי בגלל השיר של גבי שושן ז"ל. שכחתי מהמקרר.
בשעה חמש אחר הצהריים אני מקבל שיחה לנייד. לידרמן מדברים מהעירייה. הפעם זה קול של איש סימפטי וכנראה סוג של אחראי. שלחנו טנדר ולקחו את המקרר, מה אתה אומר על זה? אמרתי תודה והוצאתי הראש מהחנוק לבחוץ וראיתי שהמקרר באותה זווית וצחקתי. אמרתי לאיש הנחמד והמאד לבבי שהמקרר עוד פה. האיש היה מופתע. תגיד זה בן יהודה 18א'? אכן! ככה עניתי. אז היו שני מקררים? לא היה רק אחד ואפילו תוצרת אמנה. טוב אני עכשיו עכשיו שולח מישהו במיידי. תגיד נכון שאתה אוהד הפועל תל אביב? זה לפי השיר של אריק בטלפון שלך..עניתי כן ואני גם הפועל וגם מכבי והכי אוהד את אריק איינשטיין ואיזה מסכנים האוהדים. האיש מהעירייה אמר אין אנשים כמו אריק היום ואני זוכר אותו מהסרט מציצים וראיתי איך צילמו אז את הסרט בשכונה שלי... הייתי מופתע והסקרנות עלתה דרגה וככה גם עוצמת ההקשבה לסיגנל הקולי. שאלתי בן כמה אתה? ענה לי 61. ואיפה גרת? גרתי בדיזנגוף ישעיהו בצפון הישן.
אז גם אני משם וטיפונת יותר קטן. איפה למדת נשאלתי. בדוגמא ובעירוני ה' והייתי חבר של אמלי שהייתה שכנה שלך בשכונה ואני גם זוכר את אמא שלך... נהיה שקט בצד של העירייה. אז אתה מכיר אותי? אמרתי כן. אני יודע שהשם שלך הוא לא באמת השם שלך וכולם קראו לך קופר והקול שלך נשאר ממש אותו דבר.
ותודה להדי אור שצילם את האמקור בבן גוריון 10. נכתב בשנת 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה