יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

יוסף הצדיק ויוסי הרשע

יום ‏23 נובמבר 2013‏ בשעה ‏09:29‏
זה הכל בגלל יוסי שריד וגם כי יוסף מהתורה מאד חזק עכשיו בפרשות השבוע. היוסי הזה יודע להגיד בעל פה ובמיוחד בכתב דברים בלתי נשכחים. יש שיאמרו רשע , רע ובכלל לא יהודי כי אם שריד לאותו ערב רב שיצא ממצרים ואפילו מזרע עמלק  ויש שיאמרו יוסי ילד שלי מוצלח.
אני כרגע מהאו"ם שמום או אם תרצו יושב על הגדר רגל פה ורגל שם למרות שדעתי ברורה לי מאד. בכל זאת השורות הבאות הן בגלל שיוסי שריד כתב את מה שכתב על גאון הדור אוי לדור. לדעתי זה חיבור בלתי נשכח. מיד כשקוראים אותו מתעוררות כל הבלוטות בגוף. יש כאלה המנשקים על השפתיים ויש ששולפים את התת מקלע ומרוקנים עד הסוף. איש לא נשאר אדיש. עובדה שקיבלתי כבר די הרבה מיילים עם הפניות והדבקות לאותו מאמר מהארץ. זה גם לא נפסק. יוסי שריד לא עושה הנחות וכנראה גם לא לוקח שבויים.  עובדיה יוסף זצוק"ל גם. שפתם שונה ויש להם קהלים שונים. השם יוסף משותף. יוסי שריד על הרב עובדיה 
  "המנהיג הרוחני" שרוחו רעה

שלמה אוחיון אומר יוסף הצדיק
את החיבור של השם יוסף הצדיק שמעתי ממש לא מזמן. עד אז יוסף היה אצלי בעל החלומות , יוסף וכותונת הפסים ואולי עוד משהו. את ענין הצדיק שמעתי מאחי הבכור שלמה אוחיון  כשראה את המטבעות החדשים של יוסף ואחיו וככה ישר אמר בשפתו יוסף הצדיק. ככה למדתי במשהו על הצדיקות של יוסף. 
סדרת המטבעות של תמונות מהתנך מאד מוצלחת ומבוקשת. 

יוסף ואחיו. תמונות מן התנ"ך שנת 2000 עיצוב אהרון שבו. 
החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ

יש לי סימפטיה מאד קונספקטואלית לשם יוסף ועוד יותר לסתם יוסי. ניר יוסף זה השם של בני בכורי על שם האח הבכור יוסף לידרמן ז"ל של אבא שלנו שנרצח על ידי אוקראינים. אני די בטוח שיוסי שריד קרוי גם על שם מישהו שנשאר שם. השם שריד משניידר לא ככה סתם. אביו של יוסי נולד בעיירה רפלובקה  שבווהלין ממש לא הרחק ממקום הולדתו של אבינו. יעקב שניידר עלה לישראל לפני השואה וממשפחתו לא נשאר איש או אם תרצו שריד. אבא שלנו הכיר את המקום היטב ככה גם אנשים משם. בספרו של יוסי שריד  לפיכך נתכנסנו היסטוריה אלטרנטיביתיש פרק כאילו נכתב על אבא שלנו. לפחות בחלקו. נדמה לי שאבא שלנו מעולם לא פגש אישית את שריד וגם לא את אביו שהיה מורה , מנהל ובהמשך  מנכ"ל משרד החינוך ואפילו נולדה האגדה שהוא זה שמנע את בואם של החיפושיות לישראל.



הפרק 1952 בעמודים 56 עד 64 ואצטט רק שורותיים "אני בא מעיירה קטנה על גבול פולין אוקראינה, לפני המלחמה הייתה בפולין, ואחרי המלחמה באוקראינה. היא הייתה כל כך קטנה, העיירה שלי, עד שלא ניתן היה למצוא אותה על המפות הרגילות, רק על מפה צבאית בקנה מידה גדול היא הופיעה. הייתי פרטיזן ביערות, ואחר כך הייתי חייל בצבא האדום...". אני ממליץ בחום על ספרו של שריד.

שלום לגליל וככה גם מסדרים את הראש
עד למלחמת שלום הגליל לא חשתי סימפטיה גורפת ליוסי שריד. הוא היה מבחינתי לפחות , לא הכי אהוד בעולם.  מלחמת שלום הגליל סידרה לי את הראש. אז הבנתי את שאמר קודם , וכבר לא היה לי צורך בשיכנועים נוספים. יש אנשים שתמיד צדקו וראו נכוחה את החיים ויש כאלה הזקוקים לאחרים בהנחייה כללית.
עם השנים למדתי להעריך את האיש מדברים קטנים שככה עברו לידי והשאירו אצלי חותם אישי. 
פעם כשעברנו לראש העין נוכחתי שממש לידנו יש שנאי של חברת חשמל. אפילו הוחתמנו על טופס המרשה להם לעשות משהו בגינה הצמודה במידה וירצו להניח כבל או נקודת עיגון כלשהי וברור שחתמנו כי ככה זה בחיים למרות שמעולם הם לא נזקקו לנו או לשטח שלנו. השנאי הזה שם חי וקיים. יצא לי אז לקרוא  שיש לשנאים קרינה ואפילו שזה לא הכי בריא בעולם. אז פניתי למשרד לאיכות הסביבה עם בקשה להסבר ובכלל לדעת מה דעתם. התשובה שקיבלתי הייתה מיוסי שריד השר באופן אישי עם חתימתו שכתב שהנושא יועבר לחוות דעת חיצונית מהטכניון וככה אכן היה. קיבלתי תשובה מרגיעה שלאחר בדיקה הענין עומד בתקנים ואין סכנה ועובדה שאנו עדין פה ואפילו חיים. הטיפול של שריד היה הכי מקצועי ויעיל ואני פניתי כאחד האדם.

יוסי משחק שש בש עם בומה המציל
אני גם זוכר את שריד משחק שש בש בחוף הים עם בומה המציל ולא בטוח מי ניצח. בכלל אני יכול להאריך ולהתברבר על שריד על הרבה דברים החל מעניני עירוני ה' , פרישתו ממפלגת העבודה, יחסיו עם אלוני,  תביעת הדיבה שהפסיד בה, היותו בן יחיד, ניתוח הראש שעבר, פפיצ'ק ובכלל למה הוא לא נתן ליאיר נחמני להשחיל מילה בנסיעה לירושלים כשהיה סטודנט?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה