יום שני, 30 בדצמבר 2013

האלפבית הוא ממש שלנו, האקזיט הישראלי הראשון

איך כותבים אבא? 
על פניו דבר מאד פשוט. בעצם זו ההמצאה הגדולה ביותר שתרם אזורנו וילידיו לעולם. כולם ממציאים פטנטים וזוהי תרבות ותעשיה שלמה. קשורים בה ממציאים, מפתחים, משקיעים, משפטנים, מעתיקים וכמובן אנחנו המשתמשים שהם אלו שקובעים ומחליטים אם זה אחלה או בחלה.
חיינו רצופים ומלאי המצאות. הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. גם הגויים בסדר. תקופה ארוכה חיפשתי את ממציא הגלגל. גורנישט, נאדה, כלום. בלעה אותו האדמה. רציתי להגיד תודה, לעשות תרומה, משהו סימלי של מחווה.
לא כולם זכו להשתמש בגלגל על גילגוליו השונים. האינדיאנים למשל לא הכירו אותו. איזו החמצה.

הפטנט המקומי והכי אינטילגנטי
הפטנט שלנו חזק לא פחות. זה הדבר המדהים ביותר, המרגש והאינטליגנטי שיש בעולמנו. תחזיקו חזק, זה מגיע בהקדם, הרעיון שאין שני לו: זהו האלפבית. כן, היכולת לכתוב באמצעות מספר מצומצם של אותיות. זהו הדבר הכי אלוהי שאני מכיר. לכאורה נראה תמוהה: מה הביג דיל בכך? העולם שינה פניו מאז אותו גאון עלום שהמציא את האלפבית.
הממציא של האלפבית הינו בן הארץ הזו. כנעני, ישראלי, פניקי, פלשתיני, תלוי את מי שואלים. תבחרו אתם בהתאם לרצונכם, אמונתכם, אהבתכם וזכרונכם. זה קרה די מזמן, לפני למעלה מ3000 שנה במרחבי כנען. את כל זה אני מדווח על סמך עדויות לא מעטות ששרדו את הזמן בסביבתנו הלא קלה או כפי שאמר אהוד ברק: המזרח התיכון שכונה קשה. אנחנו הווילה בלב הגונגל. הווילה הזו הייתה ממש מעל הבית שלנו. פחות מחמש דקות של הליכה. מדוד.

ראשית תולדותיו של האלפבית: מבוא לאפיגרפיה ולפליאוגרפיה שמית-מערבית /
 יוסף נוה, ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, תשמ"ט. 

העדות הכי קרובה מעל הבית שלנו
אצלנו בשכונה יש את העדות הכי קרובה לביתי וללבי. עדות חרוטה על חרס, מה שקרוי האוסטרקון מעזבת צרטה, או אם תרצו, מאבן העזר שבראש העין. 100 מטר מהבית שלי. פשוט מדהים. האלפבית שהומצא ממש כאן עשה אקזיט לחול. הסוכן והמפיץ הראשון היה קדמוס ההוא מארץ קדם שמכר את הפטנט ליוונים בתמורה עלומה. כל השאר היסטוריה. מיוון זה נסע לרומיים וככה הופץ וירוס האלפבית לעולם כולו. זוהי ההפצה המוצלחת ביותר ואף אחד לא שילם תמלוגים.

תודה לשי ודרור שגילו לי את MySay עליו השלום ולפרופ' איתמר זינגר ז"ל שבראותי את כתיבתו נזכרתי בימים עברו.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה