יום ראשון, 2 במרץ 2014

חוכמת המונה

February 27, 2014 at 11:53pm


יש נושאים שתמיד יענינו את כולם. למשל כסף. כולם סופרים כסף. מזומן או מספרים וירטואלים. לפעמים גם עושים השוואות. למי יש יותר ובכמה. גם אורך מודדים. כולנו בסיפור של מספרים ואומדנים.

"מונים היו בשימוש כבר ברומא העתיקה ופעלו על בסיס מכשיר מכני אשר שחרר כדורים קטנים"
"גוגל אנליטיקס הוא מונה הוגן. אין לו רגשות ואין לו העדפות. האחים גוגל עשו עבודה יפה"
האם נשים מתקשות בחניה בשל הסבר לקוי לגבי אומדן של עשרים ס"מ?

באתר שלנו MySay  מנוחתו עדן  היה מונה כניסות לכתבות החברים. המספר הזה עושה משהו. יש ריגוש במספר שעולה ובמיוחד כשזה הרבה. מונה הכניסות לאתרים מסחריים באינטרנט הוא סוד המשך הקיום הוירטואלי והפיננסי של כל אתר שכזה. ככה גם עם כסף. גם ציונים באים לידי ביטוי במספרים. אפילו איכויות של מתכות אצילות מסתכמות במספר הקראט או באופן מדויק יותר במספר מאחד ועד אלף. גברים תמיד נוהגים לספור את כיבושיהם הטריטוריאלים והסקסואלים. אם שכחתם אז אחשורוש שלט על 127 מדינות ולשלמה המלך היו אלף נשים ויותר כולל פילגשים ודודו טופז המנוח טען, שמבחינתו אלפיה זה קטן עליו. גברים מרוכזים בעיקר בדבר אחד בחיים. המונה מהווה לעיתים קרובות תחליף לדבר הזה.

עידן הפסיכו וכמה זה פחות מ-700
אחרי צבא או לפעמים לפני, כולם בקטע של הפסיכומטרי. אם אין לך 700 או משהו שמתקרב לזה עדיף שתשתוק. לי היה כנראה משהו כמו 350 אבל מעולם לא אמרו לי וגם לא שאלתי. תעשיית הפסיכו עושה הרבה כסף וכולם בקטע של שיפורים. מקצה נוסף בהוספת עוד כמה נקודות בודדות עולה רק 5000 ש"ח ויש הסדרים עם צבא הגנה לישראל.

נדמה לי שהמונה שאני הכי מחובר אליו נפשית היה, המונה המכני במונית של אבא שלנו מפעם. המונה גם נתן את השם שלו למונית בכלל. היום מצאתי בול מונה כזה ב Ebay אצל מוכר ישראלי ב 400 דולר. יש לכם את התמונה למעלה. אין לי שום כוונה לקנות. לפני כשבוע מכרו מונה דומה בגלריה אגוזי ב 81 דולר.
מונה מפעם שהיה במונית של אבא שלי

"המונה לא עובד. נגמר הנייר. יש תקלה"
לאחרונה שמתי לב שבהרבה מקרים המונה לא עובד במוניות מסוימות. כשביקשתי לרדת מהמונית , חלק מהמונים חזרו לעבוד. אלו מונים שעובדים לפי בקשת הלקוח "תן לי לרדת בבקשה ותודה!". המונה שהכי מחובר לי לכיס זה המונה בתחנות הדלק. פעם היו תרגילי תדלוק בצורות שונות. רפי גינת חשף זאת אבל המונים החדשים לא מאפשרים את התרמיות הקודמות אבל יש כנראה כמה חדשות.

מי ממונה על המונה של האינטרנט?
אם תגידו לי שהמספרים של המונה פה באתר לא עושים לכם כלום, אני לא אאמין לכם. לדעתי המונה עושה הרבה ובמיוחד כשהוא רצ ומהר. אני ממש לא בטוח שאני מבין איך המונה הזה עובד. האם הוא סופר את מספר הכניסות באופן סגור? כלומר לכל מחשב עם המספר שלו היחודי כלומר אותו ip שבעצם משתנה ואינו קבוע לעד. האם הוא סופר אותו רק פעם אחת? ומה אם המחשב נכנס כעבור שבוע שוב? וכעבור חודש או חודשיים? האם ניתן לעבוד עליו? האם יש מונה חסין מהטעיות? ואיפה גוגל בכל סיפור המונים באינטרנט? האם בבחירות לכנסת יש הטעיות? הם המתים יכולים להצביע? מה דעתכם על בחירות באמצעות מיסרונים? 

מהווה אביזר חובה לגברים ובמיוחד בישראל
בהנחה שהמונה הוא אמיתי לחלוטין ואין שום הכוונה שהמספרים שלו טסים למעלה כחלק מתדמית האתר, מאיפה מגיעים קוראים לכתבות מהעבר?  חיפושים במנועי חיפוש? סורקים המחפשים כל מידע נוסף ומלקטים כל שינוי או תגובות. גם באתר המסחרי שלי יש מונה וחברת דפי זהב מעבירה דיווח חודשי על כמות המבקרים ועוד נתונים שמומחי סטאטיסטיקות מנתחים ומפתחים תיאוריות שיווק משונות.

גוגל אנליטיקס
המונה שהכי נחשב היום באתרי אינטרנט זה המונה של גוגל. אורי מורמי מוסיף "גוגל אנליטיקס הוא מונה הוגן. אין לו רגשות ואין לו העדפות. האחים גוגל עשו עבודה יפה. הוא מנסה להיות תבוני בעזרת המתכנתים שלו, ולנטרל את מה שגולשים אינטרסנטיים מנסים להתל בו או להפילו בפח. לא תמיד נרשמת הצלחה כזאת: מונה הביקורים הוא נדיב מידי והוא מציג לעיתים ביקור מתמשך אחד כאילו הוא שני ביקורים, אם למשל לא נגעת בעכבר במשך 30 שניות, או אם נכנסת רגע לפני חצות והמשכת את הגלישה אחרי חצות, אזי זה יהיה לפחות 2 ביקורים. גם ביקורי רובוטים, שהן תוכנות אוטומטיות שסורקות את המרחב האינטרנטי דרך קבע למטרות שונות, או לחילופין ביקורים אנושיים קצרים ממש להרף עין,ביקור שהוא חסר משמעות למהותו של אתר גלישה הנצרך בנחת, נספרים כביקור לגיטימי.לכן, רצוי לקחת את המונה הזה עם קורטוב של מלח, כי לא הכל דבש. להגנת גוגל אנליטקס אוסיף, שהאחים גוגל מודעים לכך, ולפיכך מספקים נתונים גולמיים נוספים, שמהם ניתן להסיק באומדן טוב ובקירוב סביר, את היקפי הביקורים החשודים כביקורי סרק, מול הגלישה "האמיתית", ובעיקר הם מונים גולשים יחודיים ולא רק ביקורים, שזה נתון מועיל לא פחות. בדרך כלל, בעלי האתרים מודעים להטיות הנ"ל, והם מנתחים את הנתונים הזמינים להם, כדי להבין היטב את התמונה לאשורה." ושוב תודה לאורי.

מונה קילומטראז' ומקדחה חשמלית
פעם שמתי לב שבאחת הכתבות שלי פה באתר ארע ארוע חריג. תוך רבע שעה ואולי פחות מכך טס המונה במאה מספרים ויותר. לא הבנתי איך זה קורה. אני ממש לא קשור לפשע. פניתי לאתר והבטיחו לי לבדוק. יונתן אמר לי שהמונה הוא דבר קדוש ב- MySay ושהם מזהים הטעיות במונה הכניסות די בקלות וידוע שיש תוכנות העושות בלוף בענין. זה ממש הזכיר לי את מד הקילומטרים ברכב לפני מכירה. פעם הסביר לי חשמלאי רכב שזה ממש "בועז קלי קלות" ,לשטות במונה הקילומטראז'. פעם עשו זאת בחיבור מקדחה חשמלית עם שני חוטים ולחיצה על רוורס. מישהי לוחשת לי כרגע שגם נשים מעדיפות לדלג בענין הגיל ופעם היו כאלה שנתקעו בגילאי הארבעים למעלה מעשור.

הפגנת ה 400000 בכיכר מלכי ישראל 1982 ועשרים ס"מ
"ב-25 בספטמבר 1982, התקיימה "הפגנתה-400 אלף" של שלום עכשיו במחאה על אירועי סברה ושתילה בכיכר מלכי ישראל(היום כיכר רבין)". רבים חולקים על המספר הזה. היו שבדקו וניתחו וטענו שגם רבע מהמספר הזה לא אמיתי. היום מונים אנשים באמצעות הניידים וחברות הסלולאר. מי באמת יודע כמה אנשים היו באותה הפגנה? האמת שאותי הצליחו לבלבל ומאז יש לי בעיה בהערכת אומדנים בדיוק כמו שיש להרבה נשים בזמן שהן מחנות רכב ובמיוחד בתל אביב. יש טענה שהכל נובע מזה שגבר ממוצע נוהג להסביר מה זה 20 ס"מ באמצעות נשקו האישי, בעוד שאומדן ממוצע של נשק אישי יהודי מדבר על 12 ס"מ בלבד.

בימים האחרונים אנו עדים לרחש בחש פוליטי לקראת הבחירות. רוב הפוליטיקאים גברים שבעיקרון מענין אותם רק דבר אחד ובו הם מרוכזים. מעט הנשים זה רק לתפאורה וצבע. כולם רצים עם כולם וגם לבד ואפילו בכל מיני רעיונות וחברויות לא מגובשות. הסקרים צופים כמעט לכל אחד 20 מנדאטים בעתיד. תזכרו בבקשה מאיפה בא העשרים הזה.

 חוכמת המונה או כמה היו בהפגנה הגדולה פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה