יום ראשון, 2 במרץ 2014

כמה שווה השלום?

March 2, 2014 at 12:03pm


כמה שווה השלום?
מה לא מוכנים לעשות עבור שלום? כולם רוצים שלום! אפילו מלחמות פורצות בשל החלום והרצון בשלום. יש אינסוף פריטי אספנות בנושא השלום: מטבעות, מדליות, בולים, מעטפות ועוד הרבה מזכרות שונות ומשונות. הבאנו שלום עליכם.

השלום עם מצרים היה ללא ספק פורץ הדרך בתחום. מדינת ישראל הייתה בעירפול חושים ובהרגשת היי מדהימה. בגין מנחם מצליח היכן שרבים כל כך נכשלו. הימין מנצח את השמאל גם בזירת השלום. אנחנו הימין יכולים לעשות טוב יותר, אפילו שלום. עובדה. מה שנכון נכון. אף לא אחד חושב לרצוח את בגין. סאדאת זה כבר סיפור אחר. הערבים נולדו בשביל זה. ומה לגבי ישראל? 


את התמונה הזו קניתי מאדם שהיה נוכח בטקס המרגש. 26 במרץ 1979, צלם הבית הלבן הנציח את הרגע הגדול הזה היטב. לטעמי תמונה נהדרת ויותר. יש גם חתימה מקורית של נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר. החתימה היא שהופכת את הפריט לשווה ערך. כמה מאות דולרים בודדים במקרה הטוב. אם הייתה חתימה של אנוואר סאדאת זה היה סיפור של אלפיה. מה זה היום אלף דולר? כלום. כמה כלומים כאלה ואתה מסודר באוקראינה. מי רוצה לחיות באוקראינה?
שמתי את התמונה בחנות שלי באתר המכירות הוירטואלי איבי Ebay. אתם מוזמנים לראות שם עוד הרבה דברים. אתם יכולים לקנות אבל ממש לא חייבים. הכל נעשה מרצון באינטרנט. האם השלום עם מצרים היה קורה בלי הרצון של סאדאת ומלחמת יום כיפור שלפניה?

אני מכיר אנשים היכולים להוסיף את החתימה של סאדאת אפילו אחרי שנרצח. גם את זו של בגין. גם את זו של אוטה וליש. האם גרפולוג יכול לזהות חתימה לא מקורית? האם המז"פ מאמין לגרפולוגים? האם אתם מאמינים לגרפולוגים?  אישית לא התגבשתי בנושא ונראה לי שיש הרבה מה ללמוד. מדוע גרפולוגיה לא נחשבת למדע? האם זה נורמלי שממשלת ישראל ומוסדותיה יסתמכו על מבחן גרפולוגי במבחני קבלה? מה יותר אמין, גרפולוגיה או אסטרולוגיה? האם יש גרפולוגיה עכשווית של מקלדות מחשב?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה