יום שלישי, 11 במרץ 2014

ביבי, קובי, גורילה ומנדט

March 10, 2014 at 1:28pm


ביבי מתראיין לכלי תקשורת ישראלים אחרי הרבה זמן של דום שתיקה, ולדעתי זה סוג של עונש משום שלא התנהגו כראוי. על הדרך הבטיח שהוא אישית יכנס לעובי הקורה בנושא הדיור ואולי עוד משהו. זה עשה לי רינג רינג בזכרון שלי את ביבי ועם פוסט מפעם  2011 שכל כולו אמת לאמיתה. 

מישהו מחפש את קובי?

ה-say הזה הולך להיות מבולגן לאללה. זה ממש ספונטני וללא עריכה מוקפדת, והכל בעקבות הלחיצות של ביבי וההבטחות להורדת מחירי המים , הבנזין ואולי עוד.


אופציות בהייטק היה חלום רטוב. הכי טוב זה לקבל בהכי נמוך ולמכור בהכי גבוה. בקדייטינג
מדען ראשי אחראי על מחקר ופיתוח. יש הרבה כסף במו"פ

בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה. זהו התפקיד החשוב ביותר במדינת ישראל. כרגע אין מישהו שעדיף עליו ויכול להביסו. רבים אוהבים את ביבי בכל תנאי. אני מעריך אותו וחושב שהוא בנוי לעשות את מה שרבים רוצים, אולם לעולם לא יהיו מסוגלים להגשים בעצמם. 

ביבי הביא לארץ הקודש הרבה מודלים מארצות הברית של אמריקה , אותה הוא סופר מעריץ. ביבי חסיד הסקרים הבלתי נגמרים, כמו גם חזון ההפרטה וכמובן מיעוט המעורבות הממשלתית. מבחינה אישית ביבי הגון ומנהיג מחושב. כך לדעתי. אין שמץ של סיכוי שאצביע עבורו, אבל הוא בהחלט עדיף על שרון, אולמרט, ליבני ועוד.



הרצון והדמיון מול המציאות והחזון
הבעיה עם ביבי והקשר לסיפורנו , היא הרצון והדמיון לבין המציאות והחזון. יש אצל ביבי הרבה סיפורים והבטחות, ובמציאות המצב משתפר לרעה. כרגע אחרי שהמים והבנזין קפצו ועלו ביוזמה ממשלתית חכמה, יבוא הביבי הטוב ויוריד המחיר. רובין הוד להמונים ויש גם מחיאות כפים בסיום. ההסתדרות עושה שרירים, יש גם משבים קלים למרמור ורוח גבית ממצרים, עם המונים ברחובות וביבי הלחיץ, מחליט להטיב עם העם היושב בציון. נראה מה יהיה בסוף.

הסיפור שלי להיום, עוסק בשר האוצר בנימין נתניהו וחברת קומברס, אחרי שנת 2004. על הדרך נזכיר גם את קובי אלכסנדר, את המדען הראשי של מדינת ישראל וגם קצת בולים, מטבעות ואפילו שטרות מנדט cancelled.

500 מיל 1929 שטר דוגמא cancelled צילום רפי דביר

קומברס מחלקת אופציות וכולם בשמיים
נתניהו שר האוצר, מבקר בחברת קומברס שנמצאת בתנופת אלוהים ומצליחה לשחק אותה בגדול. קומברס חברת הייטק שיודעת לעשות תוכנות לתעשיית הטלקום. התוצאות והבורסה בעולם מריעות לקומברס. האופציות של העובדים בשמים. כולם מבסוטים. גם שלמה וייסנר אח של מינה רעיתי חוגג. שלמה עובד בקומברס. פנטזיית האופציות מערפלת את החושים. כולם בסטלה מדושנת.


חזרנו לביבי שמבקר ומתעניין בחברה ויכולותיה. ביבי לא פרייר וכמנהל בכיר בשיווק רהיטים, מכיר את כל השטיקים ויודע לשאול שאלות ולהקשות איפה שצריך. זה קורה במיוחד כשיש תקשורת והכי טוב עם טלוויזיה. ביבי אלוף הארץ בטלוויזיה ולכל המרחקים. אין עליו. "אם המצב כל כך טוב , אז למה המדען הראשי צריך להזרים לכם , כל כך הרבה כסף?" מקשה ביבי." יש לכם הצלחה כל כך גדולה, ואנחנו צריכים עוד לעזור לכם?!" "בשנה הבאה אדאג שהכסף של המדען הראשי יוזרם למי שבאמת צריך אותו". ביבי משחק אותה בגדול לעיני המצלמות ועם ישראל , רואה שיש לו שר אוצר שאי אפשר לעבוד עליו.
אני זוכר את הארוע של ביבי שר האוצר בביקורו בקומברס. לצידו היה קובי אלכסנדר מי שהיה ממקימיה ומנהליה. גם המדען הראשי היה שם, בעצם המדענית הראשית ועוד אח"מים. ביבי הראה לכולם שהוא גדול ובעצם תפקיד שר האוצר קטן עליו, ואכן רואים שהוא צדק. 

גורילות בנמיביה ומועדון אספנים
מה שלא כתוב בויקיפדיה בעברית ובאנגלית , זה שקובי אלכסנדר הוא אספן ובן של אספן. אביו של קובי, צבי אלכסנדר המנוח הקים ובנה את האוסף הקרוי על שמו - אוסף אלכסנדר. צביקה אלוני כתב על אוסף אלכסנדר וזה משהו משהו. חובה לכול. גם קובי אלכסנדר אספן-משקיע חזק ביותר. למי שיש מאות מיליונים ירוקים, יכול לאסוף הכל. אנחנו שמענו וגם ראינו את המטבעות והשטרות. לי באופן אישי לא היה שום קשר לאלכסנדר. ראיתי אותו פעם במכירה פומבית של ד"ר וואלך קונה באמצעות נציגו , אוסף נדיר ומיוחד של שטרות מנדט cancelled . ביג דיל, היה ברור שאי אפשר להתחרות איתו. יאיר נחמני טוען  שגורילה ששוקלת 200 קילו, יושבת איפה שהיא רוצה. את אוסף אלכסנדר, ניתן לראות במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. את הדברים של קובי אלכסנדר אולי בנמיביה. יש גורילות בנמיביה? ועוד על אוסף צבי אלכסנדר 

10,000 SHILLINGS Banknote UGANDA 2007 - GORILLAS - UNC axismundi.com


שכחתי את ענין ביבי שר האוצר, קומברס ותמיכת המדען הראשי עד שפגשתי מישהו בכיר שעובד בקומברס לפני זמן מה. סיפרתי הסיפור וביקשתי הבהרה כללית. הבחור הבטיח לבדוק. ואכן אחרי ברור קצר, התברר שבעצם לא קרה כלום, ובעברית תקינה לא כלום. פקה פקה בום כלום. קיבלו כסף, והכל היה רגיל. הייתה תקשורת, היו דיבורים יאללה לחארטה הבאה.
מדינת ישראל מפריטה חברות ממשלתיות, ומוכרת זיכיונות. מעודדים את המיליונרים לקנות בזול, הופכים אותם למיליארדרים ואחר כך מתחננים אליהם שיזרקו עצם קטנה לעם היושב בציון.
היידה ביבי ויאללה בית"ר יאללה. 

 ביבי קובי גורילה ומנדאט  פורסם לראשונה 2011 במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה