יום שלישי, 13 בינואר 2015

קרנית היקרה או קרנית הקרה

כוס בבנק ישראל עם סמליל צילם אליעזר מורב

החלטתי שאני מגבש עמדה לגבי אישי ציבור מכמה היבטים והאמת שאין לי משנה סדורה. לעיתים זה התרשמות כללית ולעיתים זה משהו נוסף. יש מצבים בודדים בהם אתה רואה לאותו בן אדם את הלבן בעיניים ואפילו להריח לו הפה אבל זה נדיר והאמת שאני לא מחפש את זה. יש דבר שאני לא מתפשר ואולי אני שוב לא צודק. החלטתי מזה זמן שתגובה של איש ציבור מעידה הרבה. גם חוסר תגובה מעידה במשהו. חוסר תגובה מבחינתי זה גם תגובה באמצעות מישהו נוסף או סתם תגובה והכל כמובן לפי דעתי.
מזה שנים אני נוהג מפעם לפעם לפנות בנושאים שונים לאנשים שונים ואני מתכוון לאישי ציבור. כל מי שמקבל כסף מהקופה הציבורית נחשב בעיני לאישיות ציבורית החייבת בתשובה או בתגובה. את נושא התקשי"ר תעזבו כרגע, כי אני לא בקטע פורמלי. זה שמשרדי ממשלה ועיריה מחויבים לענות לך כעבור ככה וככה זמן זה ידוע לכל, אבל גם הפייסבוק הוא במה למרות שהתקשי"ר כנראה לא מתיחס לזה עדיין.
אם ליאיר לפיד יש פייסבוק והוא לא מגיב בשיט למשהו ששלחת לו, אז מבחינתי הוא איש לא ראוי בעיני כאיש ציבור. הוא חייב לדעתי להגיב גם ב"אין תגובה" שאני אהיה מרוצה ממנה או שפשוט יגיד את דעתו, גם אם היא הפוכה. אם הוא לא מגיב בידיעה, אז הוא לא ראוי. ככה גם הורוביץ ממרצ שבחר לא להגיב לדברים שלי, ואני לא ממש בוכה שעזב את הכנסת. לכל אחד יש תחליף ויש עתיד בדרכו החדשה. גם לאנשים טובים והכל לפי דעתי ומחשבתי בלבד
.
בן גוריון היה משיב בעצמו להמון אנשים
אומרים שבן גוריון דוד נהג לענות על כל מכתב שנשלח אליו. אני ראיתי כמה מכתבים של בן גוריון כתובים ידנית וגם כאלה מודפסים וזה סיפור בפני עצמו ולא היום. יהיו שיגידו שהכל זה כמעט המזכירה והצוות שמקבל הפניות ומסנן החומר. אולי זה נכון, אבל רון חולדאי שהוא ראש עיר טוב בהחלט לעולם לא יגיע לדרגתו של צ'יץ' מבחינתי כאשר מעולם לא הגיב לי תשובה אחת. הכל דרך פניות הציבור למרות שפניתי אליו מספר פעמים ובמיוחד אחרי שמבקר המדינה הורה לעיריית תל אביב להשיב לי דמי אגרת שילוט כפולים, אותם נהגו ואולי גם היום נוהגים לעשות ככה. רון חולדאי שותק ומבחינתי הראש הזה שבוי של המנגנון העירוני המעט מסורבל, ולא משנה שהוא מתפקד טוב בהרבה מקודמיו שהכרתי.

כסף פג תוקף ומטריף המוח
נושא הכסף הישראלי עם פג התוקף שלו ממשיך להטריף אותי ועד היום לא נמצא איש רציני שיתמוך בזה. האמת שאיש גם לא מתנגד לזה וכנראה שאיש גם לא מבין מה אני מקשקש בקומקום ועל מה בכלל מדובר, כי זה נראה איזוטרי לגמרי אבל זה לא. אם מישהו מאישי הציבור היה נתקל בזה באופן אישי ועל בשרו, אולי היה קורה משהו אבל לא בטוח כי בפינה מסוימת אני חושב שיש פה אולי עוד משהו כלומר סוד קטן שבנק ישראל לא חייב לשתף את הציבור הקדוש ואולי אני סתם מדמיין.

סטנלי הרזה והציוני
בזמנו פניתי לסטנלי פישר וכמובן שקיבלתי תשובה שלא מעידה בכלום לגבי הגאונות שלו, למרות שהוא לא כתב ואפילו לא ניסח את התגובה המעט דבילית שקיבלתי ובשל כבודו של החתום על המכתב אני לא מעלה את זה לרשת. יש הרבה דגנרטים בשירות הציבורי וחלקם גם לא טורחים להסתיר זאת. כשמינו את ד"ר קרנית פלוג לנגידה פניתי שוב אליה למרות שהגורם המחוקק הוא הכתובת אבל בנק ישראל הוא היוזם את אותו חוק או תקנה בה בזמן מסוים כסף ישן הופך למת ואפילו לגמרי, למרות שאין פה שום קבורה כי אם רק יריקה בפרצוף של אלה המחזיקים את אותו נייר שפעם היה כסף.
פניתי במכתב לקרנית פלוג ואפילו בכתב ידי על נייר של העסק כי חשבתי שאולי זה ירטיט לה במשהו משהו. התגובה של בנק ישראל הייתה די דומה לימיו של אותו סטנלי הציוני שכעת הוא כבר בג'וב טוב אחר. האמת שבתשובה של בנק ישרל של פלוג לא היו שטויות כמו בקודם, אבל את הצינה הירושלמית של קריית הממשלה ובנק ישראל המעט יהיר, הרגישו בכל בן יהודה שטראסה.

צינה ירושלמית עד לבן יהודה שטראסה
חשבתי שאותה קרנית פלוג (שראתה במשהו את קורות המינוי שלה שהיה בהם הרבה ציניות והתנשאות מצד אותם חודים ביבי ולפיד שרצו רק פיגורה בינלאומית ובסוף היו צריכים לנשק לקרנית פלוג את היד במחווה פולנית בדיוק כפי שאביה המנוח היה כנראה עושה.   נח פלוג ז"ל , יושב ראש מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל וראיתיו יותר מפעם אחת בארועים שונים) תגלה חמימות כלשהי כלפי אותם אנשים שנתקעו עם כסף ישן ואולי אפילו תנסה משהו לעתיד כי רגישות חברתית זה משהו שאו שיש או שאין או שהציבור ושליחיו יעשו בכוח החוק ויהפכו אותו.
המקרה של עובדת הבנק האתיופית שהייתה רק עובדת קבלן הראה שעם לחץ נכון הכל עובד. חברים חייבים ללחוץ על שליחי הציבור וגם על בנק ישראל המעט זחוח שינהג בדרך ראויה. ויפה שעה אחת אחרי הקור הזה.

לכבוד ד"ר קרנית פלוג נגידת בנק ישראל קרנית היקרה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה