יום חמישי, 8 בינואר 2015

נורמה בישראל


35 שנה ורובן משמימות אבל הנה הוכחה שיש אירועים בלתי נשכחים והכל בשל השחקנים באותם אירועים. היא נכנסה לחנות ומיד ראיתי שהיא פה יחד עם החביבות והאנגלית הניו יורקית המאד ממוקדת. "אני רוצה מטבע ישראלי מזהב. רק זהב בשביל 500 דולר!" אז אמרתי ושוב באנגלית תל אביבית "o.k" הראיתי לה כמה מטבעות מסדרת החי והצומח בשיר השירים ואמרתי "זה ב 400 וזה ב 200 וזה ב 400 והנה עוד שנים כל אחד ב 200 דולר!" היא הצביעה עם האצבע ואמרה "את זה בבקשה". זהו קצר ולעניין. אז שאלתי "למי, למה ומדוע?"
היא ענתה מידית וככה ישיר ולעניין "הבעל שלי תמיד רוצה מטבע זהב מכל מקום שאני נוסעת, והוא נתן לי 500 דולר להוציא, וככה גם נשאר לי 100 דולר, כי הוא אמר 500 דולר וזהו" אז מאד התלהבתי והייתי בטוח שהיא יהודיה, אבל היא לא, וקוראים לה נורמה והיא בישראל בפעם הראשונה ואפילו הגיעה במיוחד לבר מצווה של הנכד שלהם ולפי השורשים הם אכן פעם מזמן מזמן הם אכן היו יהודים למי שזה חשוב לו לדעת. נורמה היא האדם הכי ממוקד והכי תכלס שהכרתי בעולם והיא שמחה גם על התמונה וגם על ה 100 דולר שנשארו לה ורק בשבילה. מדליקה הנורמה הזו.


מטבעות זכרון של בנק ישראל החי והצומח בשיר השירים עיבוד אליעזר מורב

2 תגובות:

  1. נראת דומה לנורמה ג'ין.

    השבמחק
  2. מזכירה מאד אותה ושאלתי אותה אם יש קשר. שלילי הייתה התשובה.

    השבמחק