יום רביעי, 31 ביולי 2013

רשימת שינדלר וכעת המכירה הפומבית

July 24, 2013 at 4:40pm


אפי שלח לי קישור לאתר המכירות המקוון הכי מוביל בעולם . מוכרים  ב EBAY את רשימת שינדלר  והמחיר ההתחלתי רק שלושה מיליון דולאר . אין לדעת מה ילד יום בעניני מכירות פומביות. 
אם יש לכם ענין לקנות או לראות בלבד אתם מוזמנים לצפות בקישור הבא

פרס  אוסקר  או פולמוס שינדלר
אוסקר שינדלר דמות מורכבת בלשון המעטה ואם תרצו תעקבו ברשת אחרי הפולמוס על  שינדלר שזה מסמך מיוחד במינו.  

  קשה לשפוט אנשים בכלל ובמצבים קשים בפרט. כל אחד וגישתו. יש כאלה הרואים במסחר בפריטי שואה בעיה מוסרית ועוד. אני ממש לא חושב ככה.  ככל שירבו אספני שואה למיניהם ככה יגדל הענין וההבנה. לא כל החוכמה מצויה במוזיאונים שכבודם שמור במקומו. כל אוסף רציני יגיע יום אחד למוזיאון. כסף ושואה תמיד הולך נהדר וזו עובדה ולא הלצה.

 לי אישית קשה להתגבש  בענין  שינדלר אבל מבחן התוצאה שלו חיובי  ולכן אציין לגבי שינדלר רק שני דברים  מעט שוליים. 

ישנה מדליה של אוסקר שינדלר מעט מגושמת, מוזרה וכבדה. אין אלבום שיכול להכילה ואם היא נופלת לכם על רגל יחפה אתם ממש בבעיה.  גם הרצפה. בארץ מכרו אותה באמצעות החברה הממשלתית אולם היא נוצקה כנראה בארצות הברית.



ניצולי שינדלר בישראל
משפחת וולקן החזיקה בבעלותה  בית מלאכה לזיקוק ומיחזור מתכות יקרות. שנים רבות זה היה ביהודה הלוי פינת אלנבי. בהמשך עברו לרחוב שוקן די צמוד לבית המשפט ומענין למה.  קראו לעסק  "דומכס" והוא היה בהחלט עסק וותיק ומוביל בתחומו שכל עוסקי ענף התכשיטים, המטבעות , מעבדות שיניים ועוד הכירו זמן רב. וולקן הזקן היה איש רציני , צורף ובעל מקצוע טוב ומיומן. רעייתו שקטה, עדינה ,נחמדה וסימפטית. אדון וולקן היה ניצול שואה  ואחד מרשימת שינדלר וכנראה  גם רעייתו. הם גם מופיעים בסוף הסרט  של רשימת שינדלר. יש שם  קטע  מקורי  בו קוברים את שינדלר בירושלים  ורבים מניצוליו הגיעו לבית הקברות  הקתולי בהר ציון .היום  קשה לי לשאול את הבן שלהם  פרטים  נוספים.  דוד  הג'ינג'י ניהל את  דומכס  העסק  שגדל  ופרח  , עד שפשוט יום אחד קם  ונעלם  לברזיל ולא לטיול  תרמילאים. מתברר שאיימת רשויות המס מובילה למקומות מאד מקוריים.  אז חיפשתי ברשימה עצמה  וזה מה שמצאתי לגבי הזוג  וולקן 289 Ju. Po. 76492 WULKAN Chaja 16.12.13 Metallarbeiterin2 420 Ju. Po. 69267 WULKAN Markus 30.10.10 Bronz-Silberschmied

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה