יום רביעי, 31 ביולי 2013

"צריך לגרש את כל הסודנים" וגם קצת על חומוס

July 15, 2013 at 3:20pm


מי אמר סודני ולא קיבל ?

ישבנו לאכול בחומוס הטוב ביותר שאני מכיר למרות שאני אוכל שם טחינה עם קצת גרגירים ורק חצי מנה. קוראים למקום הזה חומוס משאוושה וזה אחלה של מקום ואין לזה שום קשר לחומוס אחלה בכלל. ואז שמענו את קאטו הצעיר- שם בדוי אומר "צריך לגרש את כל הסודנים מהארץ! ושילכו למקומות אחרים ואפילו לאובמה"...והמשכנו לאכול כי החומוס במשאוושה נהדר.


*סודנים ידועים בניקיונם *
מבחינתי סודני הוא לא חבשי וגם מתחבר קצת למוחמד עלי, לא המתאגרף עם הפרקינסון אלא זה השליט המצרי  שהביאם  ארצה לראשונה  לצרכים שלו. זה קרה  בעקבות  מרד הפלאחים 1834 והשאיר פה כמה סימנים המצויים במקומות שונים.  לאחרונה למדתי ככה באופן  אגבי משהו שאולי ישנה דעות קדומות בקרבנו. אפרים ברוך מי שהיה שותף בהקמת גן הוואי  המיתולגי ביחד עם משפחת ביידס בעלי המקום מספר "על פי דרישתו של אפרים לא הועסקו במקום יהודים או ערבים אלא רק סודנים, מכיוון שהיו ידועים בנקיונם. " ועוד על גן הוואי באתר הנהדר vtlv של אמנון יצחקי  

*חומוס משאוושה  הכי חומוס שיש*
הריכוז של המהגרים מחפשי העבודה  מאפריקה בתל אביב בולט. מדרכות תל אביב  רואות את רוכבי האופניים ויש רבים כמוני שכמעט ונדרסו אבל ממשיכים לחיות.  יש כאלה שזה מפחיד אותם ומהרבה סיבות וקאטו הצעיר-שם בדוי המשיך וקבע  "צריך  לגרש  את כל הסודנים ואחר כך נראה. כל  מי שגר בתחנה המרכזית ודרום תל אביב מבין על מה אני  מדבר  ואילו האחרים בצפון המדושן  לא מבינים שכל גנבי האופנים והסמארטפונים משתייכים אליהם.   יש ביניהם אנסים וזה פחד".  אז המשכנו עם החמוצים והכרוב הנהדרים ויש גם פיתה מחיטה מלאה ואפילו שתיה קלה.  אני בבקשה בירה דיאט שחורה ואין שום קשר לשחורים הפליטים מדרום סודן ודרום תל אביב.  בחומוס משאוושה  ברחוב פינסקר 40 מועסקים גם פליטים מאפריקה וגם כאלה עם צרכים מיוחדים. תמיד המקום נינוח ורגוע,  אפילו כשהמקום מלא ומפוצץ בסועדים. 

אז אחרי שאכלנו כלומר ליקקנו את החומוס, הטחינה , ביצה קשה עם קצת פול , סלט קצוץ נהדר , לבנה עם מלפפונים חצי מנה, הגיע הזמן של הקינוחים הממש קלילים. אבל אז שמתי לב שקאטו הצעיר -שם בדוי שישב ממש  בסמוך ניקה מאד יפה את הצלחת ולא שכח להסביר לכולנו ש "צריך לגרש את כל הסודנים ויפה שעה אחת קודם. הארץ הזאת היא שלנו ומספיק". הסתכלתי על קאטו הצעיר - שם בדוי עם רעמת השיער המוזרה  והמשוכה לצד ימין  ולא ראיתי שום שפם מיוחד וקטן כמו לאדולף.  רציתי לדעת אם קאטו הצעיר -שם בדוי הוא אכן דמות אמיתית ולא משהו וירטואלי  ואכן הוא ישב שם על אמת. אנשים הסתכלו עליו אבל כולם המשיכו לאכול כי האוכל במשאוושה מאד טעים וגם הקינוחים של המלאבי עם הקוקוס והמי ורדים והבוטנים השבורים נהדר. 

ואם היה קאטו ישראלי אמיתי אז בטוח שהוא היה מוסיף "חייבים לצאת מהשטחים ומיד!"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה