יום רביעי, 31 ביולי 2013

על אוטובוסים ירוקים וגם אדומים באי מלטה ולמה יוק תחרות?


July 10, 2013 at 11:10am
אוטובוס אדום סובב מלטה באחלה סידור

תחרות זה דבר טוב !? ככה נדמה לנו בדרך כלל , אבל לדעתי תחרות אמיתית מובילה לדברים ממש לא טובים ואפילו למלחמות. אני מאמין בסידורים הוגנים כאלה ואחרים ותחרות זה טוב אולי להימורי ספורט אבל לעסקים ולפוליטיקה עדיף סידור מתאים. חוץ מזה תדעו שספורט תחרותי מוביל לפציעות ולדברים לא טובים,  אז תחרות זה לא טוב. חוץ מזה לא כל תחרות שאנחנו רואים היא באמת תחרות. יש תיחכום בהרבה דברים. תמיד אני נזכר בסיפור על מקבצי הנדבות שליד הכנסיה. אם אתם לא מכירים חכו לסוף.

  • ביבי שלנו ושות' רוצים לעשות הפרטה ותחרות בנמלים,  כי לטענתם   אלון חסן ושות' מנהלים לנו את החיים ביוקר רב ולכן נבנה עוד נמל. או אז  כשתיהיה תחרות,  הכל יהיה בחצי חינם וככה כולנו נחגוג כמו למשל כשעשינו תחרות על ניהול קופות הגמל. ד"ר יוסי בכר החתיך והועדה  סידרו לנו אחלה תוכנית תחרותית  והבנקים כבר לא קובעים את גובה דמי הניהול,  והכל יותר זול וטוב אבל בעצם הכל יותר יקר ורע וכולם משלמים יותר. יש אפילו מופסדים בגדול כי תחרות זה דבר טוב. לדעתי התחרות האמיתית היום היא בין ביבי לברק. למי יהיה יותר כסף נזיל ומיד. בינתיים ביבי מנצח כי עובדה שברק לקח משכנתא של יותר מעשרה מיליון והוא גם יצטרך להחזיר אותה,  אבל כעת הוא עצמאי ואולי יעקוף את ביבי בסיבוב כי תחרות זה דבר טוב. אגב כמה יוצא תשלום חודשי על 10 מיליון ולא באחוזים בבקשה? AIG עשו ביטוח לברק לדעתכם?
  • אם חשבתם שהסיפור הסלולארי מוכיח את ענין התחרות אז תזכרו כמה זה עלה לנו ולמה המדינה עמדה מנגד בראותה את השבר ולא יכלה לקבוע סכום חודשי מכסימלי של למשל 150 ש"ח ושכל החברות הסלולאריות יחד עם הרגולטור יחנקו במידה וזה לא מתאים להם.

  • מינה רעייתי שתחיה קבעה נחרצות "נוסעים למלטה והכל מוכן ויוק תירוצים". ככה טסנו לנו יחד עם מטוס שלם  וצפוף  לאותו אי נחמד בין איטליה ללוב שמפקד הצי התורכי לא מצא ומאז יוק מלטה הפך למושג. את מלטה כמעט ולא קישרתי לשום דבר מלבד לפתחי שקאקי ולהבדיל דום מינטוף שליווה את מלטה לאורך המון שנים והיה מיודד עם בן גוריון וכנראה גם עם שמעון פרס. כשהזכרתי את שמו לשומר בבנין הפרלמנט הוא אמר לי שלפני שנה הלך לעולמו. 
נדמה לי שעבורי מלטה היא  סוג של חוויה שמה שהכי נחרט לי כרגע זה ענין התחרות ואולי בעצם האין  תחרות והכל בגלל אוטובוסים במיגוון צבעים. ככה נתפסתי לזוטות מוזרות וככה זה התחיל וכל הפרשנות כולה שלי ובראשי  ואין אחריות לכלום.

  *סנט ג'וליאן שליד ואלטה בירת מלטה*
  • באחת הכיכרות המרכזיות של רובע סנט  ג'וליאן , המלאה תיירים מכל העולם , מוצעים טיולי אוטובוסים לסיורים תיירותים באי. יש שם כמה חברות שונות ואפילו עם כמה צבעים לאוטובוסים הדו קומותיים. יש הסברים עם אוזניות בהרבה שפות.   בעברית או ביידיש לא תמצאו אבל בפולנית יש. אז כשאתה עובר בכיכר הנינוחה ומוצפת השמש, ניגשים אליך סוכני מכירות יעילים ואפילו אדיבים ומציעים לך את מרכולתם והיא כרטיסים לאותם אוטובוסים.
  • הכרטיס מאפשר סיבוב באי עם הסבר,  ירידות ועליות ללא הפסקה ואפילו תוספת כזו או אחרת ביום שאחרי.  ואם תיקח עוד טיול לאי נוסף,  אז תקבל הנחה נוספת ואפילו הסעה  למלון וגם שייט לאי נוסף ואם תספיק אז  יש לנו עוד משהו ועוד משהו והכל נעשה בחינניות ואדיבות ואנגלית יפה. ובינתיים ככה ממש ליד,  עומד סוכן מכירות של חברה מתחרה בצבע שונה , והוא כבר מסביר לך שהם נותנים עוד משהו ואפילו ביום שבת הם מקפידים לא לעשות רעש ליד בית הכנסת שלא מצאנו,  וחוץ מזה הוא מתעניין מאיפה אנחנו באים ואפילו מחמיא לנו על האנגלית הטובה מזו של האיטלקים ואחרי שניסה את כל האטלס הבין שישראל זה ממש ליד ירושלים ובית לחם.
  •  יש גם נשים בסיפור וכולם באחווה ורעות,  ולא ראיתי מאבקים קולניים או דחיפות והכל בסבבה סבאבי ויופי לכולנו. ואז בעצם נזכרתי בסיפור הנהדר , שכל ענינו הוא להראות שתחרות זה בשביל הקונה הזקוק נואשות להוכיח לעצמו שהנה העיסקה העדיפה ולא סתם ככה כאילו כלום.
  • הסיפור הוא  על זוג מקבצי הנדבות שישבו זה לצד זה בפתח כנסיה מכובדת כשהראשון עונד צלב יפה ומכובד והשני יהודי כנראה עם מגן דוד ענק. לשניהם קופסא לאיסוף התרומות כשהנוצרי ממש מצליח וממלא הקופסא והיהודי עם הפח הכמעט  ריק ממש על הפנים ואפילו זוכה למבטים ככה לא אוהדים מבאי הכנסיה. בסוף ניגש איש טוב ונחמד ליהודי ואומר לו ככה בלחש "אולי תלך לבית כנסת של יהודים כמוך כי פה לא יתנו לך כלום וחבל בשבילך" אז היהודי ככה מעקם את הפנים ואומר לחבר שלו "סאשה מה אתה אומר על החוכמולוג החדש הזה שמנסה ללמד אותנו איך לעבוד?". ואז כולם צוחקים....
בפעם הבאה שאתם רואים תחרות עיסקית תיזכרו באוטובוסים הצבעוניים של מלטה או בזוג מקבצי הנדבות בכנסיה המפוארת.

אוטובוס צעצוע מפעם ובשלל צבעים


אוטובוס ירוק באי גוזו עם נהג שמוכר מים קרים

הנמל של ואלטה עם תותחים על אמת ובלי מוזות

לרגליו של המושל Jean Parisot de Valett

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה