יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

המשת"פ מונצואלה

August 29, 2013 at 1:20pm


לפני כמה ימים הראו לי כמה פריטים בולאים. בשנים האחרונות אני נמנע מלקנות בולים, מעטפות וספיחיהם כי נקעה נפשי וגם כיסי מעניני בולאות. להסתכל, לראות ולהעריך  אני כמעט תמיד מוכן ומזומן ,  ולכן כשאסיה ותום  לינובר ביקשו את חוות דעתי הסתכלתי, בחנתי  ואז לפתע זה הגיע והתחלתי לצחוק. זה היה ספונטני וכל כך טוב שזה היה ממש כדאי. אין דבר טוב יותר מצחוק אמיתי ובלתי מתוכנן. כנראה שזה נכון גם בסקס אבל בזה עדין אין לי ניסיון וכדאי לעבוד על זה. 

פתיחת בתי דואר עם חותמות מיוחדות - עוד מגלומניה פילטלית ישראלית
אני רואה מעטפה עם חותמת של פתיחת סניף דואר ישראלי במקום הקרוי בשם המיוחד בני סוהילה. זה בלבד היה הגורם לצחוק הבלתי מרוסן שתפס אותי כי זה הזכיר לי את מחמוד המשת"פ מונצואלה שהיה פה אצלנו בשכונה של בן יהודה שנים הרבה ויום אחד קם והועלם. מה קורה בסופו של יום למשת"פים? האם מישהו מסוגל להעריך את כמות המשת"פים שעזרו לישראל או אם תרצו בגדו בעמם?  
יש המון מעטפות עם חותמות של פתיחת בתי דואר ואירועים מאירועים שונים. מלחמת ששת הימים עשתה למדינת ישראל ותושביה   שינוי  תת מוחי  ועל הכרתי  באופן חולני. אז רובנו לא חשנו  זאת ובטח לא הבנו  את הגידול שהחל מתפשט  ועוד מעט  יכריע את כולנו.  בסוף רבים הבינו ויש הרבה יותר כנראה שלא מסכימים וכנראה שלא מבינים עד היום.  זה שהפריטים האלה כלומר אותן מעטפות לא שוות דבר  מבחינה כספית אינו מעלה או מוריד לענין השטחים. 

מחמוד החמוד מונצואלה
מחמוד היה איש  די חמוד.  תמיד היה בתנועה מתמדת ומביט כאילו לאחור מעבר לכתף. תמיד אני זוכר אותו בסוג של סנדלי ים כאלה לא סגורים. נעלים  אני לא זוכר ומענין למה. בגדים כאלה של עבודה עם שרידי צבע ואבק של בנייה  גם בשערות.  הוא דיבר  ככה מהר מהר  , ואם היו אומרים לי שהוא בדואי אז כנראה שהייתי מסכים  כי כמו דני הנביא המתמיד גם אני לא מבין גדול בדברים האלה.

בדואי, מחצצר , מהנדס , משקולת נייר  וגם מדליות סודיות 
כולם ידעו שהוא ערבי כי שפתו הייתה ערבית מהבית. העברית שלו הייתה תקינה ואת המבטא אין להסתיר וגם מראהו הכללי ותמיד אמרו "מחמוד ונצואלה". ככה אני הכרתי אותו ולעיתים אפילו ונצואלה היה מספיק בשביל להבין. אם היית צריך לבנות משהו או להרוס קיר, לצבוע ובכלל עבודות שיבוצים אז  "מחמוד מונצואלה"  היה כתובת סבירה. העבודה בסדר וככה גם המחירים. קבלה או חשבונית אין למחמוד כי מה תעזור לך קבלה מונצואלה. רבים  כנראה גם הבינו שמחמוד הוא משת"פ וזו הסיבה שערבי יכול היה ככה להסתובב חופשי חופשי. בלי משת"פים כאלה ואחרים אז יעקב פרי מהשב"כ היה נהפך למחצצר קבוע בלהקת חובבים או אפילו  בתזמורת "קול ישראל ירושלים" ולא לראש שירותי הבטחון ואפילו לא למנהל סלקום.  אם חשבתם שהמינוי בסלקום לא קשור לעניני שושו אז  כדאי שתתבגרו וגם תפנימו שהמהנדס עיאש  עלה השמימה  בסיוע צמוד של חברת טלפונים ניידים.  לאו דווקא בעזרת סלקום. אם בסיפור של יחיא עיאש לא היה משת"פ חי ובועט אז הטלפון שלו עם המטען היה  נהפך לעוד   paper-weight משקולת לניירת משרדית. גם לשב"כ יש כמה מדליות חשאיות,  כי כולם בסופו של יום אוהבים מזכרות מטופשות. 

הסבר פשוט ולמה יהודים לא מפינים שום דפר
יום אחד מחמוד ונצואלה  עבד אצל משולם  אומגה מהמחשבים שהיה שכן צמוד אלי. כנראה עוד איזה שבירת קיר ובנייתו מחדש כי ככה זה תמיד. היהודים אוהבים להתחדש בבניית קירות וגדרות שיום אחד יהרסו. ככה גם הגרמנים ואם חשבתם שאין לי סיפור פרטי על קיר בבית שלי שבניתי וגם הרסתי וגם שילמתי פעמיים אתם טועים. אז כמובן שאת הכל עשה מחמוד ואולי מישהו מהמשפחה עזר לו.  יצא לנו ככה לדבר ואז שאלתי אותו למה קוראים לו ונצואלה ומאיפה זה בא. ואז מחמוד הסביר לי ככה בשפתו שנשמעה כמו חיקוי של אבו נימר של דב"א. 

"ואללה אתם אל יהוד בכלל לא מפינים שום דבר בכלל בכלל. שאלו אותי "מחמוד מן איפה אתה  גר , ואני אומר להם אני מבניסוהילה ואפילו עוד בעם וניסוהילה והם ואללה בלי שום שכל וגם לא שומעים טוף בכלל בכלל אומרים אה... ונצואלה. עכשיו אתה מפין? "

ואללה סוף סוף גם אני הבנתי אחרי כזה הסבר מדויק. ואז גם שמעתי ברדיו ששוב פרצו מהומות בבני סוהילה שליד ח'אן יונס. 

מתוך הויקיפדיה
בני סוהילה (בערבית: بني سهيلا) היא עיר ברצועת עזה השוכנת בקרבת ח'אן יונס ושייכת לנפת ח'אן יונס. היא שוכנת מזרחית לח'אן יונס וגובלת בה ברצף טריטוריאלי בנוי. מזרחית לה שוכנת עבסאן א סעיר ודרומית-מזרחית לה עבסאן א כביר. כל אלה שייכות למטרופולין של ח'אן יונס.
לפי מפקד התושבים של שנת 2006 חיו בעיר 32,800 תושבים, כולם מוסלמים. פירוש שמה של העיר הוא "בני הכוכב".
העיר מוזכרת בספרו של יואל משה סלומון שהיה חלק מהמשלחת של בני ירושלים לחבל עזה בשנת 1910


פתיחת דואר בני סוהיילה 8.2.1968

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה